پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

نگاهی به اساسنامه جدید خانه مطبوعات استان کرمان

 

با توجه به برگزاری انتخابات خانه مطبوعات در ۳۰ آذر ماه امسال و لزوم آگاهی بیشتر اعضای این تشکل -متن کامل اساسنامه جدید خانه مطبوعات- ذیلا از نظرتان می گذرد:

ادامه مطلب ...

عید ولایت مبارک باد

 

 

به عشق نام مولایم نوشتم   چه عیدی بهتر از عید غدیر است؟

یادى از نویسنده «الغدیر»

 

نام علامه امینى، قدّس‏سرّه، و کتاب گرانسنگ او »الغدیر« پیوند ناگسستنى با موضوع ولایت امیرمؤمنان على، علیه‏السلام، پیدا کرده است و همانند واقعه غدیر در تاریخ جاودان شده است.در ایام عید ولایت با ذکر چند خاطره یاد این شیفته ولایت را گرامى مى‏داریم.

ادامه مطلب ...

احضار مجدد مدیرمسئول روزنامه حدیث کرمان به دادگاه مطبوعات

 

مهدی شجاعی صاحب امتیاز و  مدیرمسئول روزنامه حدیث کرمان و از چهره های برجسته مطبوعاتی استان کرمان و کشور مجددا مقارن ظهر دیروز به دادگاه مطبوعات (شعبه یک دادگاه کیفری کرمان) احضار شد . 

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود .

مفهوم حقیقی غدیر/ عید ولایت در کلام رهبر معظم انقلاب/

 

هرچه بتوانیم عدل را در جامعه بیشتر مستقر کنیم، شباهت ما به امیرالمؤمنین و تمسک ما به ولایت آن بزرگوار بیشتر خواهد شد.امیدواریم خداوند متعال روزى را به بشرِ زمان ما نشان بدهد که رشحه‏اى از عدالت علوى و معنا و مفهوم حقیقى غدیر در دنیاى اسلام و در همه بشریت پرتوافکن باشد و مردم را بهره‏مند کند.

ادامه مطلب ...

رسانه های رحمانی و رسانه های شیطانى

 

مبارزات حق و باطل همیشه حالت نظامی نداشته است. معمولاً قبل از درگیری‌های خونین نظامی و همزمان با آن و پس از هر جنگ و جهاد نظامى، جنگ روانی و رسانه‌ای بین حق و باطل و اسلام و کفر، وجود داشته و خواهد داشت.

ادامه مطلب ...

اصول محتوایى رسانه از دیدگاه قرآن

 

قرآن، رسانه‌ای الهی است که پیام خدا را بر بشر ابلاغ می‌کند. از این رو خود قرآن بزرگ‌ترین الگوی رسانه‌های مکتبی و ارزشی است. اما چه اصولی بر این رسانه حاکم است؟ این مقاله در پی معرفی 6 اصل مهم برای رسانه‌های ارزشی است.

ادامه مطلب ...

انتخابات هیئت‌مدیره خانه مطبوعات کرمان در آخرین روز پاییز!

 

به قرار اطلاع انتخابات هیئت‌مدیره خانه مطبوعات کرمان در 30 آذرماه جاری با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار می‌شود.

بخشنامه دولت درباره نحوه استخدام

 

معاون توسعه مدیریت سرمایه انسانی رئیس جمهور در جهت رعایت عدالت استخدامی ، ایجاد فرصت ‌های برابر و تحقق شایسته گزینی و رویکرد حذف استخدام‌های خارج از فضای رقابتی ، ‌دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی را ابلاغ کرد.

ادامه مطلب ...

کهنوج در مثلث مالاریای کشور

* بحران کمبود سرویس بهداشتی در جنوب استان کرمان

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهنوج گفت: کهنوج پس از میناب و ایرانشهر در ضلع سوم مثلث مالاریای کشور است.

ادامه مطلب ...

هیمالیا در انتظار کوهنوردان کرمانی

دبیر هیئت کوهنوردی استان کرمان گفت: تیم کوهنوردی استان کرمان در اردیببهشت ‌ماه 89 به قله هیمالیا صعود می‌کند.

ادامه مطلب ...

اولین جشنواره بزرگ وبلاگ نویسی بسیجیان استان کرمان برگزار می‌شود

 معاون ارتباطات سپاه ثارالله استان کرمان از برگزاری اولین جشنواره بزرگ وبلاگ نویسی بسیجیان این استان در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

ادامه مطلب ...

دشمنان آرزوی نابودی انقلاب را به گور می‌برند

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: با حضور بسیجیان و ملت همیشه در صحنه انقلاب اسلامی دشمنان آرزوی نابودی انقلاب را به گور می‌برند.

ادامه مطلب ...

مخالفان ولایت هنوز رزمایش ولایتی‌ها را ندیده‌اند

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ مخالفان ولایت هنوز رزمایش ولایتی‌ها را ندیده‌اند، اگر نیروها فراخوان شوند، پشیمانی برای فتنه‌گران ابدی می‌شود.

ادامه مطلب ...

محبت و همدلى میان مسلمانان بخش اعظم توطئه بدخواهان را خنثى میکند

 

مقام معظم رهبری در پیامی به کنگره عظیم حج خطاب به مسلمانان جهان فرمودند:اگر میان ملتهاى مسلمان، فرقه‏هاى اسلامى و اقوام مسلمان با یکدیگر، محبت و حسن‏ظن و همدلى، جاى بدگمانى و بدبینى را که خواسته‏ى دشمنان است بگیرد، بخش اعظم توطئه و تدبیر بدخواهان را خنثى خواهد کرد.

ادامه مطلب ...

شهید کاظمی خود را فدای ولایت کرد

 

فرمانده سابق لشکر 41 ثارالله کرمان گفت: شهید احمد کاظمی در دوران دفاع مقدس تمام اعتبار خود را به خطر انداخت تا عشقش را به ولایت ثابت کند.

ادامه مطلب ...

بسیج از دیدگاه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری

 

بسیجی کیست و از چه ویژگیها و شاخصه هایی برخوردار است؟ مهمترین وظایف و اولویتهای امروز بسیج و بسیجی چیست؟دشمنان بسیج چه کسانی هستند؟ پاسخ به سوالات فوق را در این نوشتار دنبال خواهیم کرد.

ادامه مطلب ...

نگاهی به بسیج از ابتدا تا کنون

 

وقتی از حضرت امام در خصوص نحوه تشکیل حکومت اسلامی و حراست از آن را سوال کردند؟ امام می گوید: «من اشتباه مصدق را مرتکب نخواهم شد بلکه بسیج مردمی را تشکیل خواهم داد». این اولین بیان و اولین قدم در راه تشکیل بسیج مردمی است که حضرت امام سالها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در نجف اشرف بیان فرمود.

ادامه مطلب ...

درسهایی برای زندگی از مکتب امام باقر (ع)

 

زندگى امام، آینه تمام نماى زندگى شرافتمندانه انسانهاى موحد و متعالى است.یکى از بارزترین ویژگیهاى امام جامعیت اوست. توجه به علم، او را از اخلاق و فضایل روحى غافل نمى‏سازد و روى آورى به معنویات و عبادت و بندگى، وى را از پرداختن به زندگى مادى و روابط اجتماعى و اصلاح جامعه باز نمى‏دارد .

ادامه مطلب ...

چگونه دعا کنیم تا مستجاب شود

 

امام صادق (علیه السلام )می فرماید: دلهای خویش را خوب وارسی کنید ببینید آیا دلتان پاک است یا در آن علاقه به غیر خدا نیز وجود دارد، اگر در آن جز خدا نبود آنگاه هر چه خواستید از خدا مسئلت کنید که خدا می دهد، چون دعای موحد مستجاب است.

ادامه مطلب ...

امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است

 

 رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن که هدف آن ایجاد تردید، اختلاف و بدبینی میان آحاد مردم است و مهمترین راه‌های مقابله با این تهاجم حفظ و تقویت بصیرت، روحیه بسیجی، امید کامل به آینده و مراقبت جدی در تشخیص‌ها است.

ادامه مطلب ...

عیدقربان؛ عید بازگشت به خود حقیقی انسان

 

عید یعنی "بازگشت "، "برگشت کردن "، "برگشت به خود و به حقیقت هستی "، "برگشت پرورش یافته به آن ماهیت وجودی خود "، هر کس که بتواند به ماهیت وجودی خود برگردد، وارد عید شده است.

ادامه مطلب ...

روز عرفه ، روز نیایش و روز بارش چشم‌های خاکیان

 

صحرای عرفات در تاریخچه خود خاطراتی از مردان بزرگ الهی چون آدم ابوالبشرع ، ابراهیم خلیل الله ، پیامبر اعظم (ص) و نیز سیدالشهدا (ع) را دارد که با حضور شان عرفه را نور افشانی کردند و خود نیز ار تلا لو پرتوهای رحمت و عنایت الهی در این میعادگاه عارفان متبرک شدند.

ادامه مطلب ...