پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

از نظر اسلام زنان بیشترین خدمت را به بشریت داشته اند

 

یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به اینکه در قرآن کریم ارزش هر فرد(زن یا مرد) به علم، تقوا، عمل صالح، اخلاق خوب و جهاد در راه خدا است، گفت: بر اساس فرهنگ اسلام خدمت خانم ها به بشریت بیشتر از خدمت مردان است.

به گزارش ایرنا، آیت الله حسین نوری همدانی روز دوشنبه گذشته در دیدار با بانوان استان کرمان افزود: تعلیم و تربیت نقش بزرگی در سازندگی انسان ها دارد زیرا خداوندحلم،حوصله، محبت را به زنان اعطا کرده که در مدت زمان باردای و بعد از آن در رشد کودک خود بیشترین خدمت را داشته باشند.
وی اظهار داشت: کسانی مانند افلاطون و یا سایر افرادی که نقش مهمی را در پیشرفت بشریت داشته اند به این دلیل است که مادری متعهد آنان را رشد داده است.
وی اضافه کرد: بیشتر روحیاتی که فرد در زندگی دارد مربوط به این است که هر فرد از دوران کودکی از مادر خود گرفته است.
وی تقوا، تعهد، بیداری و ولایتمداری را از ویژگی ها ی مادران برشمرد و ادامه داد: زنانی که دارای چنین ویژگی هایی باشند می توانند قدم های بزرگی برای رشد و گسترش جامعه بردارند.
وی با اشاره به اینکه زنان ایران اسلامی نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده داشتند ادامه داد: سهم زنان درپیروزی انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی بیشتر از دیگران است
این مرجع عالیقدر در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی در همه عرصه ها بویژه علم از سایر کشورهای اروپایی پیشتاز بودند، گفت: زمانی که اروپا غرق در ظلمت، جهالت و بی سوادی بود در کشورهای اسلامی افرادی مانند ابن سینا، فارابی، ابوریحان بیرونی و زکریای رازی علوم و فنونی را پایه گذاری کردند.
وی اضافه کرد: اما دشمنان اسلام نتوانستند در برابر پیشرفت های جهان اسلام سکوت کنند به این دلیل اسلام را مورد تهاجم قرار دادند.
وی انحراف در دین، منزوی کردن و دین را مورد اتهام قرار دادن را سه عاملی دانست که دشمنان علیه اسلام و نابودی دین بکار می برند.
آیت الله نوری همدانی گفت: دشمنان اسلام با عناوینی چون دین از سیاست جدا است سعی کردند دین را منزوی نمایند.
وی اظهار داشت: زمانی می گفتند حوزویان مشغول فعالیت های دینی خود باشند و به سیاست و مال اداره کشور کاری نداشته باشند و نتیجه این امر این شد که کشور به دست کسانی افتاد که اسلام ناب از زندگی مردم کنار رفت.
وی ادامه داد: در آن دوران ساختن کاخ، ‌لذت گرایی، خودکامگی، جمع آوری مال و ثروت تنها فعالیت سلاطین شد به گونه ای که فقر مادی و فرهنگی بر کشور سلطه یافت.
وی اظهار داشت: دشمنان و سلاطین آن روزگار به گونه ای تبلیغ کرده بودند عالمی که در سیاست دخالت می کرد منفور و منزوی می شد و این یکی از بدترین فعالیت شیطانی دشمنان در راه جداسازی دین از سیاست بود.
وی تحریف دین را یکی دیگر از سیاست های دشمنان دانست و ادامه داد: دین هایی مانند وهابیت، بهائیت، شیخیه و صوفیه رواج دادند تا جامعه اسلامی متشنج کنند.
وی اختلاف بین شیعه و سنی را هم از دیگر تحریف های دشمنان در دین عنوان کرد و گفت: اهل بیت(ع) نیز همیشه بر همدلی و وحدت میان شیعه و سنی تاکید داشته و در این زمینه روایات فراوانی نیز وجود دارد.
وی یکی دیگر از راههای که دشمنان برای از بین بردن اسلام بکار گرفته اند را بدبین کردن مردم نسبت به اسلام از طریق تهمت هایی که به دین مقدس زده می شود دانست.
آیت الله نوری همدانی گفت: ترس از اسلام کشورهای غربی باعث شد تا اسلام را مورد اتهام قرار دهند تا مردم را نسبت به اسلام بدبین نمایند.
وی اضافه کرد: دشمنان با عنوان اینکه اسلام زنان را ناقص و مردان را کامل می داند قصد در بدبین کردن زنان نسبت به دین اسلام داشتند.
وی با اشاره به اینکه در دوران جاهلیت نیز اعراب نسبت به زنان نظر مناسبی نداشتند و دختران خود را زنده به گور می کردند گفت: متاسفانه بعد از اسلام نیز این طرز تفکرها در اشعار شاعرانی چون فردوسی، نظامی، سعدی و مولوی و همچنین در کتاب هایی چون کلیله و دمنه و قابوس نامه رواج دارد.
وی با تاکید بر اینکه زنان امروز ایران اسلامی وظیفه دارند تا این کتاب ها را پالایش نمایند، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرمایند ما انسان را چه زن و چه مرد در بهترین قوام و خلقت آفریدیم.
به گزارش ایرنا در پایان این سخنرانی 10 طرح برتر الگوهای پوشش و حجاب معرفی شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.