پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

کسی اینجا نیاید می خواهم تنها باشم!

 

/گزارشی از آخرین لحظات شهید چمران قبل از شهادت / 

چمران همراه با فرمانده جدید محور دهلاویه به نزدیکترین نقطه در منطقه دشمن رفت و پس از توجیه و تشریح مواضع دشمن، و نشان دادن نقاط قوت و ضعف، از فرمانده و همراهانش جدا شد و تأکید کرد که دیگر کسی اینجا نیاید؛ می خواهم تنها باشم. این یک دستور است.

ادامه مطلب ...

چرا کف دست مو ندارد؟

امام صادق(ع) پرسش‌های زیر را از طبیب هندی پرسیدند: چرا دو چشم، مانند بادام است؟ چرا بینی میان چشم‌هاست؟چرا سوراخ بینی در زیر آن است؟چرا لب و سبیل بالای دهان است؟چرا مردان ریش دارند؟...

ادامه مطلب ...

ساخت تندیس خبرنگار شهید توسط شهرداری کرمان

 

مهندس سیف‏الهی شب گذشته در حاشیه‏ی نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان به خبرنگاران گفت: تندیس «خبرنگار شهید» که رییس شورای اسلامی شهر کرمان، قول ساخت آن را داده بود،  به زودی در انتهای خیابان شفا رونمایی خواهد شد.

ادامه مطلب ...

بیش از یکصد مسجد استان پذیرای معتکفان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: بیش از یکصد مسجد استان، امسال پذیرای معتکفان سراسر استان کرمان هستند.

ادامه مطلب ...

نگاهی به سوابق مطبوعاتی استاندار کرمان/مدیر مسئولی ۶ نشربه!

 

 

دکتر حبیب الله دهمرده استاندار کرمان که قریب  ۲۳ ماه این مسئولیت را بر عهده دار است ،و پیش از این استاندار سیستان و بلوچستان بوده و ۷ سال نیز ریاست دانشگاه زابل  را نیز بر عهده داشته ؛ از سال ۱۳۷۴ تا کنون مدیر مسئولی شش  نشریه علمی را بر عهده داشته است.  

ادامه مطلب ...

ازدواج عشایر استان کرمان به روایت تصویر

 

عشایر استان کرمان همچون دیگر هم وطنان بومی ما در دیگر نقاط کشور دارای فرهنگ ، آداب و رسوم خاص خود هستند که یکی از نمودهای این فرهنگ اصیل و کهن را می توان در برپایی مراسم ازدواج در این استان جستجو کرد.

ادامه مطلب ...

پاسخ رسمی ایران به قطعنامه 1929 در بیانیه ای اعلام شد

جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای با تاکید مجدد مفاد بیانیه تهران اعلام کرد بر هر گونه اقدام علیه منافع قانونی و مشروع ملت ایران متقابلا پاسخ قانونی و اقدام مقتضی جمهوری اسلامی ایران را به همراه خواهد داشت.

ادامه مطلب ...

گزارش تصویری/ اسکناس یا کاغذ یادداشت؟!

  

اسکناس یک سند ملی است که بی توجهی در نگهداری و مخدوش کردن آن موجب فرسودگی این ثروت ملی شده و سالانه هزینه های ارزی و ریالی فراوانی را به کشور تحمیل می کند.

ادامه مطلب ...

نیایشهای چمران۲/خدایا! نگذار دروغ بگویم، زیرا دروغ ظلم کثیفی است

 

من اعتقاد دارم که خدای بزرگ، انسان را به اندازه درد و رنجی که در راه خدا تحمل کرده است پاداش می‏دهد، و ارزش هر انسانی به اندازه درد و رنجی است که در این راه تحمل کرده است، و می‏بینیم که مردان خدا بیش از هرکس در زندگی خود گرفتار بلا و رنج و درد شده‏اند، علی بزرگ را بنگرید که خدای درد است، که گویی بندبند وجودش، با درد و رنج جوش خورده است، حسین را نظاره کنید که در دریایی از درد و شکنجه فرو رفت، که نظیر آن در عالم دیده نشده است، و زینب کبری را ببینید، که با درد و رنج انس گرفته است.
درد، دل آدمی را بیدار می‏کند، روح را صفا می‏دهد، غرور و خودخواهی را نابود می‏کند، نخوت و فراموشی را از بین می‏برد، انسان را متوجه وجود خود می‏کند.

ادامه مطلب ...

نیایش های چمران ۱ / می خواهم جز خدا چیزی را احساس نکنم...

 

اینها را به نیت آن ننوشته‏ام که کسی بخواند، و بر من رحمت آورد، بلکه نوشته‏ام که قلب آتشینم را تسکین دهم، و آتشفشان درونم را آرام کنم.
هنگامی که شدت درد و رنج طاقت‏فرسا می‏شد، و آتشی سوزان از درونم زبانه می‏کشید و دیگر نمی‏توانستم آتشفشان وجود را کنترل کنم، آنگاه قلم به دست می‏گرفتم و شراره‏های شکنجه و درد را، ذره‏ذره از وجودم می‏کندم و بر کاغذ سرازیر می‏کردم… و آرام‏آرام به سکون و آرامش می‏رسیدم.
آنچه در دل داشتم. بر روی کاغذ می‏نوشتم و در مقابلم می‏گذاشتم، و در اوج تنهایی، خود با قلب خود راز و نیاز می‏کردم، آنچه را داشتم به کاغذ می‏دادم و انعکاس وجود خود را از صفحه مقابلم دریافت می‏کردم، و از تنهایی به در می‏آمدم…
اینها را ننوشته‏ام که بر کسی منت بگذارم، بلکه کاغذ نوشته‏ها بر من منت گذاشته‏اند و درد و شکنجه درونم را تقبل کرده‏اند…
اینجا، قلب می‏سوزد، اشک می‏جوشد، وجود خاکستر می‏شود، و احساس سخن می‏گوید.

ادامه مطلب ...

نگاهی به زندگی نامه شهید دکتر مصطفی چمران

 

سخن گفتن از شهیدی با ابعاد گوناگون، ‌از اسوه‏ای که جمع اضداد بود، از آهن و اشک، ‌از شیر بیشه نبرد و عارف شب‏های قیرگون، از پدر یتیمان و دشمن سرسخت کافران بسیار سخت بلکه محال است.
سخن گفتن از شهید دکتر مصطفی چمران، این مرد عمل و نه مرد سخن، این نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت، این شاگرد مکتب علی(ع)، این مالک‏اشتر جنوب لبنان و حمزه کربلای خوزستان سخت و دشوار است. چرا که حتی نمی‏توان یکی از ابعاد وجودی او را آنگونه که هست، توصیف کرد و نبایست انتظار داشت که بتوانیم تصویر کاملی در این مختصر از او ترسیم نمایئم، که مردان و رهروان راه علی(ع) و حسین(ع) را با این کلمات مادی و معیارهای خاکی نمی‏شود توصیف نمود و سنجید.
این مروری است گذرا و سریع، بر حیات کوتاه اما پرحادثه و سراسر تلاش، ایثار، عشق و فداکاری شهید دکتر مصطفی چمران.

ادامه مطلب ...

امشب لیلةالرغائب است

 

از پیامبر اکرم(ص) روایت شده است که فرمودند: از اولین شب جمعه د رماه رجب غافل نشوید؛ زیرا شبی است که فرشتگان آن را «لیله الرغائب» می نامند. این نامگذاری به این جهت است که هنگامی که مقداری از شب گذشت، هیچ فرشته ای در آسمان ها و زمین نمی ماند مگر این که در کعبه و اطراف آن جمع می شوند.

ادامه مطلب ...

سلام بر ماه رجب...

 

سلام بر هلال رجب که آمدنش مژده پایان اندوه است و بدر آنْ یادآور تولد ماه تمام، امامِ هُمام و حیدر کرّار و پایانشْ نوید رهایی بشر از جهل و نادانی، شکوفایی اخلاق انسانی، بعثت آن بزرگْ مردِ تاریخ برای همیشه زمان.

ادامه مطلب ...

خورشید رهنما/ به مناسبت شب شهادت امام هادی(ع)

 

امام هادی(ع) در ماه رجب سال 254ق در سرّ من رأی (سامرا) توسط معتز عباسی به شهادت رسید، ایشان پس از پدر بزرگوارش 33 سال امامت شیعیان را بر عهده داشتند

ادامه مطلب ...

بیانات رهبر معظم انقلاب درباره فضایل اعتکاف /فصل شکفتن

 

خوشا به حالتان معتکفین عزیز، پدیده‌ اعتکاف یکى از رویش‌هاى انقلابى است، توصیه من این است که در این سه روزى که شما در مسجد هستید، تمرین مراقبت از خود بکنید.

ادامه مطلب ...

نگاهی به فرهنگ حجاب و عفاف در نظام اسلامی

گرایش به پوشش و عفاف یک گرایش فطری در میان زنان و مردان است، ادیان الهی، همواره بر پوشش تأکید کرده و آن را لازمه دینداری شمرده‌اند.

ادامه مطلب ...

بافت فرش منقش به تصویر جام جهانی 2010 در کرمان

 
تولید کننده کرمانی فرش منقش به نمای جام جهانی 2010 گفت: به منظور جلوگیری از سو استفاده های احتمالی، فرش جام جهانی 2010 در اداره کل ثبت اختراعات و مالکیت معنوی کشور به ثبت رسیده است.
ادامه مطلب ...

مهدی شجاعی مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان و روزنامه‌نگاران شد

 
آقای مهدی شجاعی صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه حدیث کرمان طی حکمی  از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ مدیر عاملی صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان  کشور منصوب شد.
ادامه مطلب ...

«مجمع خبرنگاران حامیان قدس شریف» تاسیس شد

دبیر موسسه فرهنگی و مطالعاتی آستانه افق گفت: «مجمع خبرنگاران حامیان قدس شریف» به عنوان نخستین گروه با حضور خبرنگاران و با مرکزیت کرمان برای مبارزه با صهیونیسم بین‌المللی تشکیل و آغاز به کار کرد.

ادامه مطلب ...

زنگ خطر به صدا در امده است / بمب خفته در کرمان !

 

علیرغم پیگیریهای رسانه ای و هشدارهای مسئولان و کارشناسان طرح فاضلاب شهر کرمان به دلیل کمبود اعتبار با کندی پیش می رود و شهر کویری کرمان هر لحظه به خطر غرق شدن در کویر نزدیک تر می شود.

ادامه مطلب ...