پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

آغاز فعالیت جبهه ضداستکباری وبلاگ‌نویسان مسلمان

با برگزاری اولین گردهمایی وبلاگ نویسان مسلمان در تهران، رسماً فعالیت ضد استکباری وبلاگ نویسان متعهد با هدف حفظ آرمان‌های انقلاب و فعالیت علیه اهداف استکبار جهانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در اولین گردهمایی وبلاگ نویسان ارزشی که عصر دیروز (پنجشنبه) به همت مجمع وبلاگ نویسان مسلمان در سالن شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، پس از آشنایی شرکت‌کنندگان با اهداف برگزاری این گردهمایی،‌ حمید داود آبادی نویسنده دفاع مقدس که اکنون از فعالان عرصه وبلاگ نویسی است، طی سخنانی با گرامیداشت سالگرد عملیات کربلای 5، وبلاگ نویسان ارزشی را به اتحاد هرچه بیشتر ترغیب کرد.
در این همایش که با استقبال کم نظیر فعالان وبلاگ نویسی مواجه شده بود، اعضای هیات موسس مجمع وبلاگ نویسان مسلمان به تشریح اهداف این مجمع پرداختند و به سوالات حاضرین پاسخ دادند.

* برای تبلیغ اسلام ناب برنامه ریزی می‌کنیم

ابوذر منتظرقائم یکی از اعضای هیات موسس این مجمع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تشریح اهداف این گردهمایی گفت: برنامه‌ریزی و تلاش برای سازماندهی و ایجاد جو همفکری، تفاهم و هماهنگی و ارتقاء سطح آمادگی‌های فنی، عقیدتی و سیاسی وبلاگ‌نویسان مسلمان از جمله اهداف ماست.
وی افزود: ‌برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها به گونه‌ای شکل گرفته که بتوانیم برنامه‌های فرهنگی، عقیدتی و سیاسی برای تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص)، انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام و رهبری به اجرا در آوریم.
این عضو مجمع وبلاگ نویسان مسلمان تاکید کرد:‌ قطعا این مجمع به فراخور زمان، نسبت به تهاجم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی علیه انقلاب اسلامی واکنش نشان خواهد داد و مبارزه علیه منافع جبهه استکبار را در دستور کار خود دارد.


*مشاور وزیر ارشاد : وبلاگ نویسان متعهد می توانند ضربات مهلکی به جبهه کفر وارد کنند

میثم نیلی مشاور وزیر ارشاد طی سخنانی در این گردهمایی اظهار داشت: اگر قبول نداشته باشیم که در وضعیت جنگ هستیم، اینگونه برنامه‌ها بیهوده به نظر می‌رسد.
وی با بیان اینکه اکنون جنگ حقیقی بین اسلام و جبهه کفر در جریان است، تاکید کرد: هر وبلاگ نویس مسلمان با درک صحیح از شرایط، می‌تواند آنچنان ضربه‌ای به جبهه کفر وارد آورد که به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نباشد.
مشاور وزیر ارشاد ابراز امیدواری کرد که این حرکت وبلاگ نویسان متعهد، برای آینده انقلاب اسلامی پر بازده باشد.

*می‌خواستند وبلاگ نویسان ارزشی را حذف کنند

مسیح مهدوی از اعضای هیات موسس مجمع وبلاگ نویسان مسلمان نیز طی سخنانی با افشاگری گروه‌هایی که در فضای سایت‌ها و وبلاگ ها تمام تلاش خود را در جهت منافع استکبار جهانی به کار گرفته‌ و وبلاگ ها را منحصر به مخالفان انقلاب می کنند، گفت: از زمانی که وبلاگ نویسی در چند سال گذشته در ایران آغاز شد و بچه‌های بسیجی وبلاگ‌هایی را به راه اندختند. عوامل خارجی استکبار جهانی گفته بودند اجازه نمی‌دهیم بسیجی‌ها وارد عرصه اینترنت شوند.
وی افزود: در آن شرایط که همه آنها قصد بایکوت وبلاگ نویسان ارزشی و مسلمان را داشتند، ما مجبور بودیم که خودمان دور هم جمع شویم و امکاناتمان را برای فعالیت هرچه بیشتر وبلاگ نویسان مسلمان گسترش دهیم والا می‌خواستند ما را حذف کنند.

*اعلام آمادگی گروه های مختلف برای یاری وبلاگ نویسان مسلمان

در این همایش سرویس‌دهنده‌های میهن بلاگ، پارس بلاگ و بلاگفا آمادگی خود را برای همکاری و تامین امکانات وبلاگ نویسان ارزشی اعلام کردند.
کلیپ‌هایی از دوران دفاع مقدس و سخنان امام،‌ رهبری و رئیس جمهور پخش شد و به همه حضار دو کتاب «دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران» و «منشور نظریه دولت اسلامی» اهدا شد.

جام بین‌المللی شهید باهنر در کرمان برگزار می‌شود

استاندار کرمان گفت: جام ورزشی بین‌المللی شهید باهنر سال آینده در هفته دولت در مناطق مختلف این استان برگزار می‌شود.

به گزارش کرمان نیوز  عبدالمحمد رئوفی‌نژاد  در نشست شورای عالی ورزش استان کرمان افزود: این رویداد ورزشی در رشته‌های فوتبال، دوچرخه‌سواری، هندبال، سنگنوردی، کاراته، کشتی و پاورلیفتینگ برگزار خواهد شد. وی گفت: جام بین‌المللی شهید باهنر با حمایت استانداری، شرکت‌های مس، زغال سنگ، سنگ آهن گل گهر سیرجان، گاز، لاستیک بارز و شهرداری کرمان برگزار می‌شود. او افزود: بانوان نیز در دو رشته کاراته و سنگنوردی در این مسابقات شرکت می‌کنند.

انجمن پژوهشگران جوان در دانشگاه شهید باهنر کرمان افتتاح شد

نخستین انجمن پژوهشگران جوان کشور عصر چهارشنبه طی آیینی با حضور رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در دانشگاه شهید باهنر کرمان افتتاح شد.

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از ایرنا معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان در حاشیه افتتاح این انجمن به خبرنگار ایرنا گفت: این انجمن به منظور حمایت از فعالیت‌های پژوهشی دانشجویی به ویژه دانشجویان نخبه تاسیس شده است. محمد رنجبر افزود: دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌توانند فعالیتهای پژوهشی خود را در این انجمن پیگیری کنند.

وی در مورد فعالیت دانشجویان مقطع کارشناسی در این انجمن گفت:ورودیهای دوره کارشناسی پس از گذراندن ‪ ۷۰‬واحد از درس‌های عمومی و پایه در صورتی که معدل آنان بیش از ‪ ۱۵‬باشد در این انجمن پذیرفته می‌شوند. وی اظهار امیدواری کرد که در سالهای آینده این انجمن در سراسر کشور راه اندازی شود. معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت:امسال ‪ ۱۲۶۰‬مقاله از سوی این دانشگاه در نشریات علمی ملی و بین‌المللی به چاپ رسیده است.

وی شمار طرح‌های پژوهشی سال جاری را ‪ ۷۵‬طرح ذکر کرد و گفت: تاکنون ‪۴۶‬ طرح پژوهشی به پایان رسیده است. وی افزود: بودجه پژوهشی این دانشگاه از رشد مناسبی در سال تحصیلی ‪۸۶-۸۵‬ برخوردار است و در صورت تصویب این بودجه و اختصاص آن در سال ‪ ۸۶‬می‌تواند راهگشای برنامه‌های پژوهشی شود. رنجبر با اشاره به هفته پژوهش گفت:در این هفته جلسات سخنرانی علمی در تمامی دانشکده‌های این دانشگاه با حضور اساتید مجرب و دانشجویان برگزار شد.

وی افزود: در سومین روز از هفته پژوهش از ‪ ۱۲‬نفر پژوهشگر برتر این دانشگاه تجلیل به عمل آمد. او گفت :این تعداد افراد براساس امتیازات پژوهشی یک سال گذشته انتخاب شده اند.

سینما " شوباد " کهنوج راه اندازی شد

سینما"شوباد" کهنوج که مدتها به دلیل انجام تعمیرات و تجهیز آن از فعالیت بازایستاده بود روز پنج شنبه با حضور جمعی از مسوولین، مردم و هنرمندان این شهر آغاز بکار کرد.

به گزارش کرمان نیوز  سینما شوباد کهنوج در مرحله جدید از فعالیت خود به صندلی‌های ترمیم شده ، سرویس‌های بهداشتی و در ورودی بازسازی شده مجهز شده است. در مراسم بازگشایی این سینما "فیلم م ،مثل مادر" برای حاضران به نمایش درآمد.

مردم بافت درانتخابات خبرگان رهبری اول شدند

فرماندار شهرستان بافت در استان کرمان گفت: این شهرستان از نظر حضور مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری رتبه اول کشور را بدست آورده است.

به گزارش کرمان نیوز  سیف‌الله امینی  در جلسه ستاد دهه فجر شهرستان بافت افزود: امسال حضور مردم بافت انتخابات مجلس خبرگان رهبری بی‌نظیر بود به طوری که حدود ‪ ۹۶‬درصد مردم در انتخابات شرکت کردند.

همایش سال پیامبر اعظم در کرمان برگزار می‌شود

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: همایش سال پیامبر اعظم(س) به زودی در کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش کرمان نیوز  احمد سعیدی  در جلسه ستاد بزرگداشت سال پیامبر اعظم(ص) افزود: تاکنون نزدیک به ‪ ۱۵۰۰‬مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است. وی از برگزاری همایش کتاب سال پیامبر اعظم(ص )نیز در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد. وی افزود: حمایت از پایان نامه‌ها با موضوعات پیامبر(ص)، برپایی مسابقه وبلاگ نویسی و چهل حدیث، برپایی نشست‌هایی با عنوان سیره‌نبوی ، برپایی کنگره شعر رضوی با بخش ویژه نبوی، توزیع هزار جلد کتاب نهج‌الفصاحه و هزار عدد لوح فشرده سخنرانی مذهبی در این راستا صورت گرفته است.

در این جسله عملکرد دستگاههای اجرایی در خصوص سال پیامبر اعظم(ص) مورد بررسی قرار گرفت. معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان این فعالیت‌ها را مثبت ارزیابی کرد. ابوالقاسم نصرالهی گفت: معرفی هر چه بیشتر سیره و سنت نبوی و الگوسازی از شخصیت والای پیامبر اعظم(ص) می‌تواند بسیاری از معضلات جامعه را برطرف سازد.

حسین خاکساری، معاون پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان کرمان نیز تدوین ‪ ۱۴‬جلد کتاب، آموزش ضمن خدمت ‪ ۴۰‬هزار معلم، برگزاری مسابقه کتابخوانی، توزیع ‪ ۲۰‬هزار جلد کتاب سیره پیامبر اعظم(ص) و برگزاری مسابقه مقاله نویسی در دانشکده‌های تربیت معلم را از جمله فعالیت‌های این سازمان در سال پیامبر اعظم(ص) اعلام کرد. میرکمالی نماینده سازمان صدا و سیمای مرکز کرمان هم گفت: صدا و سیمای مرکز کرمان به مناسبت سال پیامبر اعظم(ص) ‪ ۱۳۱‬برنامه تلویزیونی و شش هزار دقیقه برنامه رادیویی با موضوع پیامبر اکرم(ص) تولید کرده است.

دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان نشده است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با انتقاد از اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی بطور کامل برای نسل جوان بیان نشده ،گفت:
فرصت‌های زیادی در این خصوص از دست رفته است.

به گزارش کرمان نیوز  مهدی صدفی  در جمع مدیران روابط عمومی دستگاههای دولتی استان کرمان افزود: این که نسل جوان از وقایع انقلاب اسلامی اطلاعات چندانی ندارد به علت آن است که انتقال آنها هنرمندانه و عالمانه نبوده است. وی بیان کرد: برای بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی که می‌بایست اثرگذار، ماندگار، مردمی و متنوع باشد طراحی لازم صورت نگرفته است. دبیر ستاد گرامیداشت دهه فجر استان کرمان افزود: پشتوانه اول در تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی باید مردم باشند. وی اظهار داشت: اگر فقط دولت و حکومت امر فرهنگ‌سازی را بدست گیرند، موفقیت چندانی به دست نمی‌آید.

نخستین جشنواره استانی مخترعین پژوهشگر کرمانی برگزار شد

در ششمین روز از هفته پژوهش، از مبتکرین و مخترعین پژوهشگر استان کرمان تجلیل شد.

به گزارش کرمان نیوز  مدیر پژوهشکده تعلیم و تربیت استان کرمان  در این مراسم گفت: ظرفیت محدود جشنواره خوارزمی و تجلیل از پژوهشگران بازمانده از این جشنواره، هداف اصلی برگزاری اولین جشنواره استانی مخترعین و پژوهشگران "ماهانی" است. "محمد ابن عیسی ماهانی" ریاض دان و منجم ایرانی درقرن سوم می‌زیسته و از وی آثار علمی مهمی برجای مانده است، به همین منظور سالانه جشنواره علمی دانش آموزان محقق و مبتکر استان کرمان بنام جشنواره ماهانی برگزار می‌شود.

محمدرضا ناظری‌زاده افزود: در سال ‪ ۸۵‬از مجموع پژوهش‌های ارسالیبه دبیرخانه جشنواره خوارزمی ‪ ۳۷‬طرح برگزیده و از این تعداد شش طرح دانش آموزی از استان کرمان انتخاب شدند. وی گفت: برگزاری جشنواره ماهانی محدودیت و نقص جشنواره کشوری را رفع می‌کند. وی با اشاره به این که در استان کرمان جشنواره مخترعین در سه سطح کشوری، استانی و منطقه‌ای برگزار می‌شود اظهار امیدواری کرد که برگزاری چنین جشنواره‌هایی روالی برای سال‌های آینده باشد.

ناظری زاده گفت: احتمال موفقیت دانش آموزان در جشنواره کشوری یک دهم درصد است. وی افزود: بعضی از دانش آموزان راهیابی طرحهایشان را راهی به پذیرفته شدن در دانشگاه می‌دانند و این راه حل منطقی نیست. آن کسانی که به این منظور آمده‌اند نیمه مثبتی از عملکرد خود را نگرفته‌اند. مدیر پژوهشکده تعلیم و تربیت استان کرمان چاپ نخستین مقاله دانش آموزی در مجله علمی ‪ ISI‬را یکی از موفقیت‌های سازمان آموزش و پرورش عنوان کرد. معاون پژوهشی سازمان آموزش و پروشر کرمان نیز در این مراسم بر انجام پژوهش و تحقیق در تمامی ابعاد زندگی تاکید کرد. ابراهیم شیخ‌بهایی افزود: مدیران و مسئولین و تمام اقشار جامعه تصمیمات خود را باید برپایه پژوهش بگذارند.

مسابقه مردان آهنین کشور در بم برگزار می‌شود

به گزارش کرمان نیوز  رئیس سازمان تربیت بدنی استان کرمان گفت: مسابقه مردان آهنین از اول اسفندماه به مدت 15 روز به میزبانی کرمان در شهرستان بم برگزار می‌شود و برنامه ضبط شده آن نیز از اول تا 15 فروردین هر شب از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

‪ ۶۳‬طرح تحقیقاتی در موسسه تحقیقات پسته کشور انجام شده است

رییس موسسه تحقیقات پسته کشور گفت: تاکنون ‪ ۶۳‬طرح تحقیقاتی در این موسسه انجام شده و نتایج آن در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است.

به گزارش کرمان نیوز  دکتر امان‌الله جوانشاه  در جلسه شورای تحقیقات پسته در رفسنجان افزود: دانش فنی تولید کره و حلوای پسته و تولید کودهای غنی شده به بخش خصوصی داده شده است.

وی دستیابی به دانش تولید روغن‌های آلی گیاهی برای تامین نیاز درختان پسته را از دیگر موفقیت‌های محققان این موسسه برشمرد. دکتر جوانشاه گفت: آمارهای جهانی حاکی از آن است که بازده سرمایه‌گذاری در امر تحقیقات در بخش کشاورزی بیش از ‪ ۱۰۰‬برابر است. در این جلسه نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: جهان امروز برای تحقیقات و آموزش در تمامی جنبه‌ها اهمیت زیادی قائل است. حمید بهرامی افزود: ما نیز می‌توانیم با انجام طرحهای تحقیقاتی در زمینه کاهش هزینه‌ها، مبارزه با آفات و افزایش بهره‌وری میزان درآمد فعالان بخش کشاورزی را افزایش دهیم.

خبرنگاران حلقه‌های وصل دوران دفاع مقدس هستند

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه حلقه های وصل دوران دفاع مقدس هستند.

به گزارش کرمان نیوز  محمود عاطفی در همایش کشوری "آسیب شناسی مطبوعات در دفاع مقدس" در کرمان افزود: نخستین رسالت خبرنگاران این است که با آثار خود سطح نیاز وجدانهای پاک و فطرتهای انسانی را به آن فضا و فرهنگ ارتقاء دهند.

وی گفت: البته هرچه از دوران دفاع مقدس می‌گذرد احساس تشنگی روح افراد نسبت به بهره‌های معنوی آن دوران بیشتر می‌شود. او از قلم و دوربین به عنوان ابزار نام برد و افزود: نگاه متعالی و شخصیت بزرگ، به این ابزار روح داده تا برای جاودانه ماندن اصالتها به کار آیند.

چیستی شیء نورانی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان تصریح کرد: علی‌رغم جستجوهای فراوان هیچ نشانه‌ای از شیء مشاهده شده در آسمان کرمان به دست نیامده است.

به گزارش کرمان نیوز  ابوالقاسم نصرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان این که جستجوی هوایی و زمینی تا عصر روز گذشته برای پیدا کردن محل سقوط یا انفجار این شی که دو روز قبل در آسمان کرمان در حال سقوط مشاهده شده ادامه یافته است، افزود: ماهیت این شی برای ما نامشخص است و هیچ نشانه‌ای از آن به دست نیاورده‌ایم.
وی افزود: این اتفاق یک مسئله خطرناک نیست و به احتمال زیاد یک پدیده آسمانی یا برخورد شهاب‌سنگ بوده است.
نصرالهی همچنین از پایان جستجوها برای یافتن این شی نورانی خبر داد.

امام جمعه کرمان : ایران اهل تجاوز نبوده و نیست

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از ایرنا امام جمعه کرمان گفت :ایران اهل تجاوز حتی به اسرائیل هم نیست و مسئله اسرائیل به جهان اسلام مربوط می‌شود.

حجت‌الاسلام سید یحیی جعفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمان افزود:
دشمنان ما در فلسطین و سوریه توطئه کرده وبرای ما خط ونشان می‌کشند،اما آنهاباید بدانند ملت ایران از آنها هراسی ندارد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: مردم ایران به دستیابی در زنجیره کامل سوخت هسته‌ای مصمم است وتحریم‌های احتمالی نیز در تصمیم آنهاتاثیری نخواهد داشت.

وی در خصوص اعدام دیکتاتور عراق گفت: بعد از این اعدام شاهد عکس العمل متفاوتی در گوشه و کنار دنیا بودیم.

او ادامه داد: بیشتر مردم شادی می‌کردند و تعداد اندکی نیز ازروی نادانی عزای عمومی اعلام کردند.

جعفری گفت: برخی نیز اعدام صدام را مخالف با موازین حقوق بشر دانستند.

امام جمعه کرمان گفت: جای تعجب هست که برای اعدام جنایتکاری که هزاران نفر را قتل وعام کرده ،برخی‌ها اینگونه دلسوزی می‌کنند.

وی گفت:در حالی که در طول ‪ ۳‬سال گذشته که دمکراسی به اصطلاح آمریکائی در عراق برقرار شده هزاران نفر کشته شده‌اند،هیچ کس به فکر حقوق بشر نیست.

خطیب جمعه کرمان ادامه داد: چنانچه دادگاه صدام مردمی می‌بود، وی را پس ازمحاکمه کامل و پس ازگرفتن اعترافات او در خصوص جنایتهایش،اعدام‌می کرد.

حجت‌الاسلام جعفری گفت:آمریکااز روی کار آمدن دولت مردمی در عراق ناخشنود هست بنابر این در صدد راه‌اندازی جنگ بین شیعه و سنی است که تا کنون دراین خصوص توفیقی بدست نیاورده است.