پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

جبهه متحد اصولگرایان در تمام استان‌های کشور تشکیل می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تشکیل جبهه متحد اصولگرایان در تمام استان‌های کشور خبرداد و گفت: این جبهه که تمامی گروه‌های اصولگرا در آن عضویت دارند با محوریت جبهه مرکزی در تهران پا به عرصه انتخابات مجلس هشتم خواهد گذاشت.

به گزارش  کرمانیوز به نقل از خبرگزاری فارس علیرضا زاکانی، در نشست مجمع اصولگرایان تحول خواه استان کرمان که در سالن آمفی تاتر سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد طی سخنانی ضمن تبریک حلول ماه رجب انقلاب اسلامی را یک نعمت الهی دانست و گفت: اگر ما صلاحیت این نعمت را نداشته باشیم خدای متعال آنرا از ما خواهد گرفت.
وی افزود: فراز و نشیب‌های 28 سال گذشته تاریخ انقلاب اسلامی انسان را هم متنبه می‌کند و هم امیدوار و درس‌های بزرگی را فرآروی ما قرار می‌دهد.
زاکانی همچنین با اشاره به اهمیت بحث وحدت آنرا عامل پیروزی دانست و با بیان اینکه در موقعیت فعلی انقلاب اسلامی در یکی از مراحل حساس و ویژه قرار دارد گفت: ما هم از جهت جهانی به استمرار گفتمان اصولگرایی نیاز داریم و هم از نظر داخلی.
وی ادامه داد: اگر در ادوار گذشته دشمنان خارجی ما به نوعی امیدوار به انقراض انقلاب بودند امروز می‌دانند که از این انقراض خبری نیست و در نتیجه سعی می‌کنند کشور ما را در بعد جهانی سرجای خود بنشانند و به این حقیقت واقف شده‌اند که ایران اسلامی آسیب ناپذیر است.
وی تصریح کرد: آنها منتظر یک تحول درونی هستند تا دوباره طرح انقراض از درون را پیگیری کنند و به همین دلیل قصد دارند ارتجاع را به انقلاب تحمیل کنند.
نماینده اصولگرای مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ضرورت استمرار نگاه اصولگرایانه در داخل کشور و طرح سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با ترسیم 5 مرحله‌ای انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به این مسئله ما در درون نظام به تفکر اصولگرایی نیاز داریم تا بتواند تمام عرصه‌های قدرت را فتح کند و مدیران خدمتگزار و پایبند به ارزش‌های انقلاب و اسلام در رأس امور قرار دهد و جامعه اسلامی شکل بگیرد ، در همین موقع خواهد بود که دشمن ناامید می‌شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مسئله وحدت اصولگرایان اشاره کرد و گفت: ما در سال 81 با یکدیگر به وحدت رسیدیم و در شوراهای دوم به پیروزی رسیدیم و پس از آن نیز با انتخاب آقای احمدی نژاد بعنوان شهردار و اقدامات خوب ایشان در شهرداری زمینه سازی مناسبی برای مجلس هفتم صورت گرفت که در آن مقطع نیز در یک‌هفته مانده به انتخابات اختلافات را کنار گذاشتیم و 220 نماینده اصولگرا وارد مجلس شورای اسلامی شدند.
زاکانی ادامه داد: البته مجلس هفتم مجلس ایده‌آلی نیست اما در مقایسه با مجلس ششم بسیار عالی عمل کرده که یک نمونه آن مصوبه‌ای بود که مجلس ششم می‌خواست آنرا بگذراند مبنی بر اینکه کشور از غنی‌سازی بگذرد که در مقابل این اقدام مجلس هفتم در اولین مصوبه خود دولت را ملزم به غنی‌سازی کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود به ساز و کار اصولگرایان برای رسیدن به وحدت در انتخابات آتی مجلس اشاره کرد و گفت: از 5 ماه قبل رئیس جمهور از چهره‌های موثر اصولگرا که 15 نفر بودند برای هم اندیشی دعوت کرد و بنا شد که سازو کار جدیدی فراهم شود که برمبنای آن جریانات موثر اصولگرا در کشور کنار هم جمع بشوند و به وحدت برسند.
زاکانی افزود: این سازو کار هم اکنون با مبنای حقوقی تشکیل شده و هم اکنون جبهه متحد اصولگرایی نام گرفته است و قرارشده که نامزدهای هر استان در خود ستاد استانی این جبهه و برمبنای صلاحیت، مقبولیت و کارآمدی انتخاب شوند و اگر هم مشکلی در این زمینه پیش آمد ستاد مرکزی در تهران در این زمینه تصمیم خواهد گرفت.
وی با تاکید بر امر ظرفیت سازی در طیف اصولگرایان گفت: این ظرفیت‌ها باید یک رقابت درست را با دوم خردادی‌ها دنبال کند.
وی افزود: به نظر ما دوم خردادی‌ها درحال دنبال کردن یک جهت غلط هستند که به صلاح نظام و انقلاب نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس هشتم و دولت دهم نیز باید اصولگرا باشند تا مردم طعم خدمت را بچشند.

استعفای مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی کرمان

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی کرمان وحومه به علت مشکلات مالی سازمان متبوع خود و به بهانه ی پایان مدت زمان ابلاغ مدیریتش استعفا کرد .
به گزارش کرمانیوز غلامرضا نعمت الهی در گفتگو با خبرنگار کرنا ، در این باره گفت : از یک ماه پیش استعفای خود را تسلیم شورای سازمان اتوبوسرانی کردم تا بالاخره با آن موافقت شد . البته این شورا هنوز هیچ دستور یا ابلاغی را کتباً صادر نکرده است .

نعمت الهی تاریخ پایان ابلاغ مدیریت خود را 31/3/86 اعلام کرد و این موضوع را علت اصلی استعفای خود خواند اما با اصرار خبرنگار ما گلایه های خود از مشکلات مالی و اعتبارات اندک اتوبوسرانی کرمان را آغاز و آن را علت واقعی استعفای خود خواند .
وی علت های سیاسی را در استعفای خود بشدت تکذیب کرد و پیرامون انتخاب جانشین خود گفت : مدیر عامل جدید سازمان مشخص نشده است اما شورای سازمان که متشکل از معاون سیاسی امنیتی استاندار ، فرماندار و شهردار است .
محسن وهابی ، معاون بهره برداری اتوبوسرانی را به سرپرستی سازمان انتخاب کرده است اما هنوز حکم وی صادر نگردیده است .
گفتنی است ، چندی پیش مهندس انجم شعاع ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان پیرامون مشکلات سازمان اتوبوسرانی به خبرنگار ما گفته بود : هزینه ی هر کورس جابجایی مسافر برای اتوبوسرانی بین 80 تا 90 تومان است که یک سوم آن (25 تومان) را مسافر ، یک سوم را شهرداری و یک سوم دیگر را وزارت کشور پرداخت می کنند که در سال گذشته شهرداری و وزارت کشور تنها کمتر از نیمی از سهم خود را پرداخت کرده اند و این چنین است که حقوق پرسنل و رانندگان اتوبوسرانی به تعویق می افتد .
وی همچنین گفته بود : ما 60 دستگاه اتوبوس عمومی در پارکینگ بلا استفاده داریم ، زیرا هزینه ی تعمیر آنها را برای ورود به ناوگان شهری نداریم .

مرکز اطلاع رسانی و تازه‌های کتاب در کرمان راه‌اندازی می‌شود

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت:
مرکزاطلاع رسانی و معرفی تازه‌های کتاب این اداره کل در شهر کرمان به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

" محسن روحی" در گفت وگو یی، افزود: این مرکز با هدف جمع‌آوری اطلاعات مربوط به نشر و نمایش آخرین کتابهای منتشر شده، ارائه بیشترین خدمات به مراجعان، تکریم ارباب رجوع و آشنایی کارکنان اداره کل با تازه‌ترین کتابها می‌باشد.

او گفت: این مرکز ظرفیت یکهزار جلد کتاب را دارد که محل مناسبی برای پاسخ گویی به نیازهای محققان، پژوهشگران، نویسندگان خواهد بود.

وی افزود: همچنین در این مرکز بانک تصاویر شخصیت‌های فرهنگی، بانک اطلاعات ناشران، بانک اطلاعات پدیدآورندگان و کتابفروشان فعال خواهد شد.

قابل ذکر است، اکنون بخش تازه‌های کتاب در محل کتابخانه‌ملی کرمان با خدمات محدود فعال است.

مرکز خرید و فروش داروی قاچاق در کرمان تعطیل شد

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کرمان گفت: فعالیت یک مرکز خرید و فروش داروهای قاچاق در کرمان با هوشیاری ماموران متوقف شد.

سرهنگ علی قاضی‌زاده  گفت: پلیس آگاهی کرمان در پی اطلاع از فعالیت فردی در امر خرید و فروش داروهای قاچاق شناسایی و دستگیری وی را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: در این زمینه ماموران پس از یک هفته تلاش محل نگهداری اقلام دارویی را شناسایی و پس از کسب مجوز از مقام قضایی به بازرسی محل رفتند.

او گفت: در بازرسی از منزل متهم ‪ ۲۱‬هزار و ‪ ۹۹۱‬قلم داروی قاچاق شامل انواع قرص، کپسول، آمپول و قطره کشف شد.

وی افزود: در این زمینه یک نفر دستگیر و اقلام مکشوفه به مراجع ذیربط تحویل داده شد

به مناسبت درگذشت همسر فداکار مرحوم افضلی پور

به مناسبت درگذشت بانو فاخره صبا همسر مرحم مهندس افضلی پور بنیان گذار دانشگاه کرمان از سوی رئوسای فعلی و سابق دانشگاههای کرمان پیام تسلیتی صادر شد.

به گزارش ایسنا منطقه کویر،در این پیام آمده است:خبر درگذشت بانوی پاک نهاد فاخره صبا عموم دانشگاهیان را متاثر و متالم نمود و همه دوستداران دانش و معرفت را در اندوه و ماتم فرو برد.

در ادامه این پیام آمده است:بانوی بزرگواری که پابه پای همسر عالی همتش مرحوم مهندس افضلی پور چراغ پر فروغ دانشگاه را در کرمان بر افروخت و پس از او نیز تا پایان زندگی حتی در روزهای بیماری همواره به یاد عظمت دانشگاه و دانشگاهیان چون شمعی در سوز و گداز بود.

بی شک نام نیکی مرحومه فاخره صبا چ گاه از حافظه تاریخ پرافتخار سرزمین ما محو نمی شود و نقش نجابت و مروت او و همسرش در لوح دانشگاه ماندگار خواهد بود.

لازم به ذکر است این پیام از سوی دکتر امیری خراسانی رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان و دکتر زاهدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و همچنین رئوسای سابق دانشگاههای کرمان،دکتر میرزایی،دکتر ایران پناه،دکتر حسینی،دکتر رجایی خراسانی ،دکتر رضوی،دکتر بارانی ،دکتر شریفی،دکتر رستمی ابوسعیدی،دکتر اکبری و دکتر مصطفوی صادر شده است.

همچنین از سوی دکتر کامیاب رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز پیام تسلیتی در این زمینه صادر شده است .

در این پیام با اشاره به خدمات مرحوم مهندس افضلی پور و تلاشهای بانو فاخره صبا در ایجاد دانشگاه در کرمان در گذشت این یار با وفا و همسر دانش دوست و هنرمند را به جامعه دانشگاهی استان تسلیت و مراتب همدردی خود را با بازماندگان این خانواده علم دوست اعلام داشته است.

همسر هنرمند و دانش دوست بنیان گذار دانشگاه کرمان در گذشت

فاخره صبا همسر هنرمند و دانش دوست مرحوم افضلی پور بنیانگذار دانشگاه کرمان روز جمعه در تهران در گذشت.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، مرحوم افضلی با تلاش و همت خویش و با حمایتهای همسر فداکارش فاخره صبا دریکی از مناطق محروم کشور ( استان کرمان) به ساخت یکی از بزرگترین دانشگاههای کشور اقدام می نماید.

وی در اروپا بیش از ۱۱ دانشگاه را با دقت و وسواس ارزیابی میکند و در ایران نیزاکثر شهرهای دانشگاهی و دانشگاه ها را می بیند و در نهایت با بلند نظری و آینده نگری تصمیم به ساخت دانشگاه در کرمان میگیرد که به گفته وی استانی دور افتاده و فراموش شده با مردمی خالص و بکر بوده و به دلیل کم توجهی مسئولین مدتها جز محرومیت چیزی به خود ندیده ولی شرایط اقلیمی کافی را برای جذب متخصصین و اساتید داشت.

سرانجام در سال ۱۳۵۱ پس از مشورت با همسر هنرمند و دانش دوست خویش بانو فاخره صبا
تصمیم قطعی خود را با گرفتن مجوز ساخت دانشگاه از وزارت علوم و آموزش عالی آن زمان به
عمل نزدیک می سازد و آن گاه کل سرمایه و پس انداز هنگفت خود را به مبلغ ۶۰ میلیون تومان
که در آن زمان از بودجه عمرانی استان کرمان بیشتر بود یکجا در طبق اخلاص می نهد و با نظارت
دقیق و حسابگری آن را در راه تاسیس دانشگاه صرف می نمایید.

سر انجام در روز ۲۴ شهریور ۱۳۶۴ ثمره همه اندوخته ها و تلاش مهندس افضلی پور در قالب دانشگاهی زیبا و عظیم رسما به مردم کرمان هدیه می شود. پنج سال بعد یعنی درسال ۱۳۶۹ ساختمانهای دانشکده پزشکی و پیراپزشکی که هشت سال قبل افضلی پور تهیه برنامه و طرح آن را تقبل کرده بود افتتاح می گردد و به پاس خدمات بیدریق ایشان به همراه بیمارستان آموزشی نام مهندس علیرضا افضلی پور را به خود می گیرد.

لازم به ذکر است هر ساله اهدا جایزه روانشاد علیرضا افضلی‌پور بنیانگذار دانشگاه شهید باهنر کرمان به برگزیدگان علمی کشور و استان صورت می گیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان جیرفت معرفی شد

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان گفت: "فرامرز امیری" به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان جیرفت معرفی شده است.

ابولقاسم نصراللهی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: معرفی سرپرست برای فرمانداری جیرفت در پی استعفای فرماندار این شهرستان صورت گرفته است.

وی گفت: "محمدعلی شجاع‌حیدری" فرماندار مستعفی جیرفت به دلیل مشکلات جسمی و خانوادگی از سمت خود استعفا داده است.

او افزود: وی به میل شخصی از این سمت کناره‌گیری کرده و آنچه که گفته می‌شود دغدغه‌های سیاسی عامل استعفای او بوده، صحت ندارد.

محمدعلی شجاع‌حیدری روز شنبه هفته جاری از سمت فرمانداری شهرستان جیرفت استعفا داد.

"فرامرز امیری" سرپرست فرمانداری جیرفت پیش از این معاون سیاسی امنیتی فرمانداری این شهرستان بود.

شهرستان ‪ ۲۷۰‬هزار نفری جیرفت در جنوب استان کرمان قرار دارد

گرمای هوا باعث افزایش مارها در شهر کرمان شده است

سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهر کرمان نسبت به افزایش مارهای سمی و خطرناک در این شهر به شهروندان کرمانی هشدار داد.

براساس این گزارش  تاکنون ماموران سازمان آتش نشانی شهر کرمان بیش از ‪ ۷۵‬مار را از مکانهای مختلف جمع‌آوری کرده‌اند.

این سازمان همچنین از شهروندان کرمانی درخواست کرد با مشاهده مار و یا جانور موذی با شماره تلفن ‪ ۱۲۵‬امدادگران این سازمان را آگاه سازند.

طرح سهمیه‌بندی بنزین/ راهکارمقابله با واردات بی‌رویه این فرآورده

برغم مشکلاتی از قبیل ازدحام، ناهماهنگی و حضور گسترده دارندگان خودرو دربیش از‪ ۳۰۰‬جایگاه عرضه سوخت در استان (‪ ۱۶۰‬جایگاه‌درشهرتهران) که باعث ایجاد صفوف کیلومتری خودروهاشد،اجرای طرح "سهمیه‌بندی بنزین"،تنها راهکار مقابله با واردات بی‌رویه این فرآورده نفتی است.

کارشناسان اقتصادی بااعلام این مطلب افزودند: اگرچه‌اجرای هرطرح جدیدی در جامعه به‌خصوص طرح‌های اقتصادی باموانع و دشواری‌هایی روبرواست، اما بتدریج از التهابات کاسته و اجرای طرح به صورت فراگیر، مورد اقبال عمومی قرار می‌گیرد.

اخبار ضد ونقیض مربوط به‌اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت که ازمدت‌ها قبل به صورت یکی از موارد بحث برانگیز همه محافل و مجالس درآمده بود، ساعت ‪ ۲۴‬روزسه‌شنبه پنجم تیرماه ‪ ۱۳۸۶‬قطعیت یافت.

بخاطراجرای ضربتی طرح سهمیه‌بندی بنزین بدون اعلام عمومی (حدود سه ساعت قبل از اجرا، صدا وسیما دراطلاعیه‌ای خبر آن رامنتشرکرد) دارندگان خودروها به یکباره، مقابل جایگاه‌های عرضه سوخت صف کشیدند.

البته‌این ازدحام بیش از حد خودروها ومردم، موقعیت رابرای عده‌ای افراد فرصت طلب و قانون شکن متاثر از القائات رسانه‌های خارجی برای بحران آفرینی و ایجاد اغتشاش فراهم کرد و مشکلاتی را باعث شد.

تدابیر به موقع مسوولان امر و حضور ماموران انتظامی در جایگاه‌های عرضه سوخت،اوضاع را تحت کنترل درآورد وبه‌چالش‌ها،درگیری‌های پراکنده و ترافیک‌های خیابانی پایان داد.

بعدازحضور نیروی انتظامی و بسیج درجایگاه‌های عرضه سوخت و هدایت و کنترل خودروهایی که برای سوختگیری مراجعه کرده بودند، وضعیت به‌حال تعادل نزدیک شد، اما صفوف خودروها همچنان طولانی بود.

عده‌ای از کارشناسان اقتصادی، از عواملی که باعث چنین ازدحامی از سوی دارندگان خودروها شد را عدم اطلاع رسانی و آگاهی دقیق به دارندگان خودروها در زمینه جدول تنظیمی عرضه سوخت، اعلام کردند.

به اعتقادآنان، بسیاری از دارندگان خودروها این برداشت را از سهمیه‌بندی بنزین داشتند که برحسب نوع خودروی شخصی، تاکسی و غیره تنها مجازند مقدار بنزینی که روزانه برای آنها تعیین شده است را استفاده کنند.

این کارشناسان افزودند: به‌همین دلیل دارندگان خودروها تصمیم گرفتند از آخرین فرصت باقیمانده برای سوختگیری جهت پرکردن باک‌های خود استفاده کنند.

ازنخستین ساعات اولیه‌بامداد روزچهارشنبه ششم تیرماه جاری، خیابان‌های تهران شاهد کاهش ترافیک وروان بودن آن بود، بطوری که‌عده‌ای اظهارمی‌داشتند:
علت کاهش ترافیک در خیابان‌های تهران به دلیل حضور خودروها در صفوف مقابل جایگاه‌های عرضه سوخت است.

در حالی که صفوف طولانی خودروها در جایگاه‌های عرضه سوخت تنهاعامل کاهش ترافیک در خیابان‌های تهران نبود، بلکه بسیاری از دارندگان خودروها به این نتیجه رسیدند از وسایل نقلیه شخصی با توجه به اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین در شرایط مقتضی استفاده کنند و برای مسافرت‌های درون شهری از خودروهای عمومی بهره بگیرند.

این موضوع اگرچه در روزچهارشنبه، نخستین روز اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین چندان توجهات را به‌خود جلب نمی‌کرد، اماامروز پنجشنبه باتوجه به‌شرایط حاکم در خیابان‌های پایتخت به اثبات رسید.

امروز اولین پنجشنبه بعد از سهمیه‌بندی بنزین، نشان داد که حجم خودروها در مقایسه با سایر پنجشنبه‌های قبل از اجرای سهمیه‌بندی نیز کاهش چشمگیری داشته است.

خیابان‌های تهران، حتی خیابان‌های پرتردد و پرترافیک نیز هم اکنون دارای حجم خودروی کمتری نسبت به روزهای دیگرمی باشد و ترافیک هم روان‌تر است.

به گفته برخی شهروندان تهرانی، مصاحبه‌های اخیرمسوولان واطلاعیه‌های مربوط به چگونگی اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، ازالتهاب ونگرانی دارندگان خودروها کاسته و تاثیر مثبتی در جامعه ایجاد کرده است.

اطلاع رسانی به‌هنگام رسانه‌ها باعث شده تا بیشتردارندگان خودروها برای سوختگیری، دیگر شتاب و عجله‌ای نداشته باشند چرا که آنان اطلاعات لازم را از طریق رسانه‌های مختلف به درستی کسب کرده‌اند.

از تراکم شدید خودروها و صفوف طولانی اکثر جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح تهران نیزخبری نیست، تنهابرخی ازجایگاه‌های عرضه سوخت که درمسیرهای پرتردد قرار دارند، وضعیتی مشابه روز اول سهمیه‌بندی بنزین دارند.

حتی برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت در مرکز شهر تهران از جمله خیابان‌های ‪ ۱۵‬خرداد، بهارستان روبروی بیمارستان طرفه ، مجاهدین اسلام ، خیابان ‪۱۷‬ شهریور پایین‌تر از میدان امام حسین و غیره نیزازشرایط متعادلی برخوردار شده‌اند و حجم خودروهابرای سوختگیری مانند روزهای قبل ازسهمیه‌بندی است.

بااین حال حضور نیروی انتظامی درجایگاه‌های سوخت همچنان ادامه دارد و این موضوع بررعایت حق تقدم رانندگان وجلوگیری ازبرخی حرکت‌های غیراجتماعی تاثیر فراوانی دارد.

به‌اعتقاد کارشناسان اقتصادی، اگرچه‌اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین در اوایل اجرا، مشکلاتی برای عده‌ای ازدارندگان خودرو و همچنین مدیران اجرایی ایجاد کرد اما اجرای صحیح ومستمر طرح مذکور، هزینه‌های سنگین واردات این فرآورده نفتی را به شدت تقلیل داده و می‌تواند در آینده نویدبخش اجرای بسیاری از طرح‌های بنیادین اقتصادی، عمرانی و توسعه در کشور باشد.

آنان باور دارند: در شرایط کنونی، واردات بنزین نه تنها کشور را از مشکلات اقتصادی مصون نمی‌دارد، بلکه بر رشد مشکلات اقتصادی تاثیر مستقیم و موثر می‌گذارد.

این کارشناسان اظهارداشتند: جلوگیری از مصرف بی‌رویه بنزین ضرورتی انکار ناپذیراست که باید در یک دهه قبل در کشور اجرا می‌شد تا ضمن فراهم آمدن زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و سوختی/ معضل‌های ترافیک، آلودگی هوا و غیره کاهش می‌یافت.

کارشناسان اقتصادی معتقدند: اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، اگر چه امروز عده‌ای رابر سر دوراهی "اجرا" ویا "عدم اجرا" قرارداده، اما با وجود تمام چالش‌ها و مشکلات احتمالی، طرح یادشده تنها گزینه برای فرار از مصرف بیهوده و گزاف ارقام دههامیلیون لیتری بنزین درکشور وخروج سالانه مقادیر معتنابهی ارز می‌باشد.

منبع : ایرنا

آیت الله دکتر بهشتی یک انسان ممتاز و برجسته بود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: مسوولان باید هرچه سریع تر مشکلات بوجود آمده برای برخی از مردم درخصوص اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین را در استان شناسایی کنند.

به گزارش کرمان نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سید "یحیی جعفری" در خطبه های نماز جمعه کرمان، افزود: مسوولان استان باید مشکلات و نواقص طرح فوق را به اطلاع مسوولان بلند پایه کشوری برسانند.

خطیب نماز جمعه کرمان از عجولانه اعلام کردن سهمیه بندی بنزین در کشور اظهار تاسف کرد و گفت: اصل سهمیه بندی بنزین بسیار کار لازم و ضروری است که حتی سالهای قبل باید اجرا می‌شد.

وی ادامه داد: اما اجرای این طرح باید با تدبیر و مشورت بیشتر و در نظر گرفتن جوانب و مشکلات مردم انجام می‌گرفت.

خطیب جمعه کرمان، سالروز شهادت دکتر بهشتی و ‪ ۷۲‬تن از یاران انقلاب و همچنین هفته قوه قضایی را گرامی داشت و گفت: مرحوم آیت الله دکتر بهشتی یک انسان ممتاز و برجسته بود که نظیر آن در آینده کمتر یافت خواهد شد.

وی ادامه داد: دکتر بهشتی در فقه، اصول، فلسفه، عرفان، معارف قرآن و حدیث، علم رجال، شناخت ادیان، جامع‌شناسی و مکتب‌های اقتصادی یک صاحب نظر بود.

خطیب جمعه کرمان گفت: گروهک منافقین به خیال خام خود با به شهادت رساندن شهید مظلوم دکتر بهشتی و ‪ ۷۲‬یار دیگر انقلاب، قصد فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را داشتند که هوشمندی امام راحل در ترمیم فوری شورای عالی قضایی و ریاست جمهوری، مملکت را به حال عادی بازگرداند.

امام جمعه کرمان به روز جهانی مبارزه با سلاحهای شیمیایی و میکروبی اشاره کرد و گفت: در جهان امروز با این نام گذاریها مشکلی حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: آمریکا و دیگر قدرتهای زورگو خودشان تولیدکننده این سلاحهای ضد انسانی هستند.

خطیب جمعه کرمان به دخالت آمریکا و همدستانش در دولت قانونی فلسطین اشاره کرد وافزود: غربی‌ها حرف از دموکراسی می‌زنند ولی اینک که فلسطینی- ها براساس دموکراسی دولت قانونی تشکیل داده‌اند با آن مخالفت می‌کنند

سرانجام شهردار کرمان انتخاب شد

مهندس ابوالقاسم سیف الهی به سمت شهردار کرمان انتخاب شد.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از ایسنا منطقه کویر‌ پس از جلسات مکرر بمنظور تعیین شهردار شهر کرمان براساس نتایج ناشی از نشست صبح امروز ومستند بند اول از ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی مهندس ابوالقاسم سیف الهی شهردار شهر کرمان انتخاب شد.

وی که یکی از اعضا شورای شهر کرمان می باشد چندی پیش در سمت شهردار منطقه 2 کرمان و معاون شهرداری کرمان در دوره ریاست علی مهاجری که هم اکنون رئیس شورای شهر کرمان می باشد فعالیت نموده است.بر همین اساس دکترحسین شریعت عضو علی البدل شورا جانشین سیف اللهی می گردد.

بعد از جنجال بر سر فتوت و کامیاب نوبت به سیف الهی رسید

شورای شهر فردا در مورد شهردار شدن یا نشدن ابوالقاسم سیف الهی تصمیم گیری می کند .
به گزارش کرمان نیوز به نقل از کرنا ، 3 تن از اعضاء اصلاح طلب شورای اسلامی شهر کرمان و اکثریت قاطع اصولگرایان با انتخاب مهندس سیف الهی به عنوان شهردار موافق هستند .
یکی از اعضاء اصلاح طلب و مخالف در این خصوص به خبرنگار ما گفت : مردم به اکثریتی رای دادند و از همان اکثریت مسئولیت می خواهند و با ترک جلسه (آبستراکسیون) مشکلی حل نخواهد شد .

وی افزود : ما مشکلی با شخص مهندس سیف الهی نداریم اما اصولگرایان با مطرح کردن سیف الهی می خواهند ما را از اکثریت بیندازند . به همین دلیل من و یکی دیگر از اعضاء اصلاح طلب با شهردار شدن ایشان مخالفیم .
یکی دیگر از اعضاء اصلاح طلب شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت : شورای فعلی بیشتر عملگرا است تا سیاست گرا .
وی ضمن اعلام موافقت با انتخاب سیف الهی در مورد به اکثریت رسیدن اصولگرایان گفت : گمان نمی برم که شورا تا این حد بتواند سیاسی عمل کند و منافع جناحی را به منافع مردم ترجیح دهد .
وی افزود : اگر روزی اقلیت بخواهد رای خود را به کرسی بنشاند ما هم می توانیم آبستراکسیون کنیم .
به هر حال تنش و اختلاف سلیقه در خصوص انتخاب شهردار در شورای سوم به حدی است که با گذشت 2 ماه هنوز توانسته اند به تفاهم برسند و اعلام این خبر در ویژه های بخش خبری 20:30 شبکه دوم سیما نیز خود دال بر این مدعا است .
گفتنی است ، در شهرداری کرمان شایعه شهردار شدن مهندس سیف الهی به حدی قوت گرفته که اکثریت کارکنان شهرداری وی را شهردار می نامند ضمن اینکه سیف الهی سابقه خوبی از فعالیت همراه با پشتکار و قاطعیت در شهرداری دارد .

پایان فعالیت گروه مشورتی جوان شهردار تهران

گروه مشورتی جوان شهردار تهران به کار خود پایان داد .

به گزارش کرمان نیوز به نقل از  « فردا »، با انتصاب رئیس پیشین گروه مشورتی جوان شهردار به عنوان مشاور امور رسانه ای و مطبوعاتی شهردار تهران، این گروه عملا به فعالیت خود پایان بخشید .

گفتنی است گروه مشورتی جوان شهردار از زمان تصدی دکتر احمدی نژاد بر شهرداری تهران تاسیس شده بود که با انتخاب ایشان به ریاست جمهوری، مشاورین جوان شهردار به نهاد ریاست جمهوری راه یافتند .

گفته می شود این تغییرات به دنبال انتشار اخباری از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان بسیجی مبنی برانتقاد از تصدی پست های دهن پرکن و پرطمطراق اما توخالی و کم اثر مشاورت وزرا و مسوولین برای جوانان می باشد.

دفتر معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری بم تعطیل است

دفتر معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری بم از دو هفته قبل که مسوول آن بازنشست شده به حال تعطیل درآمده‌است .

به گزارش کرمان نیوز تعطیلی این دفتر مشکلات زیادی را برای مراجعه‌کنندگان به فرمانداری این شهرستان ایجاد کرده است.

در زمان فعالیت دفتر معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری بم بیشتر مشکلات مراجعه‌کنندگان به فرمانداری به این دفتر ارجاع داده می‌شد و مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.

"مجید اعتمادی" فرماندار بم در این خصوص روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: درحال پیگیری هستیم تا معاون قبلی مجددا برای خدمت فرخوانده شود تاازسطح مشکلات کاسته شود.

یادآوری می‌شود، "مصطفی همتی‌نژاد" معاون سیاسی امنیتی فرماندار بم از دو هفته قبل بازنشست شده است.

شهرستان بم با ‪ ۲۵۰‬هزار نفر جمعیت در جنوب شرق کرمان قرار دارد.

رستم نامه منتشر شد

به گزارش کرمان نیوز کتاب نفیس زنده یاد دکتر برومند سعید با عنوان رستم نامه بعد از گذشت سی سال سعی و تلاش و تحقیق و مطالعه آن مرحوم به همت مرکز کرمان شناسی به چاپ رسید .

برگزاری کلاس های آموزشی معارف مهدویت در کرمان

کلاس های آموزشی معارف مهدویت ، در تابستان جاری برای کلیه ی سنین برگزار می شود .
به گزارش کرمان نیوز به نقل از کرنا ، بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوان و‌ ترویج فرهنگ انتظار اقدام به برگزاری این دوره آموزشی در کلیه ی سطوح و برای رده های گوناگون سنی نموده است .
خاکساری ، مدیر عامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در این زمینه گفت : کلاس ها در 16 جلسه برگزار و در هر جلسه یکی از مباحث مرتبط با فرهنگ انتظار و مهدویت از قبیل ضرورت طرح مباحث مهدویت حضرت مهدی (عج) در قرآن ، دلایل و فلسفه ی غیبت ، فواید وجود امام زمان «عج» ، امام مهدی «عج» در روایات شیعه و سنی و انتظار آثار و ابعاد آن و ... به تفصیل توضیح داده می شود .

این کلاس ها از هفته جاری برای دانش آموزان سه مقطع ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه و نیز طلاب دانشجویان و عموم مردم با حضور اساتید اعزامی از مرکز تخصصی مهدویت قم برگزار خواهد شد .
گفتنی است ، بنیاد مهدی موعود (عج) کرمان 12 خرداد ماه سال گذشته تحت نظارت و فعالیت مرکز تخصصی مهدویت قم و با حضور مدیر این مرکز حجت الاسلام قرائتی افتتاح گردید .
برگزاری سلسله مباحث تمهیدات ظهور ، راه اندازی فروشگاه و نمایشگاه تخصصی مهدویت ، ایجاد سایت اینترنتی مهدویت از مهمترین عناوین فعالیت این بنیاد مرکز در سال گذشته است .
همچنین مرکز فوق هم اکنون در شهرستانهای سیرجان ، شهربابک ، رفسنجان ، زرند ، کهنوج و بردسیر با ایجاد شعبه به فعالیت پیرامون مباحث مربوط به مهدویت می پردازد .

کار بیمه خبرنگاران استان کرمان بزودی آغاز می شود

به گزارش کرمان نیوز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار کرنا از اجرایی شدن طرح بیمه خبرنگاران در سالجاری خبر داد.
مهدی محبان گفت: کلیه برنامه ریزی و کارهای مقدماتی این طرح چه از لحاظ تشکیل ساختار و چه از لحاظ نیروی انسانی انجام شده و در آینده ای نزدیک فراخوان عمومی آن انجام می شود.

محبان ادامه داد: البته برای این کار معیار هایی در نظر گرفته شده که از جمله آن، چند سال سابقه کار و داشتن مقالات مفید در یکی از روزنامه ها و خبرگزاری های فعال استان است تا خبرنگاران واقعی بیمه شوند

شهرک افضلی پور به شهرک فتوسنتز ایران تبدیل می شود

نایب رییس و مدیر عامل هیات مدیره شهرک افضلی پور گفت : با اجرای نماکاری گل و گیاه بر روی ساختمانهای شهرک افضلی پور این شهرک به یکی از شهرکهای فتوسنتز ایران تبدیل می شود .
به گزارش کرمان نیوز به نقل از کرنا ، شهریاری ، اجرای این طرح را به منظور زیبایی و ایجاد محیطی شاد و فرح بخش برای ساکنان این شهرک ذکر کرد و افزود : این طرح تا یک سال آینده برای اولین بار در شهر کرمان اجرا خواهد شد .

شهریاری در ادامه از بهسازی فضای سبز شهرک و کاشت 40 هزار نهال درخت در سطح شهرک خبر داد و تصریح کرد : با کسب درآمد حاصل شده از پرداخت حق شارژ ساکنین ،  سیستم آبیاری قطره ای را نیز اجرا کرده ایم .
وی در ادامه ضمن اشاره به مشکلات شهرک افضلی پور از بلاتکلیفی 15 هزار متر مربع در این شهرک خبر داد و خاطر نشان کرد : این زمین به شرکت پرتو مشتاق واگذار شده ولی سال ها برای ساخت طرح های آن از جمله مسجد ، مدرسه ، بازارچه و سالن ورزشی اقدامی صورت نگرفته است .

به‌بهانه‌سالروزشهادت محمد بهشتی و‪ ۷۲‬یارصدیقش

ساعت ‪ ۲۰‬و ‪ ۳۰‬روز پس از سوء قصد نافرجام ششم تیر ماه سال ‪ ۱۳۶۰‬به جان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انفجاری مهیب منطقه سرچشمه در جنوب تهران را لرزاند.

در کمتر از ساعتی خبر انفجار در سطح شهر پیچید. در دقایق نخستین انفجار کسی باور نمی‌کرد که ممکن است کانون انفجار، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در محله سرچشمه تهران باشد.

به محض انتشار خبر محل دقیق انفجار، هر ایرانی تلاش می‌کرد، با هر وسیله ممکن، خود را به سرچشمه برساند. هر فردی با هدفی در سرچشمه حاضر می‌شد، عده‌ای به قصد کمک به حادثه‌دیدگان، عده‌ای برای اطلاع از سرنوشت شهدا، شاید هم عده‌ای به قصد میزان موفقیت عملیات انفجار.

دقایقی پیش از انفجار نشستی در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی تشکیل شد، حزبی که فقط ‪ ۱۳۲‬روز از اعلام موجودیت آن سپری شده بود.

مدعوین این جلسه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برخی اعضای هیات دولت و تعدادی از مسوولان کشوری بودند. بحث روز درباره تورم بود، اما عده‌ای از اعضا خواستند که درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز سخن به میان آید.

آخرین جملات شهید "محمد حسینی بهشتی" اینگونه بیان شد: " ما بار دیگر نباید اجازه دهیم، استعمارگران برای ما مهره‌سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند و...". متعاقب بیان این جملات، ناگهان انفجار مهیبی روی داد و در کمتر از ثانیه‌ای، از سالن اجتماعات حزب جهموری اسلامی، جز تلی از خاک، چیزی باقی نماند.

فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در تهران و شهادت مظلومانه ‪ ۷۲‬تن از برجستگان، نیروهای لایق و کارآمد انقلاب و در راس آنها شهید مظلوم "محمد بهشتی"، عکس‌العمل استکبار جهانی وعوامل داخلی آنها در قبال برکناری "بنی صدر" و حذف ضد انقلاب از صحنه سیاسی کشور بود.

عوامل این حادثه معتقد بودند که در اثر کشتار مسئولان عالی رتبه، اوضاع کشور به هم می‌ریزد و انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت. اما با امداد الهی و با حضور معدود مردان سیاسی در کنار رهبر انقلاب، اوضاع سیاسی کشور دوباره کمی سامان گرفت.

عوامل این جنایت بعدها به کرات اعتراف کردند که "در اثر این انفجار و از میان رفتن مسوولان عالی رتبه، اوضاع کشور بهم می‌ریزد و انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت".

حتی تا ماه‌ها محور تبلیغاتی رادیوهای بیگانه به ارتباط انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و سقوط انقلاب اختصاص داشت.

وضعیت کشور پس از این حادثه خیلی سخت بود. مجلس شورای اسلامی در مرز سقوط از نظر عدد قانونی قرار گرفت. "محمد حسینی بهشتی" رییس شورای عالی قضایی، به شهادت رسیده بود و شورای ریاست جمهوری که پس از عزل "بنی صدر" تشکیل شد، مهم‌ترین عضوش را از دست داد. چهار عضو فعال کابینه و چند تن معاون وزیر هم در میان شهدا بودند.

حزب جمهوری اسلامی که در ‪ ۲۹‬بهمن سال ‪ ۵۷‬اعلام موجودیت کرد و محور تنظیم امور کشور بود، هفت عضو شورای مرکزی و دبیر کل خود را در لحظه‌ای از دست داد.

شورای عالی دفاع، با عزل "بنی‌صدر"، شهادت "مصطفی چمران"، "محمد بهشتی" و نیز با وضعیت جسمانی آیت الله خامنه‌ای حال و روز خوبی نداشت.

نقش آیت الله "محمد حسینی بهشتی" در طول مبارزات انقلاب و دوران کوتاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای همیشه در ذهن ملت ایران ماندگار شد و هفتم تیر به عنوان روز قوه قضاییه نام‌گذاری شد، زیرا "بهشتی" معمار نظام قضایی جمهوری اسلامی نیز بود.

تاریخ نگاری زندگی پربار شهید "بهشتی" راهگشای نسل سوم و نسل‌های بعد انقلاب خواهد بود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی با هدف گرامیداشت واقعه هفتم تیر، روزشمار زندگی پربار این شهید والا مقام را منتشر می‌کند.

دوم آبان سال ‪ - ۱۳۰۷‬تولد در محله "لومبان" در استان اصفهان در یک خانواده روحانی، حجت‌الاسلام سید "فضل الله حسینی بهشتی" پدر وی و "معصومه بیگم خاتون آبادی" مادر وی بود.

سال ‪ - ۱۳۱۴‬تحصیل در دبستان ثروت، اصفهان
سال ‪ - ۱۳۱۷‬تحصیل در دبیرستان سعدی، اصفهان
سال ‪ - ۱۳۲۱‬آغاز تحصیل علوم حوزوی در مدرسه صدر، اصفهان
سال ‪ - ۱۳۲۴‬تحصیل ادبیات عرب، فقه و اصول، منطق و دروس ابتدایی فلسفه، اصفهان
سال ‪ - ۱۳۲۶‬شروع درس در محضر امام خمینی(ره)، آیت الله حجت و آیت‌الله العظمی بروجردی در شهر قم و آغاز سفرهای تبلیغی به دورترین روستاها همراه شهید "مرتضی مطهری" و به توصیه آیت الله‌العظمی بروجردی
سال ‪ -۱۳۲۷‬مباحثه و آشنایی با "محمد مفتح"، "موسی شبیری زنجانی"، "موسی صدر"، "ناصر مکارم شیرازی"، "احمد آذری قمی"، سید "مهدی روحانی"، "علی مشکینی" و "عبدالرحیم ربانی شیرازی"
سال ‪ - ۱۳۲۸‬شروع جلسات "گفتار ماه" و انتشار مقالات آن جلسه‌ها در کتاب‌های گفتار ماه و گفتار عاشورا
سال ‪ - ۱۳۲۹‬شرکت در امتحان دیپلم ادبی و امتحان ورودی دانشکده "معقول و منقول" - الهیات و معارف اسلامی - دانشگاه تهران
سال ‪ - ۱۳۳۰‬عزیمت به تهران و آموختن زبان انگلیسی و حضور در ستاد اعتصاب تلگرافخانه اصفهان علیه سخنان "احمد قوام" نخست وزیر و سخنرانی که منجر به احضار او به شهربانی شد
سال ‪ - ۱۳۳۰‬بازگشت به قم و تدریس زبان انگلیسی در دبیرستان‌ها و تکمیل تحصیلات و تدریس در حوزه علمیه قم، آشنایی با علامه سید "محمد حسین طباطبایی" و شرکت در جلسات بحث کتاب "اصول فلسفه و روش رئالیسم" سال ‪ - ۱۳۳۳‬تاسیس دبیرستان "دین و دانش" در قم، اخذ مدرک کارشناسی رشته "معقول" (فلسفه و حکمت اسلامی). عنوان پایان نامه وی "بساطت یا ترکب جسم" نام داشت. این پایان نامه زیر نظر دکتر "محمود شهابی" و تصویب هیات داوران با درجه عالی از دانشگاه تهران
سال ‪ - ۱۳۳۵‬آغاز دوره دکتری در رشته معقول (فلسفه و حکمت اسلامی)

سال ‪ - ۱۳۳۸‬تهیه و تنظیم کتاب " نماز چیست؟"
سال ‪ - ۱۳۳۹‬سازماندهی نحوه آموزش در حوزه علمیه قم با همکاری جمعی از فضلا و تشکیل کلاس زبان انگلیسی و مکالمه عربی روزمره و علوم طبیعی برای طلاب مستعد مدرسه حقانی
سال ‪ - ۱۳۳۹‬تهیه و تنظیم مقاله‌های "بانکداری و قوانین مالی اسلام"، "عالم خلق و عالم امر در قرآن"، "یک قشر جدید در جامعه ما"، "حکومت در اسلام"، "قانون علیت در علم و دین" در کنار سخنرانی‌های مهم در جلسات ماهانه انجمن اسلامی مهندسین
سال ‪ - ۱۳۴۱‬زمینه‌سازی نهضت برای رهبری امام خمینی(ره) با ایجاد "کانون دانش آموزان قم" با همکاری شهید "محمد مفتح"
سال ‪ - ۱۳۴۲‬تشکیل هسته تحقیقاتی به منظور کار پژوهشی درباره حکومت اسلامی و ایراد سخنرانی‌های مهم از جمله سخنرانی در جشن مبعث دانشگاه تهران
سال ‪ - ۱۳۴۲‬منع اقامت در قم به دستور ساواک و مهاجرت به تهران. عضویت در شورای روحانیت و فقاهت هیات‌های موتلفه اسلامی به توصیه امام خمینی(ره) و به همراه "مرتضی مطهری"، "محی‌الدین انواری"، "مهدی مولایی"
سال ‪ - ۱۳۴۳‬منتظر خدمت شدن از آموزش و پرورش در اثر فشارهای ساواک و سخنرانی در جشن میلاد پیامبر(ص) در مدرسه چهارباغ که منجر به احضار به شهربانی اصفهان شد
سال ‪ - ۱۳۴۴‬عزیمت به آلمان به توصیه مراجع تقلید و ایجاد مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان
سال ‪ - ۱۳۴۵‬ارسال و تنظیم گزارشاتی از مرکز اسلامی هامبورگ برای مبارزان داخلی چون "محمد علی رجایی"، "مرتضی جزایری" و مرجع مبارز آیت‌الله‌العظمی "میلانی"
سال ‪ - ۱۳۴۷‬تهیه و تنظیم کتاب "صدای اسلام در اروپا" به پنج زبان سال ‪ - ۱۳۴۸‬تهیه و تنظیم مقاله‌های "کدام مسلک" و "نقش ایمان در زندگی اسلام"
سال ‪ - ۱۳۴۸‬سفر به کشورهای سوریه، لبنان و ترکیه و بازدید از فعالیت های اسلامی و تجدید عهد با امام موسی صدر
سال ‪ - ۱۳۴۹‬بازگشت به ایران و ممنوعیت خروج از کشور به دستور ساواک، پرونده‌سازی ساواک به واسطه سخنرانی‌ها و فعالیت‌ها در آلمان، به ویژه سخنرانی پیرامون "خداپرستی و قوانین عادلانه اسلام"، اشتغال مجدد در آموزش و پرورش و کسب عنوان کارشناس ارشد کتابهای علوم دینی در "سازمان کتاب‌های درسی ایران"
سال ‪ - ۱۳۵۰‬تاسیس مرکز تحقیقات اسلامی، با همکاری "محمد جواد باهنر" و "محمد رضا مهدوی کنی". آغاز جلسات تفسیر قرآن و تحلیل تحت پوشش "مکتب قرآن"
سال ‪ - ۱۳۵۱‬تنظیم طرح ناتمام "ایدئولوژی اسلامی برای نسل جوان" با همکاری "مرتضی مطهری"، تهیه و ارسال مقاله "حکم الجهاض و التعقیم فی الشریعه الاسلامیه" جهت کنفرانس سازمان بهداشت جهانی در شهر رباط مرکز کشور مراکش در زمینه تنظیم خانواده از دیدگاه اسلام
سال ‪ - ۱۳۵۳‬دفاع از پایان نامه دکتری تحت عنوان "مسائل مابعدالطبیعه درقرآن" با حضور هیات داورانی چون "مرتضی مطهری"، "محمد مفتح" و "امیرحسین آریان پور" با درجه بسیار خوب، تنظیم کتاب "خدا از دیدگاه قرآن"، سخنرانی‌های متعدد پیرامون مرجعیت، رهبری، امامت و امت که منجر به انعکاس در گزارشات ساواک شد
سال ‪ - ۱۳۵۴‬دستگیری و بازداشت چند روزه در کمیته مرکزی ضد خرابکاری بر اساس گزارش‌های ساواک، برقراری مجدد جلسات مکتب قرآن پس از آزادی، ادامه فعالیت‌های روشنگرانه علیه رژیم و صدور اعلامیه به مناسبت فوت "محمد همایون" بنیانگذار حسینیه ارشاد.

سال ‪ - ۱۳۵۶‬برقراری جلسات بحث پیرامون "شناخت از دیدگاه قرآن" در منزل
سال ‪ - ۱۳۵۷‬سفر به اروپا و آمریکا جهت هماهنگی بین حرکت‌های سیاسی معتقد به رهبری امام‌خمینی(ره)، پی‌ریزی جامعه روحانیت مبارز با همراهی "مرتضی مطهری"، "محمد مفتح"، "محمد امامی کاشانی"، "علی اصغر مروارید" و صدور اعلامیه در اعتراض به محاصره منزل امام خمینی(ره) در عراق، ارسال نامه به رییس جمهوری وقت فرانسه برای حفظ حرمت امام خمینی(ره) در مدت اقامت ایشان در آن کشور، سفر به پاریس جهت مذاکره و هماهنگی با امام خمینی(ره)، صدور اعلامیه در اعتراض به حکومت نظامی و کشتار ‪ ۱۳‬آبان دانشگاه تهران
بهمن ماه سال ‪ - ۱۳۵۷‬تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام(ره) با همکاری "مرتضی مطهری"، "محمد جواد باهنر"، "اکبر هاشمی رفسنجانی"، "محمود طالقانی"، سید "علی خامنه‌ای"، "محمدرضا مهدوی کنی"، "مصطفی کتیرایی" و "احمد صدرسیدحاج جوادی"
‪ - ۱۳۵۷/۱۱/۸‬تحصن همراه روحانیون در دانشگاه تهران به علت ممانعت از آمدن امام خمینی(ره) به کشور
‪ - ۱۳۵۷/۱۱/۲۹‬اعلام موجودیت حزب جمهوری اسلامی به همراه "اکبر هاشمی رفسنجانی"، سید "علی خامنه‌ای" و "محمد جواد باهنر"
‪ - ۱۳۵۸/۴/۳۰‬شرکت در ائتلاف بزرگ احزاب و سازمان‌ها برای نمایندگی مجلس خبرگان
‪ - ۱۳۵۸/۵/۲۸‬پاسخ به معترضان و منتقدان انتخابات مجلس، به علت کسب آرای بالا توسط اعضای حزب جمهوری اسلامی
‪ - ۱۳۵۸/۸/۲۴‬آخرین جلسه مجلس خبرگان و تدوین قانون اساسی
‪ - ۱۳۵۸/۹/۱۰‬برگزاری سمینار بررسی قانون اساسی در دانشگاه تهران ‪ - ۱۳۵۸/۱۲/۴‬حکم امام(ره) به دکتر بهشتی مبنی بر مسوولیت دیوان عالی کشور
‪ - ۱۳۵۸/۱۲/۱‬انتخاب اعضای شورای نگهبان قانون اساسی
‪ - ۱۳۵۹/۱/۲‬سفر به مناطق جنگی غرب و جنوب کشور
‪ - ۱۳۵۹/۲/۲۱‬نخستین مرحله انتخابات مجلس شورا، با انتخاب ‪ ۲۲۰‬نماینده ‪ - ۱۳۵۹/۳/۱۸‬سفر دکتر بهشتی به شیراز و تحلیل وضعیت انقلاب
‪ - ۱۳۵۹/۳/۲۹‬اظهار نظر دکتر بهشتی درباره ماجرای نوار سخنرانی آقای حسن آیت
‪ - ۱۳۵۹/۹/۴‬موضع‌گیری و اعلام نظر درباره "مکتب و تخصص"
‪ - ۱۳۵۹/۱۰/۱۶‬سفر به مشهد و سخنرانی در پادگان ارتش
‪ - ۱۳۵۹/۱۰/۲‬سخنرانی و اعلام نظر درباره لیبرالیسم و آزادی
‪ - ۱۳۵۹/۱۱/۱۶‬اظهار نظر درباره گروگان‌ها و اسناد سفارت آمریکا ‪ - ۱۳۵۹/۱۱/۲۳‬سخنرانی در قم و اعلام مواضع ضد آمریکایی
‪ - ۱۳۵۹/۱۱/۲۵‬مصاحبه با روزنامه کیهان درباره تعدیل ثروت‌ها، اسناد سفارت آمریکا و دادگاه‌های مدنی
‪- :۱۳۵۹/۱۱/۳۰‬مصاحبه مطبوعاتی و اعلام نظر درباره حمله به سخنرانی ها و شخصیت‌ها پس از حمله به سخنرانی حجت‌الاسلام حسن لاهوتی در رشت
‪ - ۱۳۵۹/۱۲/۷‬مصاحبه مطبوعاتی و اظهار نظر درباره سندهای مربوط به سفر آلمان، چماقداری و آزادی سه گروگان انگلیسی
‪ - ۱۳۵۹/۱۲/۱۴‬سخنرانی در زمینه جنگ و اظهار نظر درباره هیات اعزامی به ایران برای آتش بس با عراق
‪ - ۱۳۵۹/۱۲/۲۸‬مصاحبه مطبوعاتی و اعلام نظر در خصوص مشکلات داخلی و قضایای جنگ
‪ - ۱۳۶۰/۱/۱۵‬تشکیل هیات برای حل اختلاف سران کشور توسط امام خمینی(ره) متشکل از "محمدرضا مهدوی کنی"، "محمد یزدی" و "شهاب‌الدین اشراقی" ‪ - ۱۳۶۰/۲/۱۷‬دیدار از جبهه‌های جنوب در منطقه اهواز
‪ - ۱۳۶۰/۲/۳۱‬مصاحبه مطبوعاتی درباره تغییرات در قوه قضاییه و مساله سرقت اسناد وزارت خارجه
‪ - ۱۳۶۰/۳/۶‬مصاحبه مطبوعاتی و توضیح درباره جو متشنج جامعه ‪ - ۱۳۶۰/۳/۱۴‬مصاحبه مطبوعاتی با شرکت خبرنگاران خارجی و داخلی و اظهار نظر درباره هیات حل اختلاف و گفته‌های رییس جمهوری
‪ - ۱۳۶۰/۳/۱۷‬دیدار از جبهه‌های جنوب و شرکت در سمینار جنگ و جهاد و سخنرانی در اهواز
‪ - ۱۳۶۰/۳/۲۰‬اعلام غیرقانونی بودن فعالیت‌های "دفتر هماهنگی مردم با رییس‌جمهوری"
‪ - ۱۳۶۰/۳/۳۰‬مصاحبه مطبوعاتی و طرح مسایل مربوط به تخلفات "ابوالحسن بنی صدر"
‪ - ۱۳۶۰/۴/۲‬تشکیل شورای موقت ریاست جمهوری متشکل از "محمد علی رجایی"، "سید محمد حسینی بهشتی" و "اکبر هاشمی رفسنجانی"
‪ - ۱۳۶۰/۴/۷‬انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله سید محمد حسینی بهشتی به همراه یارانش.

حمید شریفی‌کیا

دولت نهم با رویکردهایی نوین در مسیر توسعه

تحقق شعارهای انتخاباتی که از سوی نامزدها طرح می‌شود همواره یکی از چالشهای جدی دولتها بعد از روی کار آمدن آنها بوده است.

در واقع مردم حال اگر نه ‪ ۱۰۰‬درصد که حداقل ‪ ۵۰‬درصد انتظار تحقق این شعارها و قولهای انتخاباتی را در طول دوره مسوولیت از فرد یا افراد منتخب خود دارند.

"عدالت محوری، محرومیت زدایی، مهرورزی، خدمت بی‌منت، اصولگرایی و استکبارستیزی" از جمله شعارهای انتخاباتی دکتر محمود احمدی‌نژاد در جریان نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که امروز دو سال از زمان روی کار آمدن دولت او می‌گذرد.

دولتی که در همان آغاز کار با حمایتهای بی‌دریغ مردم مواجه شد و به همان نسبت هم توقع و انتظار مردم از این دولت افزایش یافت.

اما عملکرد این مجموعه بر خلاف برخی مباحث اولیه به ویژه در برخی بخشهای چون حوزه اجتماعی، اقتصادی و فناوری هسته‌ای تحولگرایانه و ابتکاری بود.

مباحثی همچون کاهش سود بانکی که سالها فقط در حد بحث بود، مبارزه با مفاسد اقتصادی، خصوصی‌سازی و اجرای بند ج اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی، مقابله جدی با رشد بیکاری در قالب اجرای طرحهای مختلف چون بنگاههای زودبازده اقتصادی و ساماندهی وضعیت مصرف بنزین در کشور از جمله شاخصه‌های اصلی عملکرد دولت نهم بعد از گذشت دو سال از آغاز فعالیتش است.

در واقع این دولت رویکرد خود را در مدیریت حوزه‌های مختلف اعم از مالی، صنعتی و اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر عدالت و تحول گذاشت.

۹ مناسبت جدید به تقویم سال آینده اضافه می شود

به گزارش کرمان نیوز به نقل از رسانه ها، مهندس منصور واعظی در اولین نشست رسانه‌ای دبیر شورای فرهنگ عمومی که با موضوع آخرین مصوبات شورای فرهنگی عمومی و برنامه‌های سال جاری برگزار شد، بیان داشت: در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی یعنی جلسه 460 مقرر شد تا هر ماه تمام برنامه‌های این شورا توسط دبیر آن در رسانه‌ها به اطلاع مردم و مسئولان رسانده شود.

وی از تهیه و ارائه گزارش 20 ساله شورای فرهنگ عمومی به مردم و مسئولان کشور خبر داد و افزود: هدف از تهیه و ارائه این گزارش نشان دادن عملکرد بیست ساله شورای فرهنگ عمومی به مردم عزیز است.

واعظی به تصویب سند چشم انداز شورای فرهنگ عمومی در 1404 هجری شمسی توسط این شورا اشاره کرد و در ادامه گفت: این سند تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به این شورا ارسال شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی از اضافه شدن 9 مناسبت جدید در تقویم سال آینده خبر داد و در ادامه بیان داشت: 23 مرداد ماه به نام پیروزی مقاومت، 17 ربیع الاول همزمان با میلاد مسعود پیامبراعظم(ص) به نام اخلاق و مهرورزی، 25 اسفندماه به نام بزرگداشت پروین اعتصامی، سوم اردیبهشت ماه به نام روزی ملی کارآفرینی، ششم مردادماه به نام ترویج آزمون‌های فنی و حرفه‌ای، 19 مهرماه همزمان با میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) به نام روز مدیریت، 18اسفند ماه همزمان با شهادت سید جمال الدین اسدآبادی به نام بزرگداشت آن شهید و دومین جمعه مهرماه هر سال به نام بزرگداشت امام زاده سلطان بن علی بن امام محمدباقر(ع) واقع در مشهد اردهال نام گذاری شده‌اند.

وی همچنین به تغییر روز جهاد کشاورزی به 27 خرداد ماه هر سال خبر داد و افزود: این روز بدین جهت انتخاب شد که امام راحل(ره) در آن روز فرمان تاسیس جهاد سازندگی را صادر کردند.

واعظی گفت: پس از صدور پیام مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری امسال به نام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، سه کمیته در ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل شد که با سه محور به فعالیت می پردازند.

وی به شروع ارزیابی فرهنگ عمومی جامعه خبر داد و افزود: ساماندهی تبلیغات شهری، طرح صیانت و حفظ و حراست از خط و زبان فارسی و ترویج آن و کنترل زبان‌های بیگانه، تقدیر و تجلیل از خادمان فرهنگی در بهمن و دی ماه سال جاری نیز از دیگر فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی در امسال است./

تحریف آشکار بیاینه نهاد ریاست جمهوری

چند روزنامه منتقد دولت در اقدامی سوال برانگیز بیانیه مدیر کل امور رسانه‌های نهاد ریاست جمهوری را تحریف کردند. در حالی که در بیانیه مذکور از ابراز تمایل رییس جمهور برای فراهم شدن فرصتی جهت گفتگوی مستقیم و صریح و صمیمی برای اطلاع از دیدگاه‌های امضاکنندگان نامه سرگشاده ‪۵۷‬ اقتصاد دان درباره انتقادات آنها نسبت به مسائل اقتصادی سخن به میان آمده روزنامه‌های منتقد دولت با انتخاب عنوان‌هایی مانند : "آمادگی رییس جمهور برای مناظره با منتقدان اقتصادی" فرصت گفتگو و شنیدن نقطه نظرات این افراد را "مناظره" معنا کردند. برخی از روزنامه‌ها نیز پارا فراتر گذاشته و با درج علامت نقل قول مستقیم (:) نوشتند: "رییس جمهور: با اقتصاد دانان مناظره می‌کنم"، "احمدی نژاد: آماده مناظره با اقتصاد دانان هستم" و ... این در حالی است که بحث مناظره که همانطور که از عنوان آن پیداست که معمولا باید در منظر دیگران باشد، حتی به صورت تیتر استنباطی هم قابل برداشت نبوده و خلاف اخلاق حرفه ایست.

نکته جالب دیگر اینکه نامه‌ای که مخاطب آن رییس جمهور بوده هنوز به نهاد ریاست جمهوری وصول نشده و به رغم پیگیری نهاد ریاست جمهوری اصل این نامه که پیش از این توسط رسانه‌های بیگانه و بعضی نشریات در داخل کشور منتشر شده به دست نیامده است.

پیش از این نیز در موردی مشابه نامه‌ای منسوب به ‪ ۵۴‬نفر خطاب به وزارت کشاورزی منتشر شده بود که به گفته وزیر کشاورزی تلاش آن وزارت خانه برغم پیگیری‌های فراوان برای دستیابی به اصل نامه ناکام ماند و حتی بعد از اطلاع از نام کسانی که نامشان به عنوان تاییدکنندگان نامه منتشر شده ب‌ود، هیچکدام حاضر نشدند نقطه نظراتشان را از نزدیک با وزیر کشاورزی در میان گذارند.


احتمال بازداشت شرور معروف جنوب شرق کشور

"محمدحسین موسی پور" معاون حقوقی و پارلمانی وزارت کشور از مجروح شدن "عبدالمالک ریگی " خبر داد. موسی پور به خبرنگار ایرنا ‬گفت : براساس آخرین اخباری که در دست است ریگی دردرگیری با گروه‌های مسلح مورد اصابت سه تیر قرار گرفته و مجروح شده است .

به‌گزارش کرمان نیوز، همزمان شنیده‌های غیر رسمی و تایید نشده‌ای از احتمال دستگیری وی حکایت دارد، درباره دستگیرکنندگان این شرور معروف نیز احتمال‌های متفاوتی داده می‌شود. در حالی که بعضی منابع غیررسمی منطقه احتمال داده‌اند که عبدالمالک ریگی بدنبال جراحت برداشتن شدید در درگیری چند روز پیش با افراد مسلح طایفه "عالی زهی" و یا نیروهای طالبان برای مداوا به یکی از مراکز درمانی کشور همسایه مراجعه کرد که توسط ماموران دولتی آن کشور بازداشت شد.

عده‌ای نیز احتمال می‌دهند که گروه مسلح دستگیرکننده ریگی از طوایف محلی و یا گروه‌های مخالف وی باشند که برای تسویه حساب و یا دریافت پاداش کلان تصمیم دارند سرکرده گروهک دهشت افکن جندالله را تحویل مقامهای پاکستانی و یا ایرانی دهند.

عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک شرور موسوم به "جندالله " است که با حمایت آمریکایی‌ها در شرق کشور در چند عملیات کور تروریستی جمعی از مردم و نیروی انتظامی را به شهادت رسانده است .

در استعفا عجله نکنید

سید مجتبی ثمره هاشمی معاون سیاسی وزیر کشور درخواست کرد مدیرانی که قصد شرکت در انتخابات مجلس هشتم را دارند قبل از استعفا حتما شرایط قانونی مندرج در قانون اخیر انتخابات مجلس شورای اسلامی را ملاحظه کنند.

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از ایرناوی افزود: چنانچه این افراد یکی از شرایط را از جمله نداشتن مدرک کارشناسی ارشد یا سابقه معتبر اجرایی را نداشته باشند، استعفا ندهند.

" خبرهای ‪ " ۱۶‬ایرنا منتشر می‌شود

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در راستای رسالت اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی در خصوص تحولات ، رویدادها و حوادث داخل و خارج کشور ، از دیروز بسته خبری ویژه‌ای را زیرعنوان " خبرهای ‪۱۶‬   منتشر کرد.

به گزارش کرمان نیوز ، این بسته خبری قرار است هر روز راس ساعت ‪ ۱۶‬بر روی سایت فارسی ایرنا مخابره شود.

اولین بسته خبری" خبرهای۱۶‬  دیروز شنبه‌بر روی سایت فارسی ایرنا قرار  گرفت.

در بسته خبری ایرنا مهمترین بخش‌ها و موضوعات خبری خاص، ویژه ، حساس و جذاب روز در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.