پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

متهمان قتل‌های محفلی کرمان تبرئه نشده‌اند

وکیل مدافع اولیای دم پرونده قتل های محفلی کرمان گفت: متهمان این پرونده بر اساس رای شعبه 31 دیوان عالی کشور تبرئه نشده‌اند.

نعمت احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: بر خلاف اخبار منتشر شده در خصوص این پرونده متهمان قتل‌های محفلی کرمان تبرئه نشده‌اند و تنها حکم قصاص آنها به دیه تبدیل شده است.
وی افزود: شعبه 31 دیوان عالی کشور حکم قصاص را نپذیرفته و آن را به دیه تغییر داده است. بر اساس حکم پرونده دوباره به کرمان فرستاده می شود. در صورتی که دادگاه کرمان این رای را نپذیرد پرونده برای ادامه رسیدگی به هیئت عمومی اصراری فرستاده خواهد شد.
این وکیل دادگستری ادامه داد: این پرونده دیگر به شعبه 31دیوان عالی کشور فرستاده نخواهد شد و در صورت مخالفت دادگاه کرمان این پرونده در هیئت عمومی اصراری مطرح خواهد شد.
شش متهم به نامهای محمد حمزه.م ، محمد.ی ، سلیمان . ج ، محمد. س ، چنگیز . س و علی . م، سال 81 باانگیزه‌ای نامعلوم پنج نفر به نامهای شهره نیک پور، محمدرضا نژاد ملایری، مصیب افشاری، جمیله اسماعیلی و محسن کمالی را به قتل رساندند.

برگزاری اولین نشست موسیقی در سال 86 در دانشگاه شهید باهنر کرمان

اولین نشست موسیقی دانشگاه شهید باهنر در سال جدید با حضور جمع کثیری از علاقمندان این هنر در این دانشگاه اجراشد. 

 به گزارش  کرمان نیوز، این کانون موسیقی در رشته های گیتار ، سه تار ، دف ، تنبک ، سنتور، و کیبورد کلاسهای آموزشی بر گزار می کند .

جذب چهار هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاداسلامی،

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:امسال چهارهزار عضو هیئت علمی‌در دانشگاه آزاد اسلامی جذب می‌شوند.

به گزارش  کرمان نیوز، دکترعبدالله جاسبی در هفتمین همایش سرپرستان آموزشکده‌های فنی وحرفه‌ای سما، افزود: در سال ‪، ۸۵‬ سه هزار و ‪۳۰۰‬عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی جذب شده‌اند که از این تعداد هزار و ‪ ۲۵۰‬نفر بورسیه و حدود هزار نفر بورسیه دکترای تخصصی هستند.

وی توضیح داد: سالانه ‪ ۶۰۰‬دانشجو دانشگاه آزاد بورسیه می‌شوند و در سال ‪ ،۸۶‬آمار هیئت علمی به چهار هزار نفر می‌رسد به طوری که تا پایان برنامه پنج ساله چهارم این تعداد به ‪ ۲۰‬هزار نفر خواهد رسید.

جاسبی گفت: از ‪۶۰‬هزار دانشجوی کارشناسی ارشد ناپیوسته در دانشگاه‌های دولتی و آزاد، سالی ‪ ۲۵‬هزار نفر فارغ التحصیل می‌شوند که بهترین‌ها جذب دانشگاه آزاد اسلامی می‌شوند. وی باتاکید بر توسعه دانشگاه آزاد اسلامی با حفظ کیفیت گفت: با حذب کنکور ، آموزش عالی همگامی می‌شود.

استان کرمان رتبه ی اول سوءتغذیه کودکان در کشور را دارد

استان کرمان رتبه ی اول سوءتغذیه در بین کودکان ، مادران و بانوان شیر ده در کشور را دارد .

به گزارش  کرمان نیوز،به نقل از کرنا  رویا دیوان بیگی مشاور استاندارد در امور بانوان، با بیان این مطلب در جلسه کارگروه بانوان،خاطر نشان کرد: برای جبران کمبود آهن در دختران ، طرح آهن یاری در سه مقطع مختلف تحصیلی در سال جاری در مدارس اجرا می شود .

وی همچنین یکی از مشکلات بانوان را عدم توانایی آنها در باز پرداخت وام های  اشتغال زایی عنوان کرد و افزود : باید در زمینه ی پرداخت وام به بانوان ، راهکارهای مناسبی ارائه شود .
دیوان بیگی، از افزایش گرایش بانوان به اعتیاد خبر داد و اظهار داشت : کلینیک های ویژه بانوان در کرمان، در سال جاری برای جلوگیری از گرایش بانوان به اعتباد راه اندازی می شود .

 

هشدار در خصوص پیشگیری از سرقت به طلافروشان

به گزارش  کرمان نیوز، مدیر نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان در زمینه پیشگیری از سرقت به طلافروشان هشدار داد.

سرهنگ شفیعی در نشست آگاه‌سازی و پیشگیری از جرایم که با حضور جمعی از طلافروشان کرمان برگزار شد تاکید کرد: هرگونه خرید و فروش طلاجات مسروقه برابر قانون ممنوع است.وی بکارگیری افراد صالح و شایسته در صنف طلافروشان را مورد تاکید قرار داد و افزود: افرادی که در این صنف مشغول کار هستند بایستی دارای پروانه کسب باشند.

سرهنگ شفیعی با تاکید بر تعامل بین صنف زرگر با پلیس، راه‌اندازی سامانه هشداردهنده ، نصب دوربین‌های مدار بسته و استفاده از گاو صندوق نسوز در طلافروشی‌ها را ضروری دانست.

فیلم داستانی "نفح صور" در کرمان ساخته شد

فیلم داستانی "نفح صور" به نویسندگی و کارگردانی محمدجواد اعتباری در کرمان ساخته و آماده نمایش شد.

به گزارش  کرمان نیوز، این فیلم روایتگر زن و شوهری است که سکوتی سرد بر ارتباط میان آنها سایه افکنده، مرد تصادف کرده و معلول شده و زن به او بی‌توجه و بی‌اعتناست و به وجود نادیده‌ها هیچ اعتقادی ندارد، دمیدن یک نفح صور در زندگی آنها باعث یک تحول عظیم می‌شود.

در این فیلم ‪ ۳۰‬دقیقه‌ای علی حسین پور، معصومه صادقی، آناهیتا خسروی و مسلم ثمره به ایفای نقش پرداخته‌اند.

‬جایگاه عرضه سوخت ‪ CNG‬در کرمان راه اندازی می‌شود

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: تا پایان سال جاری ‪۷‬جایگاه عرضه سوخت ‪ CNG‬در استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش  کرمان نیوز، محمد مهدی قرائی در گفت وگو با ایرنا اضافه کرد: این جایگاهها در محل‌های قبلی عرضه بنزین راه‌اندازی می‌شود تاازاین مکانها استفاده بهینه شود. وی افزود:کارنصب تجهیزات ازسال گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد:ازاین تعداد جایگاه سوخت ‪ ۳،CNG‬جایگاه در کرمان،یک جایگاه دربافت و‪ ۳‬جایگاه نیز در رفسنجان احداث می‌شوند. قرائی گفت :باراه‌اندازی این جایگاهها پیش بینی می‌شود مصرف سوخت بنزین تا‪ ۱۰‬درصد کاهش یابد.

وی درخصوص نصب تجهیزات کارت هوشمند نیز گفت:از‪ ۱۳۴‬جایگاه موجود در استان کرمان ‪ ۶۰‬تا‪ ۷۰‬درصد آنها به سیستم کارت هوشمند مجهز شده و تجهیز بقیه جایگاهها نیز تااوایل خرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد.

اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان در کرمان

به گزارش  کرمان نیوز، جلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان کرمان، به ریاست  فرماندار کرمان در محل فرمانداری تشکیل شد.

علی اسماعیلی، ضمن تاکید بر لزوم اجرای طرح پاکسازی شهر کرمان، از وجود متکدیان، خواستار هماهنگی و اقدام جدی کلیه اعضاء ستاد، برای رفع معضل تکدی گری شد . همچنین در این جلسه مقرر شد، کار جمع آوری متکدیان به روال سابق توسط شهرداری و نیروی انتظامی انجام شود.

کتاب اندلس در پهنه تاریخ و ادب تالیف شد

اندلس در پهنه تاریخ و ادب تالیف دکتر مهدی ممتحن عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت منتشر شد.
  به گزارش  کرمان نیوز، این کتاب در 9 فصل به بررسی موقعیت جغرافیایی اندلس و مفاهیم شعر در ادب اندلس و نثر و سبک آن در ادب اندلس می پردازد.
  در مقدمه کتاب اندلس در پهنه تاریخ و ادب به قلم دکتر مهدی ممتحن آمده است: تصمیم گرفتم تا مطالبی چند درباره سرزمین اندلس به نگارش در آورم ‌تا دانش پژوهان از این خطه اسلامی که حدود 9 قرن مرکز دانش و ادب مسلمانان به حساب می آمد،‌آگاهی یابند.

محدودیت زمانی سیم‌کارتهای تالیا بطور موقت حذف شد

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: محدودیت زمانی سیم- کارتهای اعتباری تلفن همراه تالیا، به طور موقت برچیده شده است.

به گزارش  کرمان نیوز "وفا غفاریان" به ایرنا افزود: این امر در پی توافقی دوجانبه بین شرکت مخابرات ایران و شرکت صنعتی رفسنجان (تالیا) انجام شده است. تالیا اواخر پارسال (‪ (۸۵‬اعلام کرده بود که محدودیت زمانی سیم‌کارتهای خود را که شماره دو دوره دو ماهه یک طرفه شدن و قطع کامل است، حذف کرده است.

فرماندار کرمان اعلام کرد: نرخ کرایه تاکسی تغییر نمی‌کند

به گزارش  کرمان نیوز علی اسماعیلی در نامه‌ای به رسانه‌های محلی اعلام کرده است : نظر به اهمیت و حساسیت موضوع و به استناد ماده ‪ ۸۰‬قانون مصوبات و تصمیمات شوراها تا زمان بررسی نرخهای پیشنهادی و اعلام نظر مراجع قانونی، نرخهای قبلی همچنان به قوت خود باقی می‌ماند و رعایت آن از سوی افراد ذینفع الزامی است.

این در حالی است که سید محمد موسوی رییس سازمان تاکسیرانی شهر کرمان گفت: نرخ کرایه تاکسیهای درون شهری و آژانسها بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر کرمان افزایش یافته است.

ابراز تاسف دورازه بان ملی پوش تیم گل گهر سیرجان ازدرگیری هموطنش

دروازبان عراقی و ملی پوش گل گهر سیرجان از درگیری هموطن خود اعلا عبداولزهرا با فرهاد کاظمی اظهار تاسف کرد.

به گزارش  کرمان نیوز مجید ابوالهیل ملی پوش عراقی تیم گل گهر سیرجان در تماسی با ایرنا ضمن اظهار نارضایتی از درگیری اعلا عبدالزهرا بازیکن تیم صنعت مس کرمان بافرهاد کاظمی سر مربی این تیم از مسئولین باشگاه و مردم خونگرم استان کرمان عذر خواهی کرد .

این بازیکن عراقی شاغل در تیم فوتبال گل گهر سیرجان جوانی و بی‌تجربگی هموطن خود را دلیل رفتارش دانست. ابوالهیل از مدیریت باشگاه مس خواستار بخشش هموطن خود شد و اظهار امیدواری کرد که اعلا عبدالزهرا در ادامه مسابقات لیگ بازیکن شایسته‌ای برای باشگاه باشد.

یکشنبه گذشته فرهاد کاظمی سرمربی و اعلاعبدالزهرا مهاجم عراقی تیم مس کرمان در محل تمرین تیم با یکدیگر درگیر شدند.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش به دلیل طرح سؤالات توهین آمیز

ارایه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به دلیل  جریحه دار شدن احساسات اکثریت نمایندگان مجلس نسبت به طرح سؤالات توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) بوده است.
به گزارش  کرمان نیوز حسین امیری خامکانی، نماینده مردم زرند و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با آنا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:طرح سؤالات در خصوص زندگی پیامبر اکرم(ص) یک رویکرد ارزشی برای تمام آحاد ملت است بنابراین طرح سؤالات توهین آمیز دور از تصور بود.
نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی جلسه ای که در کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر و مسؤولان آموزش و پرورش داشتیم ،مسأله آزمون ضمن خدمت فرهنگیان مطرح و آنان از چگونگی طرح سؤالات اظهار بی اطلاعی کردند.
وی گفت: آنان مقصر اصلی ارایه سؤالات توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را  طرح سؤالات این آزمون عنوان کردند و وی را از کار برکنار کردند، این در حالی است که طی بررسی ها مشخص شد مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران نیز در جریان طرح سؤالات بوده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون خواستار ارایه گزارش در این خصوص از وزارتخانه و وزیر آموزش و پرورش شدند ،اما متأسفانه تاکنون گزارشی به مجلس ارایه نشده است.

بخش‌های منتشرنشده سخنرانی بی‌سابقه قذافی در تجلیل از تشیع

معمر قذافی»، رهبر لیبی، هفته گذشته با سخنرانی بی‌سابقه خود، بسیاری از نخبگان را غافلگیر کرد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، قذافی که به رغم شافعی بودن مردم کشورش و نزدیکی آنان به تشیع، به ناصبی مشهور بوده و سابقه تحرکاتی علیه ایران را هم داشت، در این سخنرانی، علاوه بر تجلیل از اهل بیت و تشیع، به دفاع از ایران پرداخته و آشکارا به غرب و کشورهای اسلامی وابسته به آن، تاخته است.

وی همچنین ضمن شیعی دانستن سنت‌های مردم آفریقا، از قصد خود برای تشکیل دولت فاطمی دوم در شمال آفریقا نظیر دولت فاطمی مصر، خبر داده است.

بدون هرگونه تحلیل درباره علت بیان این‌گونه سخنان از سوی قذافی، مهم‌ترین محورهای سخنان رهبر لیبی در دیدار با شخصیت‌های سیاسی ـ اجتماعی و رهبران قبایل و مشایخ کشورهای مختلف عربی و اسلامی در شهر «آغادیس»، واقع در شمال نیجر که در تاریخ 10/1/86 که به مناسبت میلاد نبوی بیان شده،‌ منتشر می‌شود:

لزوم تبلیغ دین اسلام و چالش با غرب
امروز ما به ترویج خشونت و تروریسم متهمیم، در حالی که ما اهل مدارا هستیم ما پیامبران دیگر را قبول داریم و به آنان احترام می‌گذاریم، ولی آنان (غرب) که ما را به خشونت متهم می‌کنند، پیامبر ما را قبول ندارند و اقدام به نشر کاریکاتورهای اهانت‌آمیز و توهین به پیامبر ما می‌نمایند در حالی که هیچ شناختی از او ندارند...

اینک اسلام با چالش حقیقی روبه‌روست. ناچار ما باید چالش کنیم و ثابت کنیم اسلام، دین جهان‌شمول و خاتم است و برای همه آمده و در نزد خداوند غیر از اسلام، دین دیگری پذیرفته نیست. دین عیسی(ع) تنها برای بنی‌اسرائیل بوده، نه دیگران. ما باید با صدای بلند این را اعلام کنیم. سکوت غلط است و نباید از این‌که بر ما مارک «تعصب» بزنند، بترسیم.

ما برای دفاع از خود و عقیده و کرامت و وجودمان به چالش (با آنان) ادامه می‌دهیم تا بلکه این خفقان و انحطاطی که گریبان حکام عرب و مسلمان‌ها را گرفته، از میان برود. هم‌اکنون رهبری به دست توده‌ها و انقلابیون و شورشیان و حتی تروریست‌هاست. بگذارید بگویند (فلان) تروریست حاکم شده. همه کشورها از بزرگ گرفته تا کوچک، از تروریسم می‌ترسند. تروریست‌ها چه کسانی هستند؟ آنان افراد عادی هستند. حکام نیستند، ارتش و تاج ندارند. آنان افراد عادی هستند که بزرگ‌ترین کشور از آنان می‌ترسد، البته معنی این سخن آن نیست که ما از تروریسم یا چیز دیگری حمایت می‌کنیم، ولی این مسئله نشان می‌دهد که حل مسائل به دست توده‌هاست ما می‌توانیم خیابان‌ها را به آتش بکشیم و آمریکا نمی‌تواند آن را خاموش کند.

تلاش برای نابودی آثار اسلام
آنان تلاش دارند همه آثار دین اسلام را نابود کنند، برای همین آنان وسایل و ادوات جنگی بر جای مانده از مسلمانان و نیز قبر محمد(ص) و قبور صحابه و اهل بیت و مهاجران و انصار، قبر فاطمه(س)، قبر عایشه، قبر عثمان و قبر عمر را به بهانه جلوگیری از بازگشت شرک، نابود کرده‌اند. آنان نمی‌خواهند اثری از اسلام باقی بماند و برای این‌که قبر پیامبر را از بین ببرند، آمده‌اند مسجد به این بزرگی (مسجدالنبی) ساخته‌اند. من شخصا به آنجا رفتم و این مکان را برای من باز کردند، ولی در آن قبری ندیدم. قبر بقیه اصحاب را هم نابود کردند.

قضیه بازداشت تفنگداران دریایی انگلیس
به تازگی ایرانی‌ها شماری از تفنگداران دریایی انگلیس را دستگیر کرده‌اند که در برابر این اقدام ایران، انگلیسی‌ها اعتراض نموده و گفته‌اند، آنان در آب‌های سرزمینی خودمان بوده‌اند. ایرانی‌ها در پاسخ گفتند: آیا آب‌های سرزمینی شما در اطراف جزیره انگلیس نیست؟ انگلیسی‌ها گفتند: تفنگداران ما در آب‌های سرزمینی ما در عراق بوده‌اند؛ یعنی عراق، جزیی از انگلیس و آب‌های سرزمین آن نیز جزو آب‌های سرزمینی انگلیس شده است و شما (ایرانی‌ها) حق ندارید آنان را در آب‌های سرزمینی خودمان دستگیر کنید.

ببینید کار به کجا کشیده که یک کشور عربی را اشغال و حاکم آمریکایی برایش تعیین می‌کنند. اگر برمر تا حالا مانده بود، شاید در نشست ریاض حاضر می‌شد و حاکمان عرب این را می‌پذیرفتند! چه کسی (از حکام عرب) می‌توانست بگوید نه؟

جنگ شیعه و سنی و لزوم احیای دولت فاطمی جدید
اکنون ما دچار پراکندگی شده‌ایم؛ حکومت‌ها ناکارآمد بوده و به فکر مردم نیستند. اسلام را به اسلام شیعه و سنی تقسیم کرده‌اند و این بدعت است؛ بدعتی است که حتی کاخ سفید و رئیس‌جمهور آمریکا هم از آن سخن می‌گویند، در حالی که اصلا مفهوم آن را نمی‌دانند ولی آنها از این مسئله سوءاستفاده می‌کنند. ایرانی‌ها را بر ضد اعراب و اعراب را بر ضد ایران تحریک می‌کنند، شیعیان را بر ضد سنی‌ها و سنی‌ها را بر ضد شیعیان تحریک می‌کنند. این به نفع ما نیست، به نفع دیگران و به نفع دشمن استعمارگر است. این وضع مانند اواخر دوره عباسی است که به دولت فاطمی در شمال آفریقا منجر شد؛ دولتی که منسوب به فاطمه زهرا(س) است و «الازهر» که آن هم مشتق از نام «زهرا»، دختر رسول خدا(ص) است، توسط این دولت تأسیس شد.

می‌گویند شیعیان در ایران هستند و شیعه؛ یعنی فارس و سنی‌ها عربند. این دروغ و مغالطه است. واقعیت، عکس آن است. نخستین حکومت شیعی؛ یعنی حکومت فاطمی در شمال آفریقا تشکیل شد و 260 سال دوام داشت، برای همین لذا تقالید و سنت‌ها در شمال آفریقا همه‌اش شیعی است. ماتم روز عاشورا و جریان‌هایی که درباره [حضرت] علی نقل می‌شود و در آن، مبالغه هم هست، از شیعه گرفته شده و اسماء نیز همه شیعی است. در خصوص این‌که چه کسی محق برای حاکمیت است، باید گفت که آیا محق‌تر از اهل‌بیت، کسی هست؟ اهل بیت برای حکومت اولی‌تر از همه حکام کنونی هستند که از اهل بیت نیستند. این تفرقه و تحریک که در آن شیعه بر ضد عرب و عرب بر ضد فارس برانگیخته می‌شود، ساخته اشغالگران و صهیونیست‌هاست. شیعه [فقط] ایران نیست، شمال آفریقا شیعه است ... مسائل به هم ریخته و همه چیز معکوس شده است (واقعیت چیز دیگری است).

ما دولت فاطمی دوم را در شمال آفریقا ایجاد می‌کنیم. هویت ما، هویت فاطمی خواهد بود و عرب‌ها و بربرها را در آن ذوب می‌کنیم. احزاب چپ و راست افراطی و خشونت‌طلب‌ها همه در آن ذوب شده و هویت واحدی تشکیل خواهند داد. به این ترتیب، کشمکش‌های قبیله‌ای، مذهبی و قومی در شمال آفریقا، الجزایر، سودان، مصر و در صحرا پایان می‌یابد و همه ما فاطمی می‌شویم. شمال آفریقا، عربی و شیعه است و هر کس می‌گوید، شیعیان فارس هستند، دروغ می‌گوید. دولت فاطمی که نخستین دولت شیعی بود، در شمال آفریقا تشکیل شده نه در ایران و ما دوباره آن را احیا می‌کنیم و برای این کار، از همه نیروهایی که در حدود دولت فاطمی اول بودند، می‌خواهیم تا بار دیگر دولت فاطمی دوم را که دولت پیشرفته و یکدستی خواهد بود، تشکیل دهند.

... این‌که چه کسی محق‌تر برای خلافت بوده، مسئله‌ای تاریخی و جنگ برای قدرت است. اگر قرار بود پس از پیامبر، یکی از نزدیکان و اهل بیت حاکم شود، خب علی محق بود، ولی اگر قرار بوده کسی که مسن‌تر و یا ثروتمندتر و یا حکیم‌تر است، حاکم شود، ممکن بود این حق ابوبکر باشد؛ خب این منطقی است، ولی به هر حال اینها مسائل تاریخی است، ولی از نظر عاطفی، همه ما عرب‌ها و همه مسلمانان با علی هستیم و معنی آن این است که همه عرب‌ها شیعه هستند. اگر معنی شیعه بودن، تعاطف با علی است، پس همه عرب‌ها شیعه. می‌گویید نه، رأی‌گیری کنید و از مسلمانان و عرب‌ها بخواهید بین علی و معاویه، یکی را برگزینند. همه علی را انتخاب می‌کنند. از مسلمانان بپرسید آیا با فاطمه زهرا(س) هستید یا دیگری؛ زن معاویه، زن یزید یا هر زن دیگری؟ می‌گویند: خیر، ما با فاطمه زهرا(س) هستیم؛ یعنی شیعه آل‌البیت و شیعه فاطمه و شیعه علی.

همه عرب‌ها و مسلمانان شیعه علی‌اند: اگر پیرو علی، شیعه است، همه ما شیعه‌ایم. این یک حقیقت و از فرهنگ ماست. اگر معنی سنی بودن، ایمان به محمد(ص) و سنت اوست، پس همه ایرانی‌ها سنی هستند. آیا ایرانی‌ها گفته‌اند ضد محمد(ص) هستند؟ خیر، آنان می‌گویند محمد(ص) پیغمبر ماست و آنان پیرو سنت پیامبرند؛ پس آنان سنی هستند؟

برخی از ما می‌پرسند آیا شما علی را دوست دارید؟ بله، ما علی را دوست داریم. می‌گویند: پس شما شیعه هستید. بله، مردم شمال آفریقا شیعه هستند، ولی مسائل برعکس شده است. ما باید به این جدال پایان دهیم و راه سوءاستفاده دشمن را ببندیم و نیز جلوی حکام عرب را که برای خشنودی آمریکا و اشغالگران از ایران ابراز کراهت می‌کنند، بگیرم. حکام عرب برای خشنودی آمریکا و اشغالگران از ایران کراهت دارند و می‌گویند: ایران در حال ساخت بمب اتمی است. ایران چنین است و چنان است؛ فارس‌ها چنین هستند و چنانند. وقتی می‌پرسیم چرا از ایران نفرت دارید، می‌گویند: برای این‌که شیعه است. نه ... نه ما در شمال آفریقا یک دولت فاطمی جدید هستیم و شیعه هستیم... تمام شد. شیعه هم‌اکنون از ایران به شمال آفریقا انتقال یافته است که به این ترتیب، باید دولت فاطمی دوم برپا شود.

ما در شمال آفریقا شیعه هستیم، اما اگر از سنت نبوی سؤال شود، با جان و دل استقبال می‌کنیم و به آن پایبندیم. ما پیرو سنت پیامبر(ص) و پیرو علی(ع) هستیم. دوره اختلافات تمام شد و دیگر اتحادیه مغرب عربی و یا غیر آن در میان نیست. مرزها برایمان مهم نیست. هرکس هرجا هست، باشد. مرزها سر جایش هست، منتهی هویت ما فاطمی است. هیچ کس هم برای حکومت، محق‌تر از اهل بیت که منسوبان فاطمه(س) هستند، نیست.

اگر هم طرفدار دمکراسی هستید، پس حاکمیت را به مردم بسپارید و به حکومت‌های سلطنتی و ریاستی پایان دهید و تسلیم امر شورا شوید، اما اگر می‌خواهید از اسلام سوءاستفاده کنید، بدانید که اهل بیت برای حکومت از شما محق‌ترند. چه کسی گفته شما به نام اسلام، حکومت کنید؟

ما نمی‌خواهیم وارد مسائل فرعی و اختلافات فقهی شویم. یکی پیرو فقه حنفی است و دیگری مالکی. هر کس هر فقهی دارد، داشته باشد، ارکان و فروع دین ثابت است. هر کس هر قومیتی دارد، داشته باشد، هر کس مزیتی دارد، داشته باشد. هر زبانی دارد، داشته باشد. اینها مهم نیست. مهم، هویت ماست که فاطمی است. البته حکام این مسئله را رد خواهند کرد. شما واکنش آنان را خواهید دید. آنان می‌خواهند اسلام را نابود کنند، برای همین شیعه و سنی درست کرده‌اند.

سپاسگزاری از ایرانیان
ما از برادران ایرانی‌ خود که شیعه اهل بیت و شیعه علی شدند، تشکر می‌کنیم. از آنان که به اهل بیت پیوستند، سپاسگزاریم، چراکه این، مسئله بزرگی است. من تعجب می‌کنم کسانی مانند اردنی‌ها که از اهل بیت هستند، ضد شیعه‌اند. مگر شیعه چه معنی دارد؟‌ شیعه پیروان اهل بیت هستند، آن وقت شما (اردن) چطور دشمن آنان (شیعیان) هستید؟

این دعوت برای برپایی حکومت فاطمی جدید مورد حمایت اسماعیلی‌ها، زیدی‌ها، نزاری‌ها، علوی‌ها و همه کسانی که در دایره دولت فاطمی بودند، قرار خواهد گرفت و این برای ما بهتر است که همه در یک هویت واحد ذوب شویم.
والسلام علیکم و رحمة الله

نخستین جشنواره نماز جمعه در مطبوعات کرمان برگزار می شود

به گزارش  کرمان نیوز حجت الاسلام مهدی عربپور رییس ستاد نماز جمعه استان کرمان، در اولین جلسه این ستاد در سال جدید از برگزاری نخستین جشنواره نماز جمعه در مطبوعات کرمان خبر داد.

سومین دوره شوراها نهم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود

فعالیت سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نهم اردیبهشت ماه در مراسمی با پیام مقام معظم رهبری و با حضور رئیس جمهور آغاز‌‌ می‌شود.

به گزارش  کرمان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، امسال برای نخستین بار همایش بزرگی برای شروع کار شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور برگزار می‌شود و در تهران این همایش در سالن وزارت کشور با حضور رئیس‌جمهور، مسئولان کشوری و تمامی اعضای شورای دور دوم و سوم برگزار می‌شود.

روز هشتم اردیبهشت روز خداحافظی شورای دوم و روز نهم روز تحویل کار به اعضای دور سوم شوراهاست.

در این روز از تمامی شوراهای نمونه سراسر کشور تقدیر خواهد شد./

زمان ثبت نام عمره 86 ویژه استادان دانشگاه ها اعلام شد

به گزارش  کرمان نیوز به نقل از واحد اطلاع رسانی ستاد عمره دانشجویی، ثبت نام اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها از اول اردیبهشت امسال آغاز خواهد شد و تا 10 روز ادامه خواهد داشت.

مراسم قرعه کشی عمره 86 ویژه اساتید در روز گرامیداشت «مقام استاد» مصادف با سالروز شهادت استاد مطهری انجام خواهد شد.

همچنین همسران اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها می‌توانند به عنوان همراه در این سفر معنوی حضور داشته باشند.

تشکیل جلسه شورای تامین استان کرمان

به گزارش  کرمان نیوز جلسه شورای تامین استان باحضور دکتر رئوفی نژاد استاندار کرمان، دکتر تویسرکانی رئیس کل دادگستری، اعضای تامین شورا و دیگر مسئولین با مشارکت ویدئو کنفرانسی آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه استان کرمان برگزار شد.

تشکیل گروه های ماموریت‌گرا در دانشگاه شهید باهنر کرمان

معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: تاسیس هسته‌ها، گروه‌ها و مراکز تحقیقاتی بین رشته‌ای ماموریت گرا از برنامه‌های این دانشگاه در سال 86 است.
به گزارش  کرمان نیوز دکتر محمد رنجبر همقاوندی در گفت‌وگو با خبرنگار «شبکه خبر دانشجو»، توسعه انچمن پژوهشگران جوان، حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی هدفمند، ایجاد ارتباط بیشتر با مراکز تحقیقاتی و صنعتی و ظرفیت‌سازی پژوهش به ویژه در رشته‌ها و تخصص‌های مورد نیاز جامعه را از دیگر فعالیت‌های دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال جدید عنوان کرد.

وی با اشاره به محوریت و نقش اساسی، دانشگاه‌ها و اعضای هیات علمی وزارت علوم در پیشرفت‌های اخیر کشور اظهار داشت: پیشرفت‌های علمی کشور با محوریت دانشگاه‌ها و همکاری جدی با مراکز تحقیقاتی مستقل از دانشگاه‌ها به دست آمده است.

دکتر رنجبر برنامه‌های وزارت علوم در ارتباط با ایجاد مراکز علمی – پژوهشی مشترک را سبب همکاری بیشتر دانشگاه‌ها با مراکز تحقیقاتی مستقل از دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: تقویت و ارائه دستاوردهای علمی مطلوب در سایه ارتباط هرچه بیشتر مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها است./انتهای پیام/

خودکشی یک سرباز در راور

سرباز آذربایجانی در راور کرمان با شلیک گلوله خود را کشت .

به گزارش  کرمان نیوز  به نقل از ایسنا منطقه کویر : هجدهم فررودین ماه سال جاری یک سرباز وظیفه در گردان 104 راور وابسته به قرار گاه امنیتی نصر با شلیک گلوله به سر خود ، زندگی خویش را پایان داد .متوفی ( سلمان - ص ) و اهل شاهین دژ ( ارومیه ) می باشد .

برخی گزارشها حاکی از آن است که وی به دلیل عدم موافقت فرمانده گردان با تقاضای مرخصی اش اقدام به چنین کاری کرده است .

اما رئیس حفاظت اطلاعات گردان 104 راور با رد هرگونه شایعه مبنی بر وجود تقاضای مرخصی از ناحیه متوفی و عدم موافقت مرخصی توسط فرمانده گردان فوق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا ) منطقه کویر گفت : هیچ تقاضایی مبنی بر دریافت مرخصی از ناحیه متوفی قبل از اقدام به خود کشی وجود نداشته است .

حسین دلاور افزود : طی بررسی های انجام شده به نظر می رسد این اقدام به لحاظ مشکلات مالی نام برده انجام گرفته است .
پزشکی قانونی استان کرمان مرگ با شلیک گلوله ( به ناحیه سر ) را تایید کرد .

انفجار در یکی از خیابانهای شهر کرمان

حوالی ظهر امروز سه شنبه 21 فروردین ماه ، در محل پمپ بنزین خیابان سرباز شهر کرمان ، انفجاری کوچک رخ داد .

به گزارش  کرمان نیوز به نقل از ایسنا منطقه کویر :'گفته می شود این انفجار در اثر خصومت شخصی فردی با مسئولین پمپ بنزین رخداده است .

گزارشها حاکی از آن است که این فرد با مراجعه به آژانس و دادن بسته ای به همراه یک نامه به راننده آژانس ، وی را به آدرس مذکور فرستاده است .در انفجاراین بمب دست ساز ( مواد منفجره و باطری ماشین ) خوشبختانه هیچ گونه خسارت مالی و جانی به دنبال نداشت .

گفتنی است : در این رابطه راننده آژانس دستگیر شد و موضوع توسط نیروی انتظامی در دست پیگیری است .

طومار دانشگاهیان کرمانی خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد

اعضای بسیج جامعه پزشکی استان کرمان، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی این استان طوماری با موضوع هسته‌ای ایران خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشتند.

به گزارش  کرمان نیوز در این طومار که روز دوشنبه در حاشیه آیین گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای در دانشگاه علوم پزشکی کرمان امضا می‌شد، بر حمایت قاطع از به کارگیری انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای که با همت بلند دانشمندان جوان ایرانی به دست آمده، تاکید شده است.

امضاکنندگان با تاکید بر این که ایران همه فعالیتهای صلح‌آمیز خود را زیرنظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به صورت شفاف انجام داده، انزجار شدید خود را از قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد که ناقض حقوق انسانی جمهوری اسلامی است، ابراز داشته‌اند.

در این طومار خطاب به "بان کی مون" آمده است: کشورهای متخاصم برای ممانعت از دستیابی ملت ایران به حق مشروع خود در استفاده از انرژی هسته‌ای از هیچ تلاشی دریغ نکرده و دشمنان ایران اسلامی در واقع با استفاده از ضعف نهادهای بین‌المللی و بازیچه قرار دادن شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای امنیت اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی را به پیش می‌برند.

دانشجویان و دانشگاهیان کرمانی از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته‌اند تا با توجه به رسالت خطیر وی در عرصه جهانی و با بهره‌گیری از ابزارهای لازم نسبت به تنویر افکار عمومی جهان اقدام و از حقوق جمهوری اسلامی دفاع کند.


شاخصهای بهداشتی و درمانی در جنوب استان کرمان وضعیتی مناسبی ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شاخص‌های بهداشتی و درمانی در جنوب این استان وضعیت مناسبی ندارد و یک نقطه ضعف برای این دانشگاه محسوب می- شود.

به گزارش  کرمان نیوز  به نقل از ایرنادکتر محمدجواد زاهدی به مناسبت هفته سلامت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این شاخص‌ها در مناطق شمالی استان کرمان با میانگین کشوری مطابقت دارد.

وی از میزان مرگ و میر نوزادان و مادران و سوء‌تغذیه به عنوان شاخص‌هایی نام برد که در جنوب استان کرمان وضعیتی خوبی ندارند.

او با بیان این که ‪ ۷۰‬درصد بخش سلامت فرابخشی و برعهده سایر دستگاههاست، گفت: تا زمانی که درآمد خانوارهای جنوب کرمان افزایش نیابد افزودن آهن و سایر ترکیبات مشکل سوء‌تغذیه و عوارض آن را برطرف نخواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: یکی از علل مرگ و میر نوزادان در جنوب این استان نداشتن راه دسترسی کپرنشینان به مراکز بهداشتی و درمانی است.

وی با اشاره به این که برنامه‌های مقطعی پاسخگوی وضعیت بهداشتی و درمانی این منطقه نیست، گفت: با اجرای یک برنامه پنج ساله شاید بتوان گفت اقدامات انجام شده، موثر بوده است.

زاهدی از گرفتن مجوز ساخت دست کم ‪ ۷۰‬خانه بهداشت در جنوب کرمان خبر داد و افزود: ساخت ‪ ۴۰‬خانه بهداشت از این تعداد که جزء مصوبات سفر رهبری بود پارسال در این منطقه شروع شد.

او گفت: ‪ ۳۰‬خانه بهداشت هم از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جنوب استان کرمان ساخته می‌شود.

وی درباره ساخت مراکز درمانی در این منطقه افزود: ساخت مرکز درمانی با ظرفیت ‪ ۱۰‬تخت در شهرستان جنوبی عنبرآباد پارسال شروع شد که ‪ ۶۰‬درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او افزود: مجوز ساخت دو بیمارستان با ظرفیت ‪ ۳۲‬تخت در شهرستانهای منوجان و رودبار گرفته شده که عملیات اجرایی آنها امسال شروع می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیمارستان شهرستان بافت هم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین بیماریهای قلب و عروق، تصادفات، سرطانها را سه علت شایع مرگ و میر در کرمان عنوان کرد و افزود: برای کاهش بار بیماریهای قلب و عروق افزایش تخت‌های سی سی یو در دستور کار قرار گرفته است.

زاهدی توسعه اورژانس ‪ ،۱۱۵‬افزایش تخت‌های آی سی یو و بهسازی اورژانس ها را از برنامه‌های کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات اعلام کرد.

وی گفت: امسال دست کم ‪ ۵۰‬تخت آی سی یو به ظرفیت این گونه تخت‌ها در استان کرمان اضافه می‌شود.

او با اشاره به این که شدت تصادفات در استان کرمان بالاست، افزود: تا زمانی که وضعیت نامناسب جاده‌های این استان اصلاح نشود، اقدامات درمانی پاسخگو نخواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه‌اندازی اورژانس هوایی ‪ ۱۱۵‬این استان با همکاری پایگاه هوانیروز را از اقدامات انجام شده برای امداد رسانی در زمان وقوع حوادث برشمرد.

بسیج دانشجویی کرمان روز ملی فناوری هسته‌ای را تبریک گفت

بسیج دانشجویی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان کرمان در بیانیه‌ای به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای ضمن محکوم کردن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، از فعالیتهای صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حمایت کرد.

به گزارش  کرمان نیوز در این بیانیه آمده: نظام سلطه با محوریت منفورترین رژیم سیاسی جهان(آمریکا) و به واسطه نفوذ و لابی صهیونیزم جهانی و همراهی و حمایت قدرتهای لیبرالی ضدبشری غرب بار دیگر این واقعیت تلخ را به افکار عمومی جهان عرضه کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد تبدیل به ابزاری بی‌هویت برای حفظ استیلای مستکبرین بر جهان شده است.

"قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حکایت از این واقعیت دارد که آمریکا در طرح خاورمیانه بزرگ با شکستی جدی وروبرو شده و در گردابهای خودساخته عراق، فلسطین، لبنان و افغانستان غرق گردیده است."
این تشکل در بیانیه خود افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که باید یاری‌رسان کشورهای عضو معاهده ‪ NPT‬برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای باشد به واسطه فشارهای کشورهای مستکبر، خود به مانعی جدی در راه رسیدن به این هدف مشروع تبدیل شده است.

در این بیانیه با اشاره به مقاومت جانانه ملت ایران در مقابل تمامی زورگویان در سه دهه گذشته تاکید شده: اقدامات اخیر آمریکا و قدرتهای پوشالی و فاقد وجهه مردمی هیچگاه نمی‌تواند به اراده شکست ناپذیر جوانان دانشمند و ملت آزاد ایران خللی وارد کند.

دانشجویان بسیجی استان کرمان از مسوولان نظام خواسته‌اند با شجاعت تمام در برابر یاوه‌گوییهای دشمنان ایستادگی کرده و برای ادامه عزتمندانه فناوری هسته‌ای اقدام جدی بعمل آورند.

دیدار استاندار از اداره کل ارشاد و خبرگزاری شبستان

استاندار کرمان در جریان بازدبد سرزده از ادارات استان، از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان بازدید کرد.

به گزارش  کرمان نیوز به نقل از شبستان  عبدالمحمد رئوفی نژاد استاندار کرمان و نصرالهی معاون سیاسی امنیتی  دیروزاز بخش های مختلف اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمان بازدید کرد.

دکتر رئوفی نژاد ضمن بازدید از خبرگزاری شبستان با خبرنگاران و کارکنان این خبرگزاری آشنا و از نزدیک در جریان چگونگی تولید و ارسال اخبار حوزه دین آشنا شد و از زحمات و تلاش های خبرنگاران خبرگزاری شبستان و کارکنان آن قدردانی کرد.

استاندارکرمان، علاوه بر اداره کل ارشاد، از آموزش و پرورش، مخابرات آب منطقه ای و برخی ادارات دیگر بازدبد کرد.