پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

متن کامل صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده خانه مطبوعات کرمان

 

پایگاه خبری کرمان نیوز ، در راستای رسالت اطلاع رسانی خود ، متن کامل صورتجلسه رسمی مجمع عمومی فوق العاده خانه مطبوعات استان کرمان را که در 14 آبان ماه در تالار عماد برگزار شد را طبق اعلام هئیت رئیسه این مجمع ، به شرح زیر منتشر کرد :

 

بسمه تعالی 

صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم مورخ 14/8/91

 

به دنبال به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی مورخ 29/7/91 و اعلام حضوری در همان جلسه مبنی بر فوق العاده بودن جلسه و متعاقب آن با استناد به اطلاعیه خانه مطبوعات مبنی بر برگزاری نوبت دوم این جلسه ،مجمع عمومی بطور فوق العاده مذکور در ساعت 9 روز 14/8/91 در محل تالار عماد باحضور ...نفر از اعضا خانه مطبوعات تشکیل گردید. 

 

دراین جلسه پس از تلاوت آیاتی از قران مجید و افتتاح جلسه توسط آقای محمد صادق طاهری، رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات ، انتخابات هیات رئیسه مجمع برگزار و در نتیجه آقای محمدعلی فردوسی بعنوان رئیس  ، آقای سیدابراهیم یزدی بعنوان نایب رئیس ، خانم آذر همتی بعنوان منشی و آقایان عباس افشاری و جلیل مظهری بعنوان ناظرانتخاب گردیدند. 

 

پس از آن و بلحاظ اینکه مجمع در نوبت دوم برگزار می شد، توسط رئیس مجمع رسمیت جلسه باهمان تعداد حاضران تایید گردید. 

همچنین بر طبق اساسنامه آقای محمدشریفی نیز بعنوان نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به جلسه معرفی گردید. 

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه محمد علی فردوسی رئیس مجمع گفت:با توجه به مستندات موجود و مدارک مدلل ،اساسنامه پیشنهادی در سال 89 و قبل از برگزاری انتخابات مورخ 28/11/89 به ثبت نرسیده و در نتیجه با توجه به تبصره 1 ماده 4 اجرای آن معتبر نبوده و اقدامات انجام شده بعد از آن نیز از درجه اعتبار ساقط است ، دستور جلسه مجمع فوق العاده نوبت دوم را منوط به رای اکثریت حاضران در جلسه دانست وآن را فصل الخطاب تصمیم گیری های آتی برای تشکیل خانه مطبوعاتی پویا ذکر کرد و ازاعضا حاضر خواست تا به دو دستور مهم این جلسه یعنی تصویب اساسنامه و تغییرات آن و عزل و یا قبول استعفای هیات مدیره فعلی رای بدهند و در نتیجه پس از رای گیری ،دستورات جلسه فوق تصویب و عملا مجمع وارد اجرای دستور کار شد. 

 

درادامه جلسه ابتدا اساسنامه جدید و اصلاح شده قرائت گردید و پس از تصویب کلیات اساسنامه مذکور موارد ذیل بعنوان تغییرات اساسنامه به تصویب رسید: 

1- در ماده 1 فصل اول – "کلیات"،واژه "غیر سیاسی" نیز پس از واژه "غیر دولتی" در سطر هفتم اضافه گردید. 

2-در بند 12ماده 2 – فصل دوم – "وظایف"،تبصره ذیل اضافه گردید:"تبصره- توزیع انواع یارانه ها و اگهی های دولتی با اطلاع و نظارت خانه مطبوعات انجام شود و هیات مدیره باید هر شش ماه یک بار گزارشی از روند کار به اطلاع اعضا برساند. 

3- بند 3 ماده 18 به شرح ذیل اصلاح می گردد:"انحلال خانه و انتخاب هیأت تصفیه" 

4-بند 4 ماده 21 به شرح ذیل اصلاح گردید:"یک نفر از مسئولان نمایندگی خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی دارای مجوز با یک نفر عضو علی البدل" 

5-تبصره 1 ماده 21 به شرح ذیل اصلاح گردید:"احراز صلاحیت نامزدها دراین ماده در چهارچوب موارد مندرج در بند الف ماده 36 اساسنامه بر عهده اداره کل ارشاد استان خواهد بود. 

6 -تبصره 6 به شرح ذیل به ماده 21 افزوده شود:"تبصره 6: همه اعضا حاضر در مجمع عمومی می توانند به گروه های چهارگانه ماده 21 رای دهند و رای دادن به هرگروه تفکیکی نیست" 

7 -ردیف2بند ب ماده 36  به شرح ذیل اصلاح گردید:"" 2- داشتن حداقل 25 سال سن" 

8-ردیف 3 بند ب ماده 36 به شرح ذیل اصلاح گردید:"دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی ویا 6سال سابقه کار مستمر با مدرک تحصیلی کاردانی 

9-ماده 41 به شرح ذیل اصلاح گردید:"خانه در موارد زیر منحل می گردد :   

 1-  درصورت تصویب مجمع عمومی فوق العاده  

2 - چنانچه حداکثر مدت شش ماه از تاریخ پایان اعتبار هیأت مدیره سپری شده و نسبت به تجدیدانتخابات اقدام نشده باشد . 

3-درصورت صدور رأی قطعی از طرف مراجع قضایی کشور

 تبصره : چنانچه خانه بنا به تصویب مجمع عمومی فوق العاده منحل گردد، مجمع مذکور مکلف است در همان جلسه از بین اعضای با سابقه و مطلع حاضر در جلسه نسبت به انتخاب 3 یا 5 نفر بعنوان اعضای هیأت تصفیه اقدام و نتیجه راضمن تنظیم و امضای صورتجلسه، به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام نماید. 

 

10- ماده 42 به شرح ذیل به اساسنامه اضافه گردید:"ماده 42 - هیأت تصفیه مکلف است حداکثر ظرف 6 ماه به کلیه حسابهای خانه رسیدگی نموده، لیست کاملی از کلیه دارائیهای خانه را اعم از وجوه نقدی و اموال منقول و غیر منقول و همچنین صورتی از بدهی های خانه را تهیه نموده، دارائی خانه را پس از تصفیه کلیه حسابهای بدهکاران و بستانکاران و تأدیه بدهی ها، ضمن تنظیم و امضای صورتجلسه ای مابقی را در صورت مازاد در اختیاراداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دهند. 

درادامه جلسه مجمع عمومی وارد اجرای دستور دوم خود شد وب ه دلیل عدم استعفای اعضا هیات مدیره،با اکثریت آرا هیات مدیره فعلی عزل گردید. 

همچنین مجمع عمومی هیاتی متشکل از آقایان سید نصرالله گنجعلیخانی ، سید ابراهیم یزدی،محمدعلی فردوسی ،محمد لطیف کار ، خانم سیمین سنجری ومحمد شریفی نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را بعنوان هیات پیگیری انتخاب تا موارد ذیل را پیگیری نمایند: 

 

1- پیگیری تایید مصوبات مربوط به تغییرات اساسنامه از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارجاع به  اداره کل مطبوعات داخلی تا حصول نتیجه  وثبت اساسنامه  با تغییرات جدید. 

 

 2- ارائه مشاوره های لازم جهت برنامه ریزی درمورد برگزاری مجامع عمومی مربوطه و برگزاری انتخاباتی سالم و پویا با حضور حداکثری روزنامه نگاران واقعی با پالایش اعضا فعلی خانه مطبوعات.  

 

بدیهی است انجام امور فوق با نظر مساعد اداره کل ارشاد و وزارت محترم امکان پذیر است و این هیات می باید ظرف سه ماه نسبت به انجام اقدامات فوق تلاش نماید. 

این جلسه در ساعت 30/13 دقیقه خاتمه یافت.لازم به ذکراست که جلسه مذکور به مدت 15 دقیقه نیز جهت انجام فریضه نماز تعطیل و مجددا ادامه یافت.ضمنا همه اعضا هیات مدیره خانه مطبوعات در جلسه حضور نداشتند و آنها که حضور داشتند بطور مستمر جلسه را ترک وبرخی نیز اصلا به جلسه بر نگشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.