پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

۱۹ نماینده مجلس هفتم برای انتخابات ثبت‌نام نکردند

۱۹  نماینده مجلس هفتم برای شرکت در انتخابات مجلس هشتم ثبت‌نام به عمل نیاوردند. به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس عماد افروغ، احمد احمدی و سیدمهدی طباطبایی نمایندگان تهران، طاهرآقا برزگر نماینده بستان آباد، عابد فتاحی نماینده ارومیه، محمدکریمیان نماینده سردشت و پیرانشهر، عباسعلی اللهیاری نماینده کرمانشاه، حسن سلیمانی نماینده کنگاور، بیژن شهبازخانی نماینده ملایر، نبی رودکی و مجید روزی‌طلب نمایندگان شیراز، محمدحسن جمشیدی نماینده بهشهر و نکا، سیدعباس پاک‌نژاد نماینده یزد و صدوق، حمید بهرامی نماینده رفسنجان، قربانعلی نعمت‌زاده نماینده قائم شهر، احمد رسولی‌نژاد نماینده دماوند و فیروزکوه، علی دانش‌منفرد نماینده تفرش، حبیب‌الله اسماعیل‌زاده نماینده فلاورجان و اسماعیل جبارزاده نماینده تبریز از جمله نمایندگانی هستند که در انتخابات آینده مجلس ثبت نام نکردند.

اسامی اصلاح طلبانی که در استان کرمان ثبت نام کرده اند اعلام شد

به گزارش کرمان نیوز به نقل از کرمان مابا پایان مهلت ثبت نام در هشتمین دوره انتخابات مجلس اسامی اصلاح طلبانی که ثبت نام کرده اند به شرح ذیل است.


کرمان و راور

محمد علی کریمی(استاندار سابق کرمان)
دکتر محمد میرزایی(استاد دانشگاه و رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان)
دکترمحمد جواد فدایی(معاون استاندار دولت اصلاحات-استاد دانشگاه)
محمد فرشاد(معاون سیاسی استانداری در دولت اصلاحات)
محمد جمشیدی گوهری(سفیر سابق ایران در نیکاراگوئه –رئیس سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شاخه کرمان)

رفسنجان

عبدالمهدی انصاری(فرماندار دولت اصلاحات)
حجت الاسلام حسین هاشمیان(نماینده مردم در مجلس سوم)

زرند

میرزاحسینی
دکتر حسین امیری (نماینده کنونی مردم)

جیرفت وعنبرآباد

دکتر علی اسلام پناه(استاد حقوق دانشگاه تهران)
دکتر محمد فرخی(دبیر حزب اعتماد ملی کرمان و نماینده مجلس ششم)

کهنوج ومنوجان

حجت الاسلام مختار وزیری(نماینده کنونی مردم)

شهربابک

محمد رضا زاده(شهردار سابق)
آقای بخشوده

بافت

محمد اسلامی(رئیس اسبق آموزش و پرورش بافت)
محمد تقی بختیاری(مدیرکل راه وترابری در دولت اصلاحات)
معصومه رفیع پور(بخشدار سابق در دولت اصلاحات)
محمد طغرلی(فرماندار سابق )

سیرجان وبردسیر

حسین دعاگویی(رئیس سابق آموزش وپرورش سیرجان)

بم

دکتر مکارم(رئیس اسبق سازمان بهزیستی)
منصور حسین شاهی(بخشدار مرکزی بم در دولت اصلاحات)

اعلام اسامی برخی از ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس هشتم

به گزارش کرمان نیوز جهت  انتخابات مجلس هشتم از اصول گرایان کرمان غلامرضا کرمی - بتول نامجو و پور ابراهیمی نام نویسی کرده اند و از اصلاح طلبان نیز محمد علی کریمی - فرشاد و محمد جواد فدایی نام نویسی کرده اند .

۱۴۲ نفر در کرمان نامزد مجلس هشتم شدند

به گزارش کرمان نیوز ابوالقاسم نصر اللهی رئیس ستاد انتخابات استان در گفتگوی اختصاصی با روزنامه حدیث کرمان گفت :تا کنون ۱۴۲ نفر در استان کرمان نامزد انتخابات هشتمین مجلس شورای اسلامی شده اند .

وی افزود : به دلیل شرایط بد جوی  و مهلت داده شده تا فردا جهت تکمیل مدارک نامزدها احتمالا این آمار افزایش یابد .

وی آمار ثبت نام کنندگان را به شرح زیر اعلام کرد:

بم - ۹ نفر مرد

بافت ۹ نفر (۱ نفر زن)

جیرفت و عنبر آباد ۱۱ نقر (۱ نفر زن)

رفسنجان ۲۱ نفر مرد

زرند وکوهبنان ۱۱ نفر (۱ نفر زن)

سیرجان وبردسیر ۱۲ نفر (۱نفر زن)

شهربابک ۱۱ نفر مرد

کهنوج و منوجان و قلعه گنج و رودبار ۴ نفر مرد

کرمان ۴۲ نفر ( ۸ نفر زن)

 

مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی کرمان اول شد

مرکز تحقیقات علمی ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان در ارزیابی معاونت علمی سازمان بسیج دانشجویی کشور در بین 30 استان کشور توانست از لحاظ حجم و نوع فعالیت های علمی، پژوهشی، ابلاغی و ابتکاری رتبه اول کشوری را برای دومین سال متوالی کسب نماید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر: بدین مناسبت در مراسم ششمین جشنواره دانشجویان ممتاز، مبتکر و نوآور بسیجی شاهد وایثارگر سراسر کشور که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جمعی از وزرا و مسئولین نیروی مقاومت در تالار شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد، با اهداء لوح تقدیر ویژه از خدمات مسئول مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان، از مهندس محمدهادی شجاعی تجلیل به عمل آمد.

ثبت نام ۸۶ نفر داوطلب انتخابات مجلس در کرمان

معاون اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان گفت: در چهارمین روز از ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس هشتم شورای اسلامی، پنج نفر مرد از حوزه‌های انتخابیه این استان نام‌نویسی کرده‌اند.

"مسلم علیمرادی" عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در هر یک از حوزه‌های انتخابیه بافت، بم، جیرفت و عنبرآباد، "زرند و کوهبنان" و "سیرجان و بردسیر" یک نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: با ثبت نام این تعداد، شمار داوطلبان نمایندگی مجلس هشتم در این استان به ‪ ۱۳‬نفر رسیده است.

معاون اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان همچنین گفت: از زمان آغاز نام‌نویسی تاکنون ‪ ۸۶‬نفر نیز به صورت اینترنتی ثبت نام کرده‌اند که از مجموع ثبت نام‌شدگان تنها ‪ ۱۳‬نفر مدارک خود را به ستاد انتخابات در حوزه‌های انتخابیه این استان ارائه داده‌اند.

ثبت نام داوطلبان انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور از روز شنبه ‪ ۱۵‬دی‌ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ‪ ۱۰‬نماینده دارند.

توجه به هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها

علی آقا محمدی" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از مردم خواست هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهارا مورد سئوال قراردهند.

وی گفت : تبلیغات نامزدها در صورتی که در چارچوب قانون و به صورت صحیح انجام شود به انتخاب افراد اصلح برای نمایندگی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی کمک می‌کند.

بخشنامه رئیس قوه قضائیه برای تسریع در رسیدگی به استعلامات

"آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی " رئیس قوه قضائیه در بخشنامه‌ای ، دادگستری‌های سراسر کشور را مکلف کرد در رسیدگی ها، پاسخ گویی به استعلامات و پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی تسریع کنند.

رئیس قوه قضائیه دراین بخشنامه تصریح کرد: وظیفه رسیدگی به جرایم وتخلفات انتخاباتی خارج از نوبت در ماده ‪ ۱۷‬قانون اصلاح قانون انتخابات بر عهده تشکیلات قضایی حوزه‌های انتخابیه است. رئیس قوه قضائیه از دادگستری‌های سراسر کشورخواست درهشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مانند دوره‌های گذشته براساس این بخشنامه اقدام و تدابیر مناسب را اتخاذ کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

تایید صلاحیت‌ها با بررسی پرونده حال و گذشته افراد

"عباسعلی کدخدایی " سخنگوی شورای نگهبان روز شنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اظهار داشت که در بررسی صلاحیت ها، پرونده افراد اعم از حال و گذشته آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی هم چنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت اخلاق انتخاباتی بر لزوم پرهیز از "بداخلاقی‌های انتخاباتی" تاکید کرد و گفت :
اگر مواردی باشد که بر صلاحیت فرد تاثیرگذار باشد، قطعا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در سایر موارد که مربوط به یک حوزه و یا یک شخص است کسانی که اعتراض داشته باشند می‌توانند از طریق قوه قضاییه و دادگستری ، پی‌گیری کنند. قطعا دادگستری در این زمینه تمهیداتی اندیشیده است که با متخلفین برخورد خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین اعلام کرد: تعداد واجدین شرایط برای شرکت درانتخابات ‪۲۴‬اسفند، زیر ‪۴۳‬میلیون نفر است.

رهنمودها و تذکرات انتخاباتی رهبر فرزانه انقلاب

داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس هشتم ، مسوولان اجرایی و ناظر بر هشتمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی روزهای نخست ماراتن انتخابات را با رهنمودهای انتخاباتی مقام معظم رهبری آغاز کردند.

"حضرت آیت الله خامنه‌ای " رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یکشنبه(‪۱۶‬دی ماه) در دیدار مسئولان اجرایی و جمعی از قشرهای مختلف مردم استان یزد، اصل مساله انتخابات مجلس هشتم، سلامت آن، فرهنک انتخابات و افرادی که قرار است در انتخابات به مجلس راه یابند را "بسیار مهم " ارزیابی کردند.

ایشان در این خصوص فرمودند: حساسیت رهبری در مورد انتخابات به این دلیل است که مبادا افرادی با گرایش به سلطه پذیری و احساس ضعف در برابر قدرت ها و منفعل در مقابل هوچی گری‌های بین‌المللی به مجلس راه یابند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مهم‌ترین وظیفه مسئولان در شرایط کنونی را کار و تلاش بی‌وقفه و خدمت به مردم دانستند و تاکید کردند:مردمی بودن مسئولان و ارتباط نزدیک آنان با مردم و خود را خدمتگزار مردم دانستن و دچار غرور نشدن و حفظ پاکدامنی و مسئولیت شناسی از جمله وظایف سنگین مسئولان در رده های مختلف است.

نشریه اینترنتی "ساعت صفر" منتشر شد

به گزارش کرمان نیوز ، سی و پنجمین شماره نشریه اینترنتی ساعت صفر ویژه‌ امام زمان (عج) با مطالبی چون بخش ‌های هفت‌ رنگ، ژرفا، پیدای پنهان، سایه روشن و نسیم مطالب منتشر شد.

اخبار در دوهفته ‌ایی که گذشت، به سادگی از قدگاه نمی‌ توان گذشت، پنجره‌ای دیگر به روی جهانی شدن، نجات ‌بخشی در ادیان، خاستگاه تشیع و پیدایش فرقه ‌های شیعی در عصر امامان از عناوین این نشریه است.

الگوها و شخصیت های دینی، سیری دراندیشه ولایت فقیه (2)، او کی می‌آید، قالب صابون، چه زود، دیر آمدی آقا، ادبیات دینی (3)، یاد تو در دل من، همه سرودهایم تقدیم تو، گزارش تصویری، آدینه چشم انتظار توست، اقبال یارم نبود، قدم به وادی مهدویت بگذارم و انتظار روشنی ‌بخش دل‌ ها است از دیگر عناوین نشریه الکترونیک ساعت صفر است.

در بخشی از سر مقاله آمده ‌است: هر سال وقتی به عید غدیر نزدیک می ‌شویم، همه برای گرفتن و دادن عیدی برنامه ‌ریزی می ‌کنند. برخی برای اینکه عیدی بیشتری بگیرند، نشانی تعداد بیشتری از سادات را پیدا می ‌کنند و برخی دیگر برای اینکه بیشتر عیدی بدهند، نشانی اشان را به افراد بیشتری می‌دهند. البته می دانیم که اینها بهانه است تا یکی از بزرگ‌ ترین واقعه تاریخ اسلام پس از بعثت پیامبر را به یاد داشته باشیم و صد البته نعمت وجود ولایت را که شاید یکی از بزرگ ‌ترین عطایای الهی به ما شیعیان است.

شهدا با خونشان شعر جنگ را سرودند

حمید نیک نفس مدیر عامل باشگاه فرهنگی، ورزشی صنعت مس کرمان روز گذشته 14 دی در دیدار با مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس کرمان با ذکر خاطراتی از آن روزها گفت: شهدا با خونشان شعر جنگ را سرودند.

وی گفت: به عنوان نیروی فرهنگی از سال 64 عازم جبهه های جنوب شدم تا گوشه ای از بزرگی و عظمت خداوند در مقابل دشمن تا دندان مسلح رژیم بعث و دلاورمردی های رزمندگان اسلام را احساس کنم.

نیک نفس، ادامه داد: ما به دنبال توپ فوتبال می دویم اما شهدا و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس جلوی توپ دشمن می ایستادند و رشادت می آفریدند و مسئله فدا کردن جان در راه اسلام را برای خود حل کرده بودند.

برادر شهید مسعود نیک نفس با بیان نحوه اعزام و شهادت برادرش گفت: مسعود که در 16 سالگی به شهادت رسید در وصیتنامه اش نوشته است اگر در این لحظات شهید شوم در رکاب امام زمان دنیا را ترک خواهم کرد اما اگر زنده بمانم با سربلندی زندگی خواهم کرد.

وی همه عزت و سربلندی ملت ایران را از دولت سری و فداکاری و ایثار شهدا دانست و تصریح کرد: باید با ذکر نام و یاد شهدا راه این شهیدان را ادامه دهیم.

وی در حالی که چهره اش را در میان دستانش پنهان کرده بود و به شدت می گریست، گفت: من پیکر برادرم را تنها از روی پیراهن کهنه خودم که بر تن او بود شناختم و این از عضمت شهداست.

گلزار شهدای شهرستان جیرفت افتتاح شد

گلزار شهدای شهرستان جیرفت با حضور استاندار و جمع کثیری از خانواده های معظم شهدا افتتاح شد.

به گزارش کرمان نیوز ساماندهی گلزار 217 شهید شهرستان جیرفت 20 ماه پس از کلنگ زنی به پایان رسید و روز گذشته 13 دی با حضور استاندار و خانواده های شهدا به صورت رسمی افتتاح شد.

دکتر محمد رئوفی نژاد استاندار کرمان، در مراسم افتتاح گلزار شهدا، این مکان ها را بارگاه متبرک و مقدسی دانست که بر خلاف مزار سایر اموات که پس از 30 سال متروکه و سپس فضای سبز می شود همچنان و برای همیشه زیارتگاه عارفان و عاشقان خواهند شد.

وی طرح ساماندهی قبور شهدای را یک ضرورت دانست و گفت: در زمان دفن شهدا به علت اضطراب و عجله زمان جنگ، فرصت مناسبی برای ساخت یک بارگاه در شان شهیدان نبوده ولی اکنون ضرورت دارد که قبور شهدا ساماندهی و بهسازی شوند.

سردار حسنی سعدی رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز در این مراسم گفت: گلزار شهدای جیرفت دو هزار و 400 متر زیربنا دارد که 225 میلیون تومان برای ساماندهی آن هزینه شده است.

وی همچنین اعلام کرد: شهرستان جیرفت 383 شهید و 1383 جانباز در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرده است که 532 نفر از آنها بالای 25 درصد و 863 نفر از آنها زیر 25 درصد مجروحیت دارند.

درخشش دانشجویان بسیجی استان کرمان در جشنواره دانشجویان مبتکر

دانشجویان پژوهشگر کرمانی در ششمین جشنواره دانشجویان ممتاز، مبتکر و نوع آور بسیجی شاهد و ایثارگر سراسر کشور حائز رتبه های برتر شدند.

حسین عامری معاون علمی ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه های استان کرمان  گفت: این جشنواره چهارم دی با شعار دانشجوی بسیجی، جهاد علمی، استقلال ملی در تالار شهد مطهری دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره با حضور دکتر واعظ زاده، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر زاهدی وزیرعلوم و تحقیقات و فناوری و حجت الاسلام طائب جانشین نیروی مقاومت بسیج و سایر مسئولان برگزار شد و از دانشجویان برتر پژوهشگر استان کرمان تجلیل به عمل آمد.

وی ادامه داد: در این مراسم از محمدرشیدی و مریم فرزادمقدم از دانشجویان بسیجی مقطع دکترای رشته داندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، خدامراد امیرمحمودی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه آزاداسلامی جیرفت و رویا ایرانمنش دانشجوی مقطع کاردانی رشته الکترونیک دانشگاه علمی کاربردی بلدا الامین کرمان که حائز رتبه های برتر شده اند، تقدیر شد.

عامری تصریح کرد: همچین از سید میثم مظلوم زاده دانشجوی مقعطع کارشناس ارشد رشته مهندسی ماشین های کشاورزی، علی جهانگیری دانشجوی مقطع کارشناسی مهندسی آب دانشگاه شهید باهنرکرمان و محمد صالح نادری ترشیزی دانشجوی مقطع کاردانی رشته رایانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم که حائز رتبه برتر شده اند، نیز تقدیر شد.

وی گفت: همچنین هسته علمی شیمی تجزیه شادروان افضلی پور دانشگاه شهیدباهنر کرمان در مقطع دکترا به عنوان هسته علمی برتر شناخته شد و از داریوش افضلی گروه به نمایندگی از اعضای هسته علمی تقدیر شد.

گفتنی است: این جشنواره یکی از مهم ترین جشنواره های علمی کشور بود که مورد تایید شورای استعدادهای درخشان وزارت علوم قرار گرفته است.

هشت نفر داوطلب نمایندگی مجلس هشتم در استان کرمان نامنویسی کردند

معاون اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان گفت: با گذشت سه روز از ثبت نام داوطلبان نمایندگی در مجلس هشتم در این استان، هشت نفر مرد از سه حوزه انتخابیه نامنویسی کردند.

به گزارش کرمان نیوز " مسلم علیمرادی" عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود:
از این تعداد چهار نفر از حوزه انتخابیه کرمان و راور، سه نفر از حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد و یک نفر از حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر هستند.

او گفت: در سومین روز دو نفر مرد از حوزه انتخابیه کرمان و راور و یک نفر مرد از حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد داوطلب نمایندگی مجلس هشتم شدند.

انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور از روز شنبه ‪۱۵‬ دیماه با ثبت نام داوطلبان آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

همچنین رای‌گیری در روز جمعه ‪ ۲۴‬اسفندماه ‪ ۸۶‬همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود.

ساکنان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ‪ ۱۰‬نماینده دارند.

براساس آمار سال ‪ ۸۵‬در استان کرمان دو میلیون و ‪ ۳۶۹‬هزار و ‪ ۱۷۵‬نفر زندگی می‌کنند

معرفی سردبیر جدید روزنامه حدیث کرمان

طی حکمی از سوی مهدی شجاعی  صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه حدیث کرمان  محمد هادی شجاعی به عنوان سردبیر جدید این روزنامه منصوب شد .

بر پایه این گزارش  روزنامه حدیث کرمان اولین روزنامه استان کرمان پس پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران می باشد  .

محمد هادی شجاعی دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و پیش  از این در مسئولیتهای  مسئول نمایندگی خبرگزاری ایسنا  در جنوب استان کرمان  - مسئول دفتر نمایندگی خبرگزاری شبکه خبر دانشجو در استان کرمان  - مسئول دفتر نمایندگی روزنامه جوان در استان کرمان و خبرنگار خبرگزاری قرآنی ایران  ایکنا در کرمان  و دبیر حوزه خاورمیانه و اروپای روزنامه ایران و جهان مشغول فعالیت بوده است .

وی همچنین برگزیده جشنواره مطبوعات بوده و مدیر مسئولی چند نشریه دانشجویی را نیز بر عهده داشته است .

او علاوه بر دارا بودن مدال طلای المپیاد  - برگزیده دانشجویان ممتاز و مبتکر کشور نیز بوده است و مسئولیت مرکز تحقیقات علمی بسیج دانشجویی استان کرمان را نیز بر عهده داشته است .

 

آغاز به کار پایگاه خبری جبهه متحد اصول گرایان استان کرمان

  پایگاه خبری جبهه متحد اصول گرایان استان کرمان آغاز به کار به کار کرد .

به گزارش حدیث کرمان این پایگاه با نشانی http://karimane.ir  قابل دسترسی است .

اعلام برنامه جامع اصولگرایان در روزهاى آینده

مدیر اجرایى جبهه متحد اصولگرایان گفت: طى چند روز آینده برنامه جامع اصولگرایان براى مجلس هشتم اعلام خواهد شد. شهاب الدین صدر با اعلام این خبر گفت: در طى چند ماه گذشته کمیته هایى تخصصى براى کار مطالعاتى و کارشناسى شده به منظور تدوین برنامه هاى راهگشا جهت حل مشکلات کشور و مردم در جبهه متحد اصولگرایان شکل گرفته است. وى افزود: جهت تدوین این برنامه ها از بسیارى از نخبگان، اساتید و خبرگان و صاحبان فکر و اندیشه کمک گرفته شده تا با لحاظ نمودن جمیع جوانب برنامه هاى علمى، عملیاتى و راهگشا را براى مجلسى مقتدر، کار آمد و کارشناس به حضور مردم عزیز ارائه نماییم. وى با بیان این که این برنامه ها در ابعاد مختلف سیاسى، اجتماعى، فرهنگى، اقتصادى و بین المللى تدوین شده است، افزود: جهت حل مشکلات معیشتى مردم از قبیل تورم، بیکارى، اشتغال، مسکن و بنزین نیز برنامه هاى ویژه اى داریم. صدر از نهایى شدن لیست تهران تا پایان هفته خبر داد و افزود: به فضل الهى اصولگرایان با رویکردى برنامه محور و در عین حال با فهرستى شامل چهره هاى شاخص و کار آمد و در قالب تنها یک لیست وارد عرصه انتخابات مجلس هشتم خواهند شد

تازه‌های انتخابات

 

گزارشهای واصله حاکی است مذاکراتی با آقایان حداد عادل، علی لاریجانی و ولایتی برای نامزدی در انتخابات انجام شده است و برخی از این شخصیت‌ها قانع شده‌اند که ثبت‌نام کنند. این خبر را روز گذشته مهندس باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد. باهنر همچنین گفت که رایزنی برای حضور آقای ناطق نوری ادامه دارد. به عقیده باهنر، آقای ناطق نوری ظرفیت بزرگی برای مجلس هشتم خواهد بود.  


در جبهه دوم خرداد ابراز نظرات انتقادی هواداران آقای کروبی نسبت به ائتلاف اصلاح‌طلبان(مورد حمایت آقای خاتمی) ادامه دارد. در آخرین اظهارنظرها محمد زارع فومنی عضو شورای عالی حزب همبستگی با بیان این که ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در چنگال مافیای قدرت و ثروت اسیر است اظهار داشت: این ائتلاف، تنها، شاخه انتخاباتی حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب است. وی افزود: متاسفانه سفرهای استانی خاتمی توسط گروههای انحصارطلب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب مصادره شده است. فومنی که از اعضای ائتلاف مورد حمایت آقای کروبی است تصریح کرد: کاندیداهای ستاد ائتلاف اصلاح طلبان کسانی هستند که قبلاً در دولت خاتمی در راس کار بوده اند و با پس دادن امتحان خود، مردم عملکرد نامناسب آنها را دیده اند. در این حال نورالدین پیرموذن عضو فراکسیون اقلیت مجلس و از حامیان ائتلاف آقای کروبی، با بیان این که اگر دوم خردادی‌ها مانند انتخابات ریاست جمهوری گذشته حاضر نشوند به نفع افراد شایسته‌تر کنار بروند سرنوشت انتخابات مجلس هشتم برای اصلاح‌طلبان همانند انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم خواهد بود، گفت: ما از سوی فراکسیون اقلیت اخطارها و هشدارهای لازم را به ستاد ائتلاف اصلاح طلبان داده ایم. در جبهه مورد حمایت آقای خاتمی، سعید حجاریان با اشاره به اقدامات آقای کروبی تصریح کرد: به هر حال در مورد کروبی نمی‌توان کار کرد. وی با تصریح بر این پیش‌بینی که در انتخابات آینده هم اکثریت با اصولگرایان خواهد بود، از شکل‌گیری اقلیتی قوی‌تر و بسیار معروف از جریان چپ(؟) سخن گفت و اظهار داشت: "ما چهره‌هایی را معرفی خواهیم کرد که اصلا رد صلاحیت نشوند مثل جهانگیری، بی‌طرف و حسن روحانی". خبرهای غیر رسمی دیگری از قصد کارگزاران برای نامزدی حسین موسویان(متهم پرونده انتقال اطلاعات دیپلماسی هسته‌ای کشور به دیپلمات‌های غربی) حکایت دارد.

دشمن در کمین است باید در انتخابات حضور پرشور داشته باشیم

 

آیت الله العظمى نورى همدانى با اشاره به هوشیارى در مقابل دشمنان گفت: وظیفه همه است براى حفظ نظام گام بردارند و بدانند دشمن در کمین است و باید در انتخابات حضور پرشور داشته باشیم.


آیت الله العظمى نورى همدانى در دیدار جمعى از مدیران و معلمان کرمان، به نقش مؤثر علم و اخلاق در وجود معلمان اشاره کرد و گفت: نقش تأثیرگذار مربى صالح از پدر و مادر بیشتر است. وى کار معلمان را با فضیلت برشمرد و بیان کرد: معلمان و کسانى که در مکتب تعلیم و تربیت هستند دنباله رو پیامبران هستند لذا فکر، عمل، اخلاق و نگاه معلم سازنده و اثرگذار است. نورى همدانى یادآور شد: قبل از انقلاب سرنوشت ما را استعمار خارجى و استبداد داخلى رقم مى زد و ما یک تاریخ بسیار تاریکى را پشت سر گذاشتیم و امروز در همه چیز مستقل هستیم و باید هوشیارانه سایر قدم ها را برداریم. وى در ادامه افزود: علما در رژیم گذشته به حاشیه رفته بودند و در صحنه زندگى قدرتى نداشتند، جوانان را در غرب آموزش مى دادند و نسبت به دین و روحانیت شست وشوى مغزى مى شدند و با این ترفندها تمام مفاخر ما را به حساب غرب مى گذاشتند

اقامه نماز باران توسط مردم شهر کرمان

مردم شهر کرمان روز دوشنبه نماز طلب باران بجای آوردند و از درگاه خداوند متعال خواستار نزول باران رحمت شدند.

این آیین با حضور صدها تن از مردم شهر کرمان در اردوگاه ‪ ۰۵‬کرمان برپا شد.

مردم این خطه بعد از سه روز روزه‌داری، نماز طلب باران را به امامت حجت الاسلام صباحی امام جمعه موقت کرمان برگزار کردند.

امام جمعه موقت کرمان در خطبه اول نماز طلب باران، ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و توبه از گناهان، به تشریح عواملی که موجب می‌شود دعای انسان پذیرفته نشود پرداخت.

وی در خطبه دوم این نماز با تاکید بر حفظ تقوای الهی برای نزول باران رحمت الهی دعا کرد.

در کرمان از زمان شروع فصل پاییز تاکنون بارندگی نشده و از ابتدای فصل زمستان نیز مردم فقط سردی این فصل را بدون ریزش باران و برف تجربه کرده‌اند.

به گفته کارشناسان وضعیت آب شهر کرمان بحرانی است و پیش‌بینی شده که تابستان آینده با کاهش ریزش نزولات جوی، آب در کرمان جیره‌بندی شود.