پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

۴۹ درصد مردم استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

 مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان اظهار کرد: ۴۹ درصد مردم استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از میانگین کشوری کمتر است و در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۵.۲ درصد تعداد بیمه‌شدگان استان افزایش یافته است. به گزارش کرمان نیوز به نقل از ایسنا ، محمود شیخ‌شعاعی،  ۲۷ تیرماه در شورای رفاه استان کرمان گفت: قبل از انقلاب حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش انواع بیمه‌ها بودند اما در حال حاضر به حدود ۷۰ درصد رسیده است.

او ادامه داد: ۴۹ درصد مردم استان کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از میانگین کشوری کمتر است و در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۵.۲ درصد تعداد بیمه‌شدگان استان افزایش یافته است.

شیخ‌شعاعی از افزایش یک درصدی کارگاه‌های استان کرمان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: ۲۶ شعبه اصلی و هشت کارگذاری و ... داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان ادامه داد: ۱۳۲ هزار مستمری‌بگیر در استان داریم که با خانواده‌هایشان بیش از ۳۰۰ هزار نفر می‌شوند. ضمن آنکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی از هوشمندسازی تامین اجتماعی سخن به میان آورد و اظهار کرد: ۵۷ خدمت از تامین اجتماعی در بستر اپلیکیشن "تامین من" ارائه می‌شود.

شیخ شعاعی خط قرمز تامین اجتماعی را نارضایتی بیمه‌شدگان دانست و بیان کرد: تامین اجتماعی استان کرمان در سه ماهه اول امسال در شاخص رضایتمندی ارباب رجوع رتبه اول را در بین سازمان‌های تامین اجتماعی کل کشور کسب کرده است.


 ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمان بازنشسته هستند


مدیرعامل صندوق بازنشستگی استان کرمان نیز در این نشست گفت: حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمان بازنشسته هستند.

او با انتقاد از مدیران کلی که به بازنشستگان بی‌توجه هستند، اظهار کرد: بی‌توجهی به جامعه بازنشستگان درد آور است.

علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: حدود ۱۰ درصد از جمعیت استان به صورت مستقیم و غیرمستفیم در حال دریافت خدمات از بهزیستی هستند.

او ادامه داد: کرمان جزء استان‌هایی است که خدمات آن حداقل استانداردها را دارد.


بهزیستی دچار مشکل شده است


مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: تا دو سه سال پیش شرکت‌های اقتصادی و خیرین به بهزیستی کمک می‌کردند اما از سه سال قبل مؤسساتی که با ما تعامل داشتند و بخش اعظم هزینه‌های خدمات ما از محل کمک‌های خیرین و شرکت‌های اقتصادی پرداخت می‌شد، کمتر شده و بهزیستی دچار مشکل شده است.

او با بیان این مطلب که ۲۵۰ مرکز شبانه روزی در استان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه برخی از ما ناخواسته رخدادهای بد را فرهنگسازی می‌کنیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.