پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

ماجرای مردی زن‌نما که به وسیله چت اخاذی می‌کرد

مردی 40 ساله که در فضای چت به صورت یک زن ظاهر می‌شد و از مردم اخاذی می کرد توسط ماموران نیروی انتظامی استان کرمان به دام افتاد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان کرمان پلیس شهرستان رفسنجان در پی شکایت فردی به نام مرتضی مبنی بر تهدید وی جهت پرداخت مبلغ 200 میلیون ریال اقدامات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری فرد اخاذ آغاز می نماید که سرانجام متهم یاد شده پس از 21 روز دستگیر می شود.
گزارش مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی می‌افزاید: فرد دستگیر شده یک مرد 40 ساله است که به وسیله گریم و در محیط چت از طریق وب‌کم با شخص شاکی ارتباط برقرار کرده و بعد از مدتی از شاکی می خواهد که تصاویر عریان خودش را برای وی ارسال کند.
متهم پس از این و از همین طریق آدرس و شماره تلفن فرد را نیز به دست می آورد و سپس در یک تماس تلفنی شاکی را تهدید می‌کند که چنانچه مبلغ 20 میلیون تومان را به وی پرداخت نکند عکس‌های وی را در محل کار و سکونت وی و همچنین در شهر پخش خواهد کرد.
مرد اخاذ همچنین ضمن اینکه مهلت یک هفته‌ای برای پرداخت تعیین می‌کند برای اینکه ادعایش را ثابت کند تصاویر شخص شاکی را به وسیله یک حلقه CD در محلی قرار داده و از وی می‌خواهد که این عکس‌ها را بردارد.
پلیس استان کرمان کشف کرده است که این مرد در ایران و حتی در خارج از کشور نیز با افرادی از طریق چت ارتباط برقرار می‌کند که پلیس در حال انجام تحقیقات جهت کشف اخاذی‌های احتمالی این فرد است.

راهپیمایی سیزدهم آبان در کرمان برگزار شد

مراسم راهپیمایی یوم الله ‪ ۱۳‬آبان روز یکشنبه با حضور دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم کرمان از میدان ولی عصر تا مصلای این شهر برگزار شد.

به گزارش  کرمان نیوز  معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان در اجتماع راهپیمایان گفت: روز سیزدهم آبانماه روز تجدید بیعت دانش‌آموزان و دانشجویان با آرمانهای امام خمینی و رهبر انقلاب اسلامی است.

ابوالقاسم نصراللهی افزود: همانگونه که در اوایل انقلاب دانش‌آموزان و دانشجویان با بنیانگذار جمهوری اسلامی همراه و هماهنگ شدند امروز نیز با شرکت گسترده و باشکوه در آیین یوم‌الله ‪ ۱۳‬آبان با رهبر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

وی ادامه داد: سیزدهم آبان ماه که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده یادآور سه رخداد مهم است.

او گفت: آمریکا می‌خواست اراده ملت ایران را به زانو درآورد و بیداری این ملت را برای همیشه محو کند که هوشیاری بنیانگذار انقلاب اسلامی و شجاعت دانش‌آموزان و دانشجویان مانع از اجرای این خواسته دشمن شد.

معاون استاندار کرمان تصریح کرد: ملت ایران در طول تاریخ ثابت کرده که در مقابل ظلم تسلیم نمی‌شود.

وی افزود: دانشجویان و دانش‌آموزان نیز در طول دوران انقلاب اسلامی آگاهانه از ارزشهای انقلاب اسلامی دفاع کرده‌اند.

او تقدیم ‪ ۱۶۰۰‬شهید دانش‌آموز کرمانی به انقلاب اسلامی را از افتخارات دانش‌آموزان این استان برشمرد.

نظیر این مراسم در سایر شهرستانها و بخشهای استان کرمان برگزار شد

قدرت سیب

 

گر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیب باش تا با افتادنت اندیشه‌ای را بالا ببری

« دکتر شریعتی » 

"شیشه"یی که شیشه عمر می‌شکند

یکی ازمخدرهای صنعتی که متاسفانه در بسیاری از جوامع و از جمله در کشور ما میان دسته‌ای از جوان‌ها رایج است ، مخدری صنعتی با نام خیابانی "شیشه" است.

نام علمی این ماده مخدر " مت آمفتامین" ‪ Methamphetamine‬می‌باشد. این ماده با تاثیر مستقیم بر مکانیسم‌های مغز در نخستین بارهای مصرف ، شادی و هیجان کاذب در فرد ایجاد می‌کند و ماده‌ای بشدت اعتیاد آور است و با تکرار مصرف ، تاثیرات بارهای اول را در مصرف‌کننده که در این مرحله دیگر باید او را " معتاد" خواند و دانست ، ندارد.

از آثار مصرف مخدری مانند شیشه، احساس موقت و زودگذر سرزندگی و سرحالی، افزایش ضربان قلب،افزایش توانایی جنسی،کاهش خواب و آرامش، پرحرفی و تولید افکار بدبینانه، بی‌قراری و خلق تحریک‌پذیر است.

بعد از دوران تاثیر، در فردی که شیشه استعمال کرده است، تمامی آثار پیش گفته در شکل عکس آن نمایان می‌شود، به این ترتیب که در فرد موجب پرخاشگری، کاهش توانایی جنسی، عدم کنترل روانی، انواع اختلالات پارانویی (بدبینی) مرگ مغزی (به ترتیبی که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد) اختلال اسکیزوفرنی ، احساس کسلی و سستی و ... می‌شود.

در مورد کسانی که شیشه مصرف می‌کنند باید این نکته را یادآور شد که اگر فرد خوشحال باشد بعد از مصرف خوشحال‌تر می‌شود و اگر ناراحت باشد ، بعد از مصرف، ناراحتی او تشدید می‌شود.

شیشه همچنین این خاصیت را دارد که بخاطر ترکیب شیمیایی پیچیده ، اثر مخدرها را طولانی می‌کند و فرد بعد از مدتی که از مصرفش گذشت شدیدا به مخدرهای دیگر بخصوص هروئین وابستگی پیدا می‌کند.

در مورد مخدر شیشه و اثرات آن نیز باورهای بسیار غلطی در میان مصرف - کنندگان رواج دارد.

از جمله این باورها، مفید بودن استعمال آن بخصوص برای بدن‌سازی ! است.

مصرف کنندگانی که این باور نادرست را دارند، مدعی هستند که استعمال شیشه فعالیت بدنی را زیاد می‌کند و فرد می‌تواند بدون خستگی ، به فعالیت شدید بدنی بپردازد و در نهایت این امر موجب لاغری و تناسب اندام می‌شود.

آنچه در ظاهر امر رخ می‌دهد، این ادعا را تایید می‌کند،اما در واقع شیشه مانند هر مخدر دیگری اثرات زیانبار غیرقابل باوری روی جسم و روح دارد که ناشی از اثرات تخریبی آن است که به مرور در فرد بروز می‌کند.

" شیشه " به صورت داخل بینی ، خوراکی ، داخل رگ و کشیدنی مصرف می‌شود و و میزان اعتیادآوری آن بالاست، بطوری که فرد هر روز باید برمقدار و دفعات مصرف خود بیفزاید.

شیشه به شکلی پودری سفید رنگ، بدون بو و تلخ است و براحتی در نوشابه‌های الکلی وغیرالکلی حل می‌شود. این ماده نیز مانند دیگر مخدرها از جمله اکس، تاثیرات خطرناکی برسلامتی انسان دارد که افت حافظه، پرخاشگری، تهیج رفتاری ، رفتارهای جنون‌آمیز و آسیب‌های قلبی و مغزی از عوارض معمول آن است .

رفتارهای غیر معمول و طبیعی جنسی از دیگر اثرات مصرف مخدری مانند شیشه است و از این رو معتادان به آن در ردیف افراد دارای رفتارهای پرخطر جنسی دانسته می‌شوند که بیماری‌های بسیاری از جمله ایدز و هپاتیت آنها را تهدید می کند.

پلیس بین‌الملل ( اینترپول ) در سایت خود هشدار می‌دهد که استعمال این ماده در بسیاری از کشورها بخصوص میان جوان‌ها شیوع پیدا می‌کند.

اینترپول مشخصا ازدوکشور آمریکا واسترالیا نام می‌برد که در آن استعمال مخدر شیشه روزبه‌روز در حال افزایش است. اینترپول می‌گوید که براساس پژوهش میدانی صورت گرفته در آمریکا در سال ‪ ۲۰۰۴‬میلادی، ‪ ۶/۲‬درصد از دانش آموزان دبیرستانی حداقل یک بار مصرف مخدر شیشه را تجربه کرده‌اند.

در ایران پلیس کشور آماری دارد که نشان می‌دهد کشفیات این نوع مخدرها که صنعتی خوانده می‌شوند، بالاست . این آمار از یک سو نشانه برخورد جدی و هوشیاری پلیس می‌باشد و از سوی دیگر می‌توان آنرا گواهی بر فراوانی از جمله قاچاق آن به کشور دانست.

پلیس بین‌الملل از جمله از رسانه‌ها می‌خواهد تا آموزش دهی و آگاهی بخشی در مورد اثرات زیانبارانواع مخدرها بویژه مخدرهای صنعتی را در صدر توجهات خود قرار دهند و به خانواده‌ها هشدار می‌دهد که مواظب رفتارهای فرزندان جوان و نوجوان خود باشند.

اینترپول همچنین از نهادهای مدنی می‌خواهد تا به‌وظیفه ذاتی خود در برابر تهدیدهایی که‌ازناحیه مخدرها متوجه سلامت عمومی است ، بیشتر بپردازند و تلاش کنند تا نظارت اجتماعی تعمیق پیدا کند.

در یافته‌های پزشکی روی معتادان به مخدرهای صنعتی از جمله شیشه که در گزارش‌های پزشکی‌قانونی ایران انتشار یافته، این امر اثبات شده است که مصرف مخدری مانند شیشه باعث کاهش اشتها برای روزها، افزایش تعدادتنفس ، افزایش فعالیت فیزیکی ، افزایش دمای بدن و تحریک پذیری ، بی‌خوابی ، گیجی ، لرزش و تشنج ، اضطراب و بدبینی و خشونت می‌شود و تشنج و افزایش زیاد دمای بدن باعث مرگ افراد می‌شود و حالت‌های گفته شده در عین حال با صدمه روی عروق باعث سکته‌های مغزی و قلبی و مرگ مغزی می‌شود. /ایرنا

گزارشی از صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران

وضعیت روند تجارت خارجی ایران و مقایسه آن با اهداف برنامه توسعه نشان می‌دهد که درصد تحقق صادرات غیرنفتی از رشد مثبت برخوردار بوده به طوری که در سالهای ‪ ۸۴‬و ‪ ۸۵‬عملکرد صادرات غیرنفتی کشور بیش از اهداف برنامه بوده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، براساس آمار ارایه شده، متوسط عملکرد تحقق یافته صادرات غیرنفتی طی دوره شش ساله (‪ (۱۳۸۰ - ۱۳۸۵‬معادل ‪۱۱۶/۳‬ درصد است به عبارت دیگر، صادرات غیرنفتی کشور به طور میانگین ‪ ۱۶/۳‬درصد از اهداف برنامه توسعه جلوتر است.

در سالهای اخیر، درصد تحقق صادرات غیرنفتی کشور رشد شتابانی داشته، به طوری که طی دو سال اخیر به طور میانگین نزدیک به ‪ ۵۰‬درصد از اهداف برنامه توسعه چهارم جلوتر است.

همچنین متوسط درصد عملکرد تحقق یافته واردات طی همین دوره معادل ‪۱۱۳‬ درصد است. به بیان دیگر، میزان واردات کشور به طور میانگین ‪ ۱۳‬درصد از اهداف برنامه‌های توسعه بیشتر است.

در سال ‪ ۱۳۸۰‬به ازای هر دلار صادرات غیرنفتی، معادل چهار دلار واردات کالا به کشور داشته‌ایم در حالی که در سال ‪ ۱۳۸۵‬به ازای هر یک دلار صادرات غیر نفتی، به طور متوسط ‪ ۲/۵‬دلار کالا به کشور وارد شده است.

به گزارش نشریه "برنامه" چاپ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، در سال ‪ ۱۳۸۵‬ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی ایران با احتساب بخش پتروشیمی با ‪ ۴۷/۲‬درصد رشد ارزشی و ‪ ۴۸/۲‬درصد رشد وزنی حدود ‪ ۱۶/۳‬میلیارد دلار و بدون احتساب بخش پتروشیمی با درصد رشد ارزشی معادل ‪ ۱۰/۲‬میلیارد دلار بوده است.

در این سال، جمهوری اسلامی ایران به ‪ ۱۶۴‬کشور جهان صادرات داشته و تعداد اقلام صادراتی در سال ‪ ۱۳۸۵‬نسبت به سال قبل، از سه هزار و ‪ ۳۴۸‬قلم به سه هزار و ‪ ۸۱۸‬قلم افزایش یافته است.

واردات کشور نیز در سال ‪ ۱۳۸۵‬با چهار درصد رشد به ‪ ۴۱/۴‬میلیارد دلار رسیده است که سهم کالاهای سرمایه‌ای از کل واردات معادل ‪ ۱۹/۳‬درصد، کالاهای واسطه‌ای معادل ‪ ۶۱/۵‬درصد و کالاهای مصرفی حدود ‪ ۱۹/۲‬درصد بوده است.

ارزش صادرات غیرنفتی کشور در بخش کالا و خدمات در سال گذشته، معادل ‪۲۰‬ میلیارد دلار بود که مقدار ‪ ۱۶/۳‬میلیارد دلار مربوط به صادرات کالاهای غیرنفتی و ‪ ۳/۷‬میلیارد دلار مربوط به صادرات خدمات شامل خدمات فنی و مهندسی، جهانگردی و ترانزیت ریلی و جاده‌ای است.

در میان گروههای مختلف کالاهای صادراتی در سال ‪ ،۱۳۸۵‬بخش پتروشیمی با سهم ارزشی ‪ ۳۸/۶‬درصد رتبه اول و بخش صنعت با سهم ارزشی ‪ ۳۲/۲‬درصد، کشاورزی با سهم ارزشی ‪ ۱۳/۱‬درصد، معدن با سهم ارزشی ‪ ۵/۴‬درصد، فرش و صنایع دستی با سهم ‪ ۳/۳‬درصد از کل ارزش صادرات غیرنفتی کشور، رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

در همین سال، سهم منابع طبیعی از کل صادرات غیرنفتی کشور حدود ‪ ۶۰‬درصد و به طور کامل غالب بوده است.

از کل صادرات غیرنفتی کشور در سال ‪ ، ۱۳۸۵‬حدود ‪ ۶/۱‬میلیارد دلار مربوط به محصولات بخش پتروشیمی است.

براساس این گزارش، در سال گذشته مقدار ‪ ۷۱۴۷/۹‬هزار تن انواع کالاهای صنعتی به ارزش ‪ ۵۰۹۹/۸‬میلیون دلار صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی حدود ‪ ۲/۴‬درصد و از نظر ارزش حدود ‪ ۱۸/۲‬درصد رشد پیدا کرده است.

قیمت صادرات هر تن کالای بخش صنعت در مدت یاد شده معادل ‪ ۷۱۳/۵‬دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ‪ ۱۵/۵‬درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین براساس نتایج حاصل از آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال ‪ ۱۳۸۵‬حدود ‪ ۲۳/۱‬هزار تن انواع کالای صنایع دستی به ارزش ‪ ۵۲۷/۵‬میلیون دلار صادر شد که متوسط قیمت هر کیلوگرم کالای صنایع دستی حدود ‪ ۲۲/۸‬دلار بوده است.

مهمترین کالای صادراتی این بخش شامل فرش دستباف با ‪ ۷۶/۹‬درصد سهم ارزشی و ‪ ۴۰۵/۴‬میلیون دلار ارزش صادرات است. صادرات فرش دستباف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ‪ ۱۴/۸‬درصد و از نظر ارزش حدود ‪ ۱۲/۴‬درصد کاهش داشته است.

همچنین در سال گذشته، صندوق ضمانت صادرات ایران با ارایه پوشش‌های مختلف بیمه‌ای و تضمینی به میزان بیش از ‪ ۲۴۷‬میلیون دلار از رشد ‪ ۳۷‬درصدی نسبت به سال ‪ ۸۴‬در میزان پوشش برخوردار شد.

در همین مدت، از نظر نرخ رشد، تعداد فقره پوششهای ارایه شده ‪ ۳۲‬درصد بوده است یعنی تعداد بیشتری از صادرکنندگان از مزایای صندوق بهره‌مند شده‌اند.

براساس نتایج آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، مقدار ‪ ۱۵/۵‬میلیون تن انواع کالاهای غیرنفتی به ارزش ‪ ۷۰۵۰/۶‬میلیون دلار طی شش ماهه اول سال ‪ ۱۳۸۶‬صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ‪ ۷/۵۲‬درصد به لحاظ وزن و ‪ ۸/۶۲‬درصد به لحاظ ارزش افزایش نشان می‌دهد.

از کل ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی، طی شش ماهه اول سال جاری حدود ‪۲۶/۶‬ میلیون دلار از محل تجارت چمدانی و ‪ ۱۶۵‬میلیون دلار از بازارچه‌های مرزی صادر شده است. /ایرنا

"کرک" مهلک‌ترین مخدر

"کرک" آشناترین مخدربرای معتادین به‌مخدرهای صنعتی است. این مخدر آنقدر تخدیرکننده است که حتی با یکبار مصرف آن ، شخص آنچنان به‌آن وابسته می‌شود که ترک آن تقریبا غیرممکن و اعتیاد به آن حتمی است.

تقریبا هرگونه حالت تحرک و نشاط روحی و جسمی که توسط مواد اعتیاد آور ایجادشود، با حس بی‌حالی و لختی‌همراه خواهد بود و هر چه‌قدر مقدار به اصطلاح " پرواز" شادمانه حاصل از مصرف این مخدر بالاتر باشد ، " سقوط " و احساس خماری و افسردگی پس از آن نیز شدیدتر و طولانی‌تر خواهد بود.

اعتیاد به کرک ازهمین جا آغاز می‌شود ، زیرا نیاز به فرار از این حالت ناگوار، موجب مصرف مجددکرک شده وپس ازبرطرف‌شدن تاثیر اولیه، حالت افسردگی این بار شدیدتر از قبل باز می‌گردد و این چرخه ادامه می‌یابد تا فرد معتاد کاملا از پای در آید.

مثل دیگر مخدرهای صنعتی، آمار توزیع و مصرف کرک در جوامع مختلف به چند دلیل بالاست . اول دلیلی که باعث بالابدون این آمار می‌شود ، ارزان بودن آن در قیاس با مخدرهایی مانند کوکائین و به طور طبیعی فروش بیشتر آن است و دلایل بعدی‌این می‌باشد که‌این مخدر ومخدرهای مانند آن ، به‌شکلی ساده استعمال می شوند و علاوه بر همه اینها به‌واسطه حجم کم، پنهان کردن آن هم ساده است.

تدخین کرک در مصرف‌کننده حس نشاط ظاهری شدیدی به دنبال دارد که حدود ‪۵‬ تا‪ ۷‬دقیقه به طول می‌انجامد، اما پس از آن با افسردگی حاد، احساس بی‌ارزش بودن و ولع فراوان برای مصرف مجدد این ماده ، ادامه می‌یابد.

در یک دوره زمانی بسیار کوتاه ، این ماده کنترل مصرف‌کننده را در دست می‌گیرد و این الگوی رفتاری ، به اعتیاد شدید می‌انجامد.

نیاز به مصرف مکرر کرک به دوره‌هایی که معتادان آن را ( مدت عیاشی - ‪ ( bing‬می‌نامند، آنقدر هست که فرد تا جایی که پول و یا کرک در اختیار دارد و یا تا زمانی که به اغما فرو رود، به مصرف آن ادامه می‌دهد.

پزشکان مدت هاست در حال مطالعه نحوه و مکان اثرگذاری مخدرهای صنعتی از جمله کرک روی مغز هستند. آنها دریافته‌اند که این مخدرها با ایجاد اختلالات جدی و تخریبی در فعالیت‌های مغز، فرد را در حالت‌هایی قرار می‌دهد که برای لحظه‌ای احساسی متفاوت داشته باشد.

یافته‌های پزشکی همچنین نشان می‌دهد ، معتادان به مخدرها بویژه از انواع صنعتی آن همگی در معرض آسیب‌های اساسی به جسم و روان خود بعد از هربار مصرف هستند. یافته‌ها تایید می‌کند که معتادان به مخدرها، بخصوص صنعتی پس از استفاده از ماده مخدر همگی دچاربی‌اشتهایی، افزایش فشار خون ، آسیب‌های کلیوی ، بیماری‌های قلبی عروقی و صدمه به مغز می‌شوند و قدرت یادگیری خود را از دست می‌دهند.

مخدرهایی که کرک از جمله درآن دسته قرار می‌گیرد ، می‌تواند مهارت‌های حرکتی فرد را نیز تغییر دهد و تغییراتی شبیه بیماری پارکینسون برای مصرف کننده ایجاد کند.

معتادان به کرک به مانند دیگر معتادان به مخدرهای صنعتی بعد از هربار مصرف این مخدر، به دلیل اختلالات هورمونی که در فرد ایجاد می‌شود ، بشدت احساس تشنگی می‌کنند تاحدی که از نوشیدن آب سیر نمی‌شوند . آب اضافی منجر به توم مغز و آسیب به بافت مغز می‌شود و فرد را به کما می‌برد و بعد از چند روز حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.

اثرات تخدیری کرک امروز برای همه روشن است و از این رو در همه کشورهای جهان واز جمله ایران براساس کنوانسیون ‪ ۱۹۸۵‬سازمان ملل ، خرید و فروش ، همراه داشتن و قاچاق آن جرم محسوب می‌شود و مرتکبین تحت مجازات قرار می - گیرند.

پلیس بین‌الملل تاکید بر ارایه آموزش به خصوص به جوانان در خصوص آثار بسیار تخریبی مواد مخدر صنعتی دارد . اینترپول از جمله از رسانه‌ها و هر نوع تریبون آموزشی و تربیتی می‌خواهد تا آموزش دهی و آگاهی بخشی در مورد اثرات‌زیانبارانواع مخدرها بویژه مخدرهای صنعتی را در صدر توجهات خود قرار دهند و به خانواده‌ها هشدار می‌دهد که مواظب رفتارهای فرزندان جوان و نوجوان خود باشند.

اینترپول همچنین از نهادهای مدنی می‌خواهد تا به‌وظیفه ذاتی خود در برابر تهدیدهایی که‌ازناحیه مخدرها متوجه سلامت عمومی است ، بیشتر بپردازند و تلاش کنند تا نظارت اجتماعی تعمیق پیدا کند.

جملات قصار مقام معظم رهبری درباره 13 آبان

مقام معظم رهبری اولین مضمون سیزده آبان را رویارویی رژیم آمریکا با نهضت اسلامی و بیداری اسلامی خواندند.

به گزارش ایسنا آن‌چه در پی می‌آید بخش‌هایی از جملات قصار معظم‌له درباره 13 آبان است:

- تا ذهن مردم از شعار مرگ بر آمریکا پر است تسلط دوباره‌ی آمریکا بر این کشور ممکن نیست.

- ملت و دولت ایران در کنار یکدیگر از هیچ یک از قدرت‌های استکباری واهمه ندارند.

- ما حتی برای یک لحظه با آمریکا کنار نخواهیم آمد.

- سیاست ما سیاست آشتی‌ناپذیری با آمریکاست.

- اولین مضمون سیزده آبان عبارتست از رویارویی رژیم آمریکا با نهضت اسلامی و بیداری اسلامی.

- سیزده آبان، اینهاست؛ یعنی مقابله با زورگویی، دسیسه و استکبار.

- دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد.

- در میان ایام‌الله انقلاب سیزدهم آبان دارای ابعادی متنوع‌تر و پیام‌هایی عمیق‌تر است.

- 13 آبان روز تجلی آزادگی، شجاعت و غیرت انقلاب ملت ایران است.

- تسخیر لانه‌ی توطئه و جاسوسی جهادی ابتدایی بود علیه استکبار جهانی.

- 13 آبان یعنی مقابله با زورگویی، دسیسه و استکبار.

- شعار مبارزه با استکبار برای ایران اسلامی یک مساله اساسی محسوب می‌شود.

- سیزدهم آبان، روز تجلی دوباره‌ی آزادگی و شجاعت و غیرت انقلابی در ملت مسلمان ماست.

- آینده مملکت در دست دانش‌آموزان است.

- ملت ما اولین ملتی بود که ثابت کرد آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

- سیزدهم آبان سال 57 دوران شور و اعتلای مبارزات ضد رژیم و ضد آمریکایی در ایران است.

- وحدت، مقاومت و اراده‌ی ملت رمز پیروزی در برابر آمریکاست.

- همین ایستادگی شما ملت است که بالاخره دشمن متجاوز زورگوی دروغگوی مستکبر را از اوج نخوتش به زیر خواهد آورد و به زانو خواهد افکند.

- من به شما جوانان عرض می‌کنم که وعده‌ی خدا را باور کنید، که اگر اهل حق، پای حق خودشان بایستند، حق پیروز خواهد شد.

برگزاری نشست بازخوانی اصولگرائی در دانشگاه آزاد کرمان

جمعیت اسلامی دانشگاه آزاد کرمان جلسه‌ای را با عنوان بازخوانی اصولگرائی و با حضور عماد افروغ و محمد خوش چهره برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از واحد روابط عمومی این تشکل در کرمان، دبیر جمعیت اسلامی دانشگاه آزاد کرمان در این رابطه گفت: این برنامه به منظور بررسی توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور و بررسی چالش های فرآروی دولت نهم, مجلس هفتم و سند چشم انداز برگزار می شود.
علی محمدی افزود: برنامه مذکور یکشنبه آینده از ساعت 14:30 و با حضور آقایان افروغ و خوش چهره نمایندگان مجلس در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.
وی ادامه داد: حضور در این مراسم برای عموم آزاد است.

اصولگرایان می‌خواهند گفتمان اصلی انقلاب به حاشیه نرود

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت‌های پیروزی اصولگرایان در عرصه انتخابات کشور تصریح کرد: اصولگرایان می‌خواهند گفتمان اصلی انقلاب اسلامی به حاشیه نرود و اهداف اولیه آن مثل عدالت و خدمت محقق شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین فدایی پنجشنبه شب، در نشست جبهه متحد اصولگرایان استان کرمان طی سخنانی با بیان اینکه امیدواریم مسیر حرکت ما مسیر تحقق گفتمان اصلی انقلاب اسلامی که همان اصولگرایی است باشد به وضعیت داخلی کشور در 8 سال قبل اشاره کرد و گفت: در آن دوره همه متدینین دلهره داشتند و کار به جایی رسیده بود که حتی اگر کسی می‌خواست اسم شهیدی را بر روی کوچه‌ای بگذارد به او اعتراض می‌شد.
وی افزود: در این فضا اگر کسی می‌خواست ارزش‌ها را مطرح کند با کنش‌های عجیب و غریبی از سوی بعضی روشنفکران مواجه می شد و جالب این بود که این فضای ایجاد شده با حوزه بین‌الملل نیز هماهنگی داشت.
وی تصریح کرد: یک بده بستان برای تغییر مسیر انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور شکل گرفته بود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این نگرانی ها بیش از صدها مورد بودند گفت: طی 15 سال گذشته مقام معظم رهبری همواره تلاش می کردند تا گفتمان اصلی انقلاب اسلامی به حاشیه نرود و این ایستادگی سرانجام نتیجه داد و معتقدین به اصول اولیه انقلاب سرانجام توانستند در دوره دوم شوراها, مجلس هفتم و دولت نهم اصولگرایی را به نتیجه برسانند.
فدایی اضافه کرد: حرف ما بر سر اینست که ما عده ای از گروه های سیاسی هستیم که می خواهیم رقابت ها را ساماندهی کنیم تا نگذاریم گفتمان اصلی انقلاب اسلامی به حاشیه برود.
وی همچنین به گروه های مقابل اصولگرایان اشاره کرد و گفت: آنها تحلیلشان این است که اگر نتوانند در مجلس هشتم پیروز شوند باید جمع کنند و بروند و به همین دلیل در حال حاضر می خواهند ثابت کنند که اصولگرایان از کارآمدی لازم برخوردار نیستند.
وی اظهار داشت: آنها از روز اول دنبال بحث عدم صلاحیت رئیس جمهور بودند و در مجلس با فریاد مطرح می کردند که دولت نهم بیش از 3 ماه روی کار نخواهد بود.
این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید کارآمدی خودمان را در تحقق گفتمان اصولگرایی به اجرا برسانیم و اثبات کنیم.
وی افزود: ما اگر صرفا به دنبال پاسخ به آنها باشیم به انحراف رفته‌ایم و متوقف شدن به حجم عظیم شایعات می تواند اصولگرایان را شکست دهد.
فدایی در ادامه با اشاره به مسائلی از قبیل بهانه گیری بر سر قضیه آزادی سربازان انگلیسی و یا اجلاس موفق سران دریای خزر تصریح کرد: انتظار ما از کسانیکه به نظام و انقلاب اسلامی دلبستگی دارند و به آنها وفا دارند اینست که این جریان را کنار بزنند و رفتارشان موجب تقویت آنها نشود.
وی گفت: حرف اصولگرایان اینست که ما نباید از آنچه که امام و مردم در انقلاب اسلامی ترسیم کرده اند کوتاه بیائیم و بر همین اساس باید دور هم جمع شویم.
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه اختلافات فردی نباید باعث اختلاف میان اصولگرایان و غافل شدن از اصول اولیه انقلاب شود گفت: ما عدالت محور و به دنبال مبارزه با فقر و فساد و تبعیض‌ایم و همینطور اگر هم به قدرت رسیدیم اینها را فراموش نمی‌کنیم.
وی گفت: برای تحقق این موارد نیازمند به کار عقلانی و تشکیلاتی هستیم باید با مردم باشیم و با فساد مبارزه کنیم.
فدایی با بیان اینکه آنهایی که الان مشغول خواندن رجز سیاسی هستند می دانند عقبه اقتصادیشان چگونه است گفت: من عضو کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی هستم و می دانم چه فسادهائی شکل گرفته اما برای اینکه مسیر قانونی حفظ شود مجبورم سکوت کنم و امیدوارم به گفتن هم مجبور نشوم.
وی خطاب به حضار در این نشست تصریح کرد: شما باید برای تبیین گفتمان اصولگرایی و مختصات آن و برای بازگو کردن زحمات دولت و مجلس تلاش کنید.
فدایی در پایان با بیان اینکه عده ای با ایجاد کنش های سیاسی می خواهند تلاش های مجلس و دولت به نتیجه نرسد گفت: اگر جریان اصولگرایی بتواند به صورت متحد, منسجم و کارآمد وارد عرصه اداره کشور بشود، می تواند مشکلات را یکی پس از دیگری حل کند.

برگزاری نشست جبهه متحد اصولگریان استان کرمان

نشست جبهه متحد اصولگرایان استان کرمان پنجشنبه شب با حضور حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان در این نشست که نمایندگانی از گروه‌های اصولگرای استان کرمان در آن حضور داشتند حسین فدایی و محمد نبی حبیبی طی سخنرانی‌های جداگانه‌ای به بیان وضعیت سیاسی کشور در موقعیت کنونی و ضرورت پیروزی گفتمان اصولگرایی پرداختند.
سخنرانان مذکور در این جلسه همچنین به پرسش‌های حضار در زمینه‌های مختلف نیز پاسخ دادند.

تفرق بین اصولگرایان لطمه به تفکر حکومت دینی است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: تفرق بین اصولگرایان باعث لطمه خوردن تفکر حکومت دینی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد نبی حبیبی پنجشنبه شب در نشست جبهه متحد اصولگرایان استان کرمان طی سخنانی با بیان خاطراتی از شهید رجایی به وجود دو تفکر معتقد به حکومت دینی و غیر دینی اشاره کرد و گفت: اختلاف بین این دو تفکر از ابتدای تاریخ وجود داشته است و با خنده و مذاکره هم به هیچ وجه حل نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه این دو تفکر در داخل کشور ما هم وجود دارند گفت: این دو تفکر به هیچ وجه با یکدیگر آشتی پذیر نیستند.
وی اضافه کرد: بنابراین ما تقسیم بندی اصولگرا و اصلاح طلب و چپ و راست را قبول نداریم؛ هرکس حکومت دینی و مبنای اسلام و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارد اصولگرااست.
حبیبی در ادامه گفت: هم اکنون عده ای در قالب فرد یا تشکل برای تکرار مجلس ششم در انتخابات مجلس در حال سرمایه گذاری هستند؛ مجلس ششمی که عده ای از تریبون آن برای براندازی نظام استفاده کردند.
وی افزود: آنهایی که در مجلس ششم استعفا و یا تحصن کردند از براندازان نظام بودند و ما یادمان نرفته که وقتی استعفا نامه خود را تحویل می دادند می گفتند: مرگ بر استبداد که البته مسلما منظورشان استبداد دوره ناصرالدین شاه نبود.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود به اقدامات تلاشگران روی کار آمدن مجلس ششم اشاره کرد و گفت: پاک کردن آثار سیاه آن دوره, مطرح کردن چهره ها, ایجاد وحدت بین نیروهای همفکر, تخریب بی امان دولت و ایجاد تفرقه بین اصولگرایان اقداماتی هستند که این افراد یا گروه ها با جدیت در حال انجام آنها هستند.
وی در ادامه با طرح این سئوال که حال چه باید بکنیم گفت: در حال حاضر دفاع از موارد مثبت مجلس هفتم و دولت نهم جزء واجبات سیاسی است که البته تائید صرف هم نباید صورت بگیرد چون هیچکس معصوم نیست.
حبیبی همچنین با بیان اینکه کسی که برای وحدت اصولگرایان مانع تراشی می کند جلوی کسانیکه می خواهند مجلس ششم برگردد فرش قرمز پهن کرده است گفت: وحدت با منیت به وجود نمی‌آید و همه اصولگرایان باید بدانند که اگرچه نباید از اصول عدول کرد اما در سلیقه‌ها می توان عدول کرد.

همایش تخصصی مطبوعات محلی در کرمان برگزار شد

همایش تخصصی مطبوعات محلی با موضوع قانون مطبوعات و تمرکز و توزیع آگهی‌های دولتی روز پنجشنبه در کرمان برگزار شد.

به گزارش  کرمان نیوز  معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به ایرنا گفت: این همایش با هدف آشنایی مطبوعات محلی با قانون مطبوعات برگزار شده است.

علی گنج‌کریمی افزود: آشنایی با رسالت مطبوعات، حقوق مطبوعات، آشنایی با هیات منصفه مطبوعات و آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات از دیگر موضوعاتی است که در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: به دلیل نزدیک بودن تعاریف کاری روابط عمومی و مطبوعات در این همایش اصحاب رسانه و خبرنگاران استان و مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌های دولتی حضور دارند.

نخستین همایش آموزشی قانون مطبوعات و آگهی‌های دولتی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و با همکاری اداره‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

‪ ۱۸۷‬تبعه بیگانه غیرمجاز در استان کرمان دستگیر شدند

‬تبعه بیگانه غیر مجاز طی دو روز گذشته در استان کرمان دستگیر شدند.

به گزارش  کرمان نیوز  فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در گفتگویی گفت: ‪ ۱۱۵‬تبعه غیر مجاز افغان طی دو روز آخر هفته گذشته بوسیله ماموران این فرماندهی دستگیر شدند.

سرهنگ حسین سعیدی افزود: این عده که در اجرای طرح جمع‌آوری اتباع بیگانه غیرمجاز دستگیر شده‌اند برای طرد از کشور به اردوگاه مراقبتی تحویل داده شدند.

وی اضافه کرد: در این مدت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نیز ‪۳۲‬ نفر معتاد، متهم تحت تعقیب مراجع قضایی، مزاحم خیابانی و اراذل و اوباش توسط پلیس شهرستان کرمان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بافت نیز دستگیری ‪ ۷۲‬نفر تبعه غیرمجاز افغان را از فعالیتهای ماموران تحت امر خود طی دو روز گذشته ذکر کرد.

سرهنگ محمد شاه حیدری روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این مدت ‪۲۴‬ متهم تحت تعقیب، مزاحم خیابانی و اراذل و اوباش نیز در چارچوب اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

رییس پلیس شهرستان بافت توقیف ‪ ۱۰‬دستگاه خودرو و ‪ ۴۷‬دستگاه موتورسیکلت متخلف را از دیگر اقدامات ماموران انتظامی بافت در این مدت برشمرد.

آرایش سیاسی در انتخابات مجلس هشتم

در حالی که کمتر از 5 ماه به روز برگزاری انتخابات مجلس هشتم زمان مانده و گروه‌های مختلف سیاسی خود را برای شرکت در این آوردگاه سیاسی آماده می‌کنند، گمانه‌زنی‌ها درباره آرایش سیاسی این انتخابات آغاز شده است.
به گزارش  کرمان نیوز  به  نقل از گزارش خبرنگار «تابناک»، برخی تلاش‌ها به‌ویژه در دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب برای تقویت خود و ایجاد وحدت ادامه دارد.
در یک سوی میدان، جبهه متحد اصولگرایی متشکل از سه گروه «رایحه خوش خدمت» (حامیان دولت)، جمعیت ایثارگران و ائتلاف پیروان امام و رهبری (راست سنتی) قرار دارد که فعالیت‌های انتخاباتی خود را در استان‌ها نیز آغاز کرده است.

گروه بعدی طیف سیاسی نزدیک به مثلث محسن رضایی، علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف است که به‌ویژه با خروج دکتر لاریجانی از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و امکان راهبری سهل‌‌تر فعالیت سیاسی، احتمال تقویت فعالیت‌های این طیف افزایش می‌یابد.
علاوه بر این گروه، فراکسیون اصولگرایان مستقل مجلس اعلام کرده که باقدرت در انتخابات مجلس هشتم شرکت خواهد کرد و حاضر به حضور با حامیان دولت در یک لیست نیست، اما احتمال همگرایی آن به گروه دوم می‌رود.

طیف سوم گروهی از نزدیکان هاشمی با محوریت حسن روحانی و حزب او (اعتدال و توسعه) است که شنیده‌ها از رایزنی‌های این گروه برای فعالیت انتخاباتی حکایت دارد و احتمال پیوستن حزب کارگزاران به آنها نیز می‌رود.

طیف چهارم هوادان کروبی هستند که با محوریت حزب «اعتماد ملی» و احتمالا ائتلاف با چند گروه دیگر نظیر حزب همبستگی وارد صحنه انتخابات می‌شوند و هفته گذشته هم اخباری از بسته شدن لیست آنها منتشر شد؛ هرچند احتمال ائتلاف آنها با ائتلاف اصلاح‌طلبان نیز منتفی نیست.

اما طیف پنجم که با محوریت خاتمی اکنون با سروصدای کمتری آماده حضور در انتخابات می‌شود، احتمالا با هدایت بنیاد «باران»، وزرا و مقامات اجرایی دوران خاتمی را به عنوان کاندیدا مطرح خواهد کرد و احتمالا بیشتر گروه‌های اصلاح‌طلب به‌ویژه مجمع روحانیون مبارز از آن حمایت می‌کنند. با این حال میزان حضور دو گروه جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که طیف تندروتر اصلاح‌طلبان به شمار می‌روند، در این ائتلاف مشخص نیست.

گفتنی است، به رغم ابراز نگرانی برخی چهره‌های سیاسی درباره عدم ارایه مجوز ورود به برخی از طیف‌های مذکور، برخی تحلیلگران با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب، به‌ویژه تأکید ایشان بر حضور جناح‌های مختلف سیاسی در انتخابات، فضای سرد و یکدست انتخاباتی را با سخنان رهبری ناهمخوان ارزیابی کرده و ایجاد یک فضای متکثر و رقابتی در انتخابات پیش رو را پیش‌بینی می‌کنند. هرچند احتمال می‌رود چهره‌های افراطی اصلاح‌طلبان که حضور آنها از دید برخی رهبران اصلاح‌طلبان هم مناسب نیست، مجوز ورود به انتخابات دریافت نکنند.

باهنر به سوالات دانشجویان پاسخ می‌دهد

محمدرضا باهنر امروز با حضور در جمع اعضای مجمع نمایندگان جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون انتخابات مجلس هشتم و روند کاری مجلس هفتم سخنرانی می‌کند.

به گزارش  کرمان نیوز  مصطفی قاسمی - مسئول واحد تشکیلات و امور شهرستان های دفتر مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود : دانشجویان در جلسه پرسش و پاسخ با نایب رئیس مجلس هفتم به طرح دیدگاهها و پیشنهادات و انتقادات خود نسبت به عملکرد مجلس هفتم می پردازند.

این فعال دانشجویی از سخنرانی عصر پنج شنبه سردار سرلشگر پاسدار سید یحیی صفوی در حسینیه جماران در جمع فعالان جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) خبر داد.

وی از برگزاری انتخابات برای تعیین دو عضو هیئت عالی نظارت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز در جمعه 4 آبان ماه خبر داد.

برگزاری انتخابات جامعه اسلامی دانشگاه باهنر کرمان پس از دو سال و

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان پس از دو سال وقفه در فعالیت، با برگزاری انتخابات مجددا فعال می شود.

به گزارش  کرمان نیوز به نقل از گزارش خبرنگار مهر، انتخابات شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان 7 آبان ماه برگزار می شود و 9 عضو شورای مرکزی این تشکل دانشجویی با رای دانشجویان تعیین می شوند.

انتخابات دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان هر ساله برگزار می شود اما انتخابات این تشکل دانشجویی طی دو سال گذشته در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار نشده و فعالیت آن با وقفه مواجه شده بود.

مصطفی قاسمی - مسئول واحد تشکیلات و امور شهرستان های دفتر مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان به مهر گفت : با توجه به پیگیری مستمر دبیر فعلی جامعه اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان و با مساعدت وزارت علوم، این دفتر دوباره توانسته است بعد از دو سال فعالیت خود را مجددا شروع کند.

هواداران تیم فوتبال مس کرمان به کرج اعزام شدند

روابط عمومی هیات فوتبال استان کرمان دوشنبه شب گزارش داد: بیش از ‪۱۰۰‬ نفر از هواداران مس کرمان برای تشویق این تیم در دیدار با سایپای تهران، عازم کرج شدند.

به گزارش  کرمان نیوز این عده از هواداران مس کرمان که با سه دستگاه اتوبوس اعزام شده‌اند، فردا (سه‌شنبه) تیم خود را برای کسب پیروزی تشویق خواهند کرد.

تیم فوتبال مس کرمان فردا در استادیوم انقلاب کرج میهمان سایپا است.

حکم اعدام عاملان شهادت فرمانده انتظامی حوزه ماهان صادر شد

رییس دادگاه عمومی و انقلاب استان کرمان گفت: حکم اعدام دو قاچاقچی موادمخدر که فرمانده انتظامی حوزه ماهان را در سال جاری به شهادت رسانده‌اند، روز سه‌شنبه صادر شد.

به گزارش  کرمان نیوز "دادخدا سالاری" در این خصوص به خبرنگار ایرنا اظهارداشت : این دو متهم به جرم حمل مسلحانه موادمخدر و شهادت فرمانده انتظامی حوزه ماهان به اعدام محکوم شده‌اند.

او ادامه داد: حکم اعدام این دو شرور به زودی در ملاء عام انجام خواهد شد.

سروان شهید "محسن جعفرآبادی" جمعه شب ( ‪ ۱۶‬شهریورماه) در درگیری که با اشرار و قاچاقچیان مسلح در سه کیلومتری ماهان روی داد، به درجه رفیع شهادت نایل شد.

همچنین در عملیات تعقیب و گریزی که بوسیله همرزمان این شهید انجام شد یک نفر از اشرار یاد شده به هلاکت رسید و دو نفر از آنان دستگیر شدند.

در این درگیری بیش از یک هزار و ‪ ۴۰۰‬کیلوگرم تریاک از قاچاقچیان کشف شد.

کوتاه شدن غیرمنتظره سفر احمدی‌ن‍ژاد به ارمنستان

سخنگوی رئیس جمهور ارمنستان اعلام کرد که بر خلاف اعلام قبلی، رئیس جمهور ایران ادامه سفر خود را لغو کرده و قصد بازگشت به ایران را دارد.

به گزارش سرویس بین‌الملل «تابناک»، آسوشیتدپرس از ایروان اعلام کرد:، دولت ارمنستان برنامه ریزی کرده بود که احمدی نژاد در مجلس این کشور سخنرانی کند که پیش بینی می شد واقعه جنجال برانگیزی باشد و همچنین قرار بود نهالی را در محل یادبود قربانیان واقعه ای بکارد که آمریکا آن را نسل‌کشی خوانده است.
ویکتور سوگومونیان مشاور رسانه ای رابرت کوچاریان رئیس جمهور ارمنستان هیچ دلیلی را برای تصمیم احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران در لغو این یرنامه ها اعلام نکرد.
خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از منبعی که نامش را فاش نکرد، مدعی شد لغو این سفر به علت بروز اتفاقاتی در ایران است.
کشورهای غربی کشته شدن بیش از 5/1 میلیون ارمنی در جریان جنگ جهانی اول را به عنوان اولین مورد نسل کشی در قرن بیستم مطرح کرده‌اند. اما مطرح شدن این موضوع در کنگره آمریکا باعث ناراحتی ترکیه شده است.
احمدی نژاد از جانبداری از طرفین این ماجرا در سخنرانی خود در دانشگاه ارمنستان خودداری و تنها اعلام کرد که ایران با هرگونه جرایم علیه بشریت مخالف است.
رهبران این 2 کشور در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود بحث چندانی را از مسایل بین الملل به میان نیاورده و تنها احمدی نژاد حمله کوچکی را به سیاستهای آمریکا در جریان سخنرانی خود در دانشگاه ارمنستان داشت.
احمدی نژاد و کوچاریان توافقنامه های زیادی را برای همکاری امضا کردند که مهترین آنها در زمینه خط آهن و چند نیروگاه بوده است که برای ارمنستان به عنوان کشوری محصور، بسیار حیاتی است.

خبرنگار «تابناک» می‌افزاید: به رغم سوء استفاده رسانه‌ای رسانه روسی به نظر می‌رسد خودداری هوشمندانه رییس جمهور از موضعگیری صریح در مسایل تنش‌زا و مورد اختلاف برای کشورهای خارجی و نیز مردم ایران، این تصمیم را گرفته است.
پیشتر در تهران نیز بین برخی هموطنان ارمنی و آذری درگیریهایی بر سر موضوع جنجالی کشتار ارامنه رخ داده بود. 

کراک"، کابوسی برای رویاهای جوانی

اگر ندیده باشید،احتمالا از رادیو و تلویزیون شنیده و یا در روزنامه‌ها خوانده‌اید که حتی غسال‌ها هم در پذیرش افرادی که براثر استعمال مواد مخدر بخصوص صنعتی مرده‌اند اکراه دارند و حتی از پذیرش دسته‌ای از آنها خودداری می کنند که دلیل آنهم ، پوسیدگی شدید نسوج است که امکان هیچ گونه جابجایی مرده را نمی‌دهد.

از غسال‌ها در بهشت زهرای تهران نقل شده است ، چند باری که خواسته‌اند "مرده‌ای کراکی " را جابجا کنند،اعضای بدن میت از هم جدا شده یا حتی گوشت و پوست آنها آنقدر ضعیف بوده که به محض دست خوردن به آن، کنده شده است.

یکی از مخدرهای صنعتی که نه در ایران که در بسیاری از کشورهای جهان در سال‌های اخیر که الگوی مصرف مخدرها درحال تغییر است، موردتوجه قرار گرفته " کراک" است که آن را باید " کابوس جوانی" هم خواند.

معتادانی که برای دریافت کمک به منظور ترک اعتیاد به کراک به "مرکز تخصصی ترک اعتیاد تهران" رفته‌اند ، در فرم‌های نظرخواهی عموما گفته‌اند که ابتدا هرگز تصور نمی‌کردند مصرف " کراک " می‌تواند اعتیادی قوی در آن ها بوجود بیاورد و در این گمان کاملا غلط بودند که این ماده صرفا یک ماده نشاط آور است.

آمارهای مرکزتخصصی ترک اعتیاد تهران نشان می‌دهد که ‪ ۲۴‬درصد از مراجعین به‌این مرکز در سال ‪ ۱۳۸۴‬به کراک معتاد بودند که درمان اعتیاد به آن مانند عموم مخدرهای صنعتی با روش‌های مرسوم ممکن نیست و سم زدایی از بدن معتاد فوق‌العاده سخت است.

معتادان به کراک در تجربه‌های خود از مصرف این مخدر می‌گویند که تدخین کراک برای شخص حساس نشاط ظاهری شدید یابه اصطلاح " پرواز شادمانه" به وجود می‌آورد که حدود ‪ ۵‬تا ‪ ۷‬دقیقه طول می‌کشد و پس از آن با ایجاد افسردگی حاد و احساس بی‌ارزش بودن و ولع زیاد برای استعمال این ماده ادامه می‌یابد و میزان تاثیر تخدیری در مصرف‌کننده تا آن حد است که فرد معتاد عملا قادر به ترک آن نیست ، مگر اراده‌ای بی‌نهایت قوی داشته باشد که اصولا اعتیاد حتی به مخدرهای کم خطر، اول چیزی را که از فرد معتاد می‌گیرد، اراده است.

یکی از دلایلی که باعث شده گمان شود کراک و یا مخدرهای صنعتی اعتیاد آور نیست، باور غلط انرژی زا بودن و شادی آور آنهاست . تحقیقات دانشگاهی روی آسیب‌های اجتماعی در تهران که به سرپرستی " محمد حسین فرجاد " استاد آسیب - شناس صورت گرفته، این یافته راارایه‌می‌کندکه ‪ ۹۵‬درصد معتادان به مخدرهای صنعتی از جمله کراک ، آن را نه یک ماده مخدر با اثرات تخدیری شدید ، که دارویی "روان گردان " تصور می‌کنند و با این همین باور است که اولین تجربه خود را به عمل می‌آورند که به کابوسی ابدی در زندگی بسیار کوتاه آنها ختم می شود.

کراک یا هر نوع مخدر دیگر ، چه ایرانی باشد ! و یا خارجی !! فرقی نمی - کند . هر دو اثر تخدیری واقعا سخت درمانی در فرد باقی می‌گذارد، با این همه تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته توسط پلیس ایران نشان می‌دهد که نوع داخلی آن با ناخالصی بیشتر اعتیادآور بوده است.

تحقیقات پلیس ایران که در جزوه‌های آموزشی آن ارایه شده ، گواه بر این موضوع است که‌شرایط ساده‌استعمال مخدرهای بویژه صنعتی ، برخلاف شرایط دردناک ترک آن ، یکی از دلایل اصلی مصرف این ماده توسط طیف قابل توجهی از جوانان از جمله و متاسفانه در ایران است.

معتادی که استعمال ماده صنعتی کراک را با روزی ‪ ۳‬تا ‪ ۴‬دفعه شروع می- کند، بنا بر پژوهش‌های میدانی دانشگاهی، خیلی سریع و در عرض چند روز ، به روزی حتی ‪ ۱۰‬باراستعمال نیز خواهد رسید که هم هزینه معتاد را بالاتر خواهد برد و هم‌اینکه شرایط روحی و جسمی او را در وضعیتی به مراتب خطرناک‌تر قرار می دهد که ارتکاب جرائمی مانند دزدی ، خودکشی و یا دیگرکشی و رفتارهای پرخطر جنسی از جمله پیامدهای حداقلی آن است.

تولید، قاچاق و استعمال مخدرهای صنعتی مثل کراک براساس کنوانسیون مربوطه در سازمان ملل که ایران نیز عضو آن است، " جرم " تلقی می‌شود و با افرادی که مرتکب چنین جرمی شوند، با قاطعیت برخورد می‌شود.

آمار کشفیات پلیس ایران که در سایت پلیس ارایه می‌شود ، نشان می‌دهد که میزان ضبط مخدرهای صنعتی در طول سال بر چند تن بالغ می‌شود و در سال ‪۱۳۸۴‬ مامورین مبارزه با مواد مخدر ناجا ، بیش از سه تن ماده مخدر کراک کشف کردند که اگرچه نشانه تشدید فعالیت‌های پلیس است ، اما از سوی دیگر خطر بزرگی را هشدار می‌دهد که به ویژه جوان‌های کشور را نشانه رفته است.

سرهنگ"علی سماواتی" از مسوولین ارشد در مرکز آموزش پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا می‌گوید:" هنگامی که بیشترین تبلیغات قاچاقچیان و فروشندگان مخدرهای صنعتی با عنوان‌هایی همچون بی‌خطر بودن ، اعتیار آور نبودن و...

در کنار ارزانی و آسانی تهیه آنها قرار می‌گیرد، طبیعی است که درصد زیادی از جوانان جامعه به مصرف آن مبادرت ورزند."
اعتیاد به مخدرها از جمله مخدرهای صنعتی معلول کدام مساله اقتصادی ، اجتماعی و یا فرهنگی و حتی سیاسی یک جامعه می‌تواند باشد؟
کارشناسان در این‌باره نظر واحدی ندارند اگر چه بیشترین تعداد آن ها به ترتیب معتقد به فراوانی علت‌های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی در جوامعی بخصوص مانند جامعه ایران هستند که بیشترین تعداد جمعیت آن‌را جوان‌ها تشکیل می دهند.

"کراک " نوعی ماده"آلکائیدی" ازدسته کوکاکین با عوارض جسمانی و روانی سنگین است.

قیمت نسبتا ارزان و در دسترس بودن ، مخدری چون کراک را همگانی کرده است و شیوع مصرف آن را نمی‌توان فقط خاص کشوری و یا دسته‌ای از کشورها مثلا کشورهای صنعتی دانست . اینترپل ، پلیس بین‌الملل مخدرهای صنعتی را مصیبتی بزرگ برای همه کشورهای جهان بویژه کشورهایی می‌داند که جمعیت جوان بالایی دارند.

دکتر" جلالی " فوق تخصص سم شناسی درباره عوارض کراک گفته‌است :" در ایران بیشترگروه سنی ‪ ۱۷‬تا ‪ ۲۵‬سال به مخدری مانند کراک گرایش دارند.کراک ماده‌ای است که خوشی و نشئگی مصرف آن در فرد معتاد ، مدت زیادی به طول نمی‌کشد و بعد از چند روز مصرف، فرد برای به دست آوردن خوشی روز اول ، مصرف خود را زیاد می‌کند به طوری که در ماه‌های سوم و چهارم ، هر دو ساعت یک بار اقدام به مصرف کراک می‌کند."
به گفته دکتر جلالی، تزریق کراک، آخرین مرحله برای کسب خوشی بیشتر است که عوارض جسمانی و روانی جبران ناپذیری برای معتاد به همراه دارد . تزریق به شدت مغز، کبد و قلب را تحت تاثیر قرار داده و موجب التهاب این اعضا می - شود.

درمجموعه گزارش‌هایی که در مجله پزشکی قانونی آمده ، نشان داده شده است که عوارض منفی کراک تمام اجزای بدن را که در تماس مستقیم با دود کراک هستند ، در بر می‌گیرد و ذره ذره آن‌ها را نابوده و می‌پوساند و در همین حال همه اعضای بدن دچار عفونت شدید می‌شود و میزان عفونت تا به‌جایی توسعه پیدا می‌کند که اجزای بدن از هم جدا می‌شوند ، و بدن به اصطلاح " کرم " می - گذارد.

ترک استعمال کراک مانند دیگر مخدرهای صنعتی فقط به صورت یکباره ممکن است. فرد معتاد قبل از هر اقدامی باید تصمیم واقعی خود را برای بازگشت به زندگی سالم گرفته باشد . محرومیت حتی چند هفته‌ای یک معتاد به کراک از آن، او را نمی‌کشد، بلکه استفاده مجدد پس از یک دوره زمانی است که موجب مرگ معتاد می‌شود.

دکتر جلالی دراین‌باره می‌گوید:استفاده مجدد کراک پس از یک دوره زمانی عدم مصرف ، موجب مرگ قطعی معتاد می‌شود، چرا که با ایجاد مسمومیت در فرد، تعداد تنفس‌ها را کاهش داده و خواب معتاد را عمیق‌تر می‌کند و در اکثر مواقع شاهدیم که این افراد حین مصرف در خرابه‌ها و دستشویی‌های اماکن عمومی می - میرند .

وی با آنکه معتقد است سم زدایی از بدن فرد معتاد به کراک فوق‌العاده سخت و نیازمند اعمال تدابیر ویژه پزشکی است، اما آن‌را ممکن می‌داند، مشروط بر آن که فرد واقعا تصمیم به بازگشت به زندگی سالم گرفته باشد. / ایرنا

زمزمه های اعمال محدودیت اینترنتی برای کاربران ایرانی

اینترنت حق نیست ،بلکه امتیازی است که ما به بقیه می‌دهیم و هر وقت بخواهیم آن را می‌گیریم"، این جمله را نماینده آمریکا در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی "‪ "wsis‬در ‪ ۵‬آذر سال ‪ ۱۳۸۴‬برای توجیه اعمال محدودیت های اینترنتی علیه کاربران سایر کشورها مطرح کرد.

بتازگی زمزمه تحریم کاربران ایرانی و جلوگیری از دسترسی به برخی امکانات اینترنتی و امکان جستجو به زبان فارسی توسط برخی موتورهای جستجو گر اینترنتی نظیر "گوگل " و "یاهو" به گوش می‌رسد، این فضا سازی روانی دور جدیدی از اقدامات غیرقانونی شرکت های آمریکایی علیه ایران است.

"ایتنا" (خبرگزاری فناوری اطلاعات ) وابسته به "سازمان فناوری اطلاعات" به تازگی از مسدود شدن "کد سرچ "‪ ( (Code Search‬برای کاربران ایرانی خبر داده است. ‪ Search Code‬یکی از فنی‌ترین خدمات سایت گوگل است که برای برنامه نویسان جهان طراحی شده و می‌تواند مثال‌هایی از کدهای نرم افزاری به زبان های مختلف را جستجو کند و نتایج آن را نیز بر اساس نام فایل کد،زبان برنامه نویسی،اعتبار نامه آن و کلماتی در قالب مشخص دسته بندی کند.

البته دسترسی به این خدمات از طریق نرم افزارهای فیلتر شکن امکان پذیر است.

چندی پیش نیز دریافت نرم افزار "گوگل دسک تاپ " و "گوگل پک " که از کاربردی‌ترین نرم افزارهای شرکت "گوگل " است،از سوی کاربران ایرانی بادشواری روبه رو شد. کاربر ایرانی هنگام درخواست بارگذاری "دانلود" این نرم افزارها با این پیام مواجه می‌شد: "هم اکنون این نرم افزار برای کشور شما قابل دسترسی نیست ".

البته این محدودیت برای مقطع زمانی خاصی اعمال و پس از مدتی برطرف شد.

هم چنین "یاهو" در اقدامی جدید و به عنوان یکی از دو سایت بزرک اینترنتی، نام ایران را از لیست صفحات ثبت نام خود حذف کرده است . یعنی وقتی که به عنوان یک ایرانی بخواهید از گوشه یی در دنیا، برای تهیه یک آدرس پست الکترونیک ثبت نام کنید و شناسه یی مجازی برای خود بسازید، با نام هر تکه خاکی و دورافتاده‌ترین و کوچک‌ترین جزیره برخورد می‌کنید،غیر از نام ایران .

البته شاید به سایت‌هایی مانند ‪ msn‬و یا ‪ hotmail‬که از ابتدا نام ایران را در لیست شناسه ای شان قرار نداده بودند نتوان خرده گرفت،زیرا که اساسا این سایت‌ها آمریکایی هستند و جز این انتظاری نمی‌رود. اما این اقدام یاهو( به عنوان یک موتور جستجو گر بین‌المللی ) در حذف نام ایران، اقدامی موهن، غیرمنطقی و کاملا مغرضانه و در راستای سیاست های کینه جویانه و تنک نظرانه آمریکا است.

شاید برای برخی از کاربران باور کردن این مطلب مشکل باشد که کشوری که به ادعای خود روزی برای مبارزه با سیستم فیلترینک ‪ ۴۵‬میلیون دلار به شرکت "سیمانتک " داده بود تا امکان دسترسی کاربران ایرانی به همه سایت ها را فراهم کند امروز خود مانع دسترسی کاربران ایرانی به خدمات اینترنتی می‌شود.

هر چند نگاهی به پیشینه سایت‌هایی چون گوگل و یاهو به خوبی این شیوه رفتاری گردانندگان آن را توجیه می‌کند.

"یاهو" از جمله موتورهای جستجوی اینترنتی است که توسط سرمایه داران صهیونیسم اداره می‌شود. از این رو این موتور جستجو در ارائه خدمات به کاربران، دشمنی با اسلام و مسلمانان و حمایت از رژیم اشغالگر قدس را فراموش نمی‌کند.

مثلا هنگام جستجو برای واژه ایران اولین تصاویری که در این سایت‌ها به نمایش در می‌آید، تصاویر مربوط به اعدام مفسدان و برخورد نیروهای انتظامی با اراذل و اوباش است. یاهو با انتشار این عکس‌ها درصدد القای این موضوع به کاربران است که ایران را کشوری نا امن و خشونت طلب معرفی کند.

این موضوع درباره جستجوی کلیدواژه "عراق " نیز صدق می‌کند.

پس از جستجوی کلمه عراق در این سایت،در کنار تصاویری از جنگ و خون ریزی عکس سربازان آمریکایی دیده می‌شود که با در آغوش گرفتن کودکان عراقی آنهارا "نجات " می‌دهند.

پیشینه تحریم اینترنتی ایران به سال ‪ ۱۳۷۵‬برمی گردد. در آن زمان ارتباط اینترنتی ایران از طریق دانشگاه وین در اتریش برقرار بود، که با استناد به قانون "داماتو" و اخطار به مسوولان دانشگاه وین این ارتباط قطع شد.

اگرچه با اعتراض ایران پس از چند روز مجددا ارتباط برقرار شد.

طی سالهای اخیرنیز قطع خدمات "هاست " سایتهای ایرانی یکی از اقدامات متداول شرکت های آمریکایی نظیر " د. پلنت " ( ‪the planet)‬بوده است .

در همان سال یک شرکت آمریکایی به نام " اینتر لند" ( ‪ (interland‬از سرویس‌دهندگان ایرانی "هاستینک " که از سرویس های این شرکت استفاده می کنند خواست که به دلیل تحریم هر گونه معامله با ایرانیان از سوی دولت آمریکا، خدمات دهی خود را
از این طریق متوقف کنند .

چندی پیش نیز برخی شرکت های هاستینک آمریکایی دامنه "دامین "های " ‪"ir‬را بلوک و دسترسی کاربران را به این گونه وب سایت‌ها قطع کردند این عمل ضررهای مالی سنگینی به شرکت های ایرانی و صاحبان سایت‌ها وارد کرد با این وجودمسدود کردن دامنه ‪ ir‬از طریق ثبت دامین های جایگزین که هزینه اندکی دارد قابل رفع است اگر چه میزان نفوذ پسوند ملی ایران را در دنیای اینترنت محدود می‌کند. حال این سوال مطرح است که تحریم های آمریکایی ها علیه کاربران یا وب سایت های ایرانی بر اساس کدام قانون صورت می‌گیرد؟ استناد آمریکایی‌ها به قانون "داماتو " است که هر ساله تمدید می‌شود.

اما به عقیده حقوقدانان این قانون تنها به تجارت و سرمایه گذاری در ایران مربوط می‌شود و فعالیتهای اینترنتی شامل این قانون نمی‌شود. به همین جهت برخی شرکت های آمریکایی با پذیرش ریسک آن، اقدام به همکاری با طرف های ایرانی می‌کنند اما برخی هم به خاطر ترس از مجازات های مالی پیشاپیش همکاری خود را با ایرانیان قطع می‌کنند.

علی رغم آنکه تحریم های اینترنتی به شیوه های گوناگون و در سطوح مختلف سالهاست علیه کاربران ایرانی ادامه دارد هیچ گزارش رسمی تاکنون در این زمینه به نهادهای بین‌المللی مسوول و مراجع ذی ربط ارایه نشده و هیچ اعتراض رسمی در این‌باره صورت نگرفته است. طی چند سال اخیر ایران به دفعات در نشست های بین‌المللی مربوط به اجلاس جامعه اطلاعاتی شرکت داشت اما در هیچکدام از این نشست‌ها موضوع مربوط به تحریم های اینترنتی ایران مطرح نشد.

به نظر می‌رسدراه حل اساسی برای جلوگیری از این گونه اقدامات، راه اندازی "مراکز اطلاع رسانی " یا "دیتا سنتر"های ایرانی در قالب طرح بزرک "اینترنت ملی " است .

در مورد اقدامات اخیر گوگل و یاهو نیز تهیه طومارهای اینترنتی برای فشار بر آنها از سوی کاربران در سراسر جهان می‌تواند موثر باشد زیرا این قبیل شرکت‌ها تمام داشته هایشان را از طریق همین کاربران به دست آورده اند.

بدون تردید ‪ ۸‬میلیون کاربر ایرانی اینترنت بخش بزرگی از مشتریان و حتی تولید کنندکان محتوای فارسی در فضای مجازی هستند که گوگل و یاهو بیشترین بهره برداری را از آنها می‌کنند.

از: علی منتشری .ایرنا

مواد مخدر ، معضلی پیچیده و مایه نگرانی جهانی

توسعه کشت خشخاش در افغانستان در سایه عدم ثبات کامل سیاسی در این کشور به موازات به خدمت قاچاقچیان در آمدن لابراتورهای پیشرفته و وسایل ارتباطی نوین، معضل تولید و قاچاق این مواد و مبارزه با آن را در سطح جهانی "شدیدا پیچیده" و به یک "نگرانی عمومی جهانی" تبدیل کرده است.

توصیف وضعیت با عبارت "شدیدا پیچیده" و ابراز نگرانی از آن، نقطه عطف تمامی سخنرانی‌ها و گزارش‌هایی بود که افسران رابط مبارزه با مواد مخدر کشورهای منطقه و سفرای آن‌ها روز سه شنبه در هفتمین کنفرانس بین‌المللی خود در تهران ، ارایه کردند.

وضعیت پیچیده موجود به‌گفته "روبرتو آربیتریو ‪ Roberto Arbitrio‬نماینده برنامه ملل متحد برای مبارزه با مواد مخدر در ایران ‪ ، UNDOCIran‬بیشتر از آنجا ناشی می‌شود که تولید خشخاش در افغانستان به بیش از هشت هزارتن رسیده و سطح کشت آن نیز فوق‌العاده افزایش یافته است.

"آربیتریو" این وضعیت را در کنار دستیابی باندهای تولید و قاچاق مواد مخدر به‌فناوری‌های نوین لابراتوری که باعث شده مخدرهای کم‌حجم ولی پرخطرتر وارد بازار شود ، عواملی می‌داند که باعث نگرانی فزاینده جهانی نسبت به سلامت عمومی بخصوص سلامت جوانان شده است.

وی در حاشیه کنفرانس در گفت وگویی که با ایرنا داشت، ایران را از موفق -ترین کشورهای جهان در امر مبارزه با موادمخدر معرفی کرد و گفت که ایران در میان کشورهای عضو برنامه مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در سال میلادی گذشته با بیش از ‪ ۴۰۰‬تن کشف ، موفق‌ترین عملکرد را داشته است.

"آربیتریو" به سه‌هزار شهید پلیس ایران درراه مبارزه با مواد مخدر ادای احترام کرد و خواستار حمایت جامعه جهانی و همه اعضای برنامه ملل متحد از دولت افغانستان برای مبارزه با مواد مخدر شد.

در همه سخنرانی‌ها و گزارش‌های ارایه شده به کنفرانس ، افغانستان آلوده -ترین نقطه جهان از نظر کاشت گیاهان مخدر و بخش‌هایی از پاکستان که به مناطق قبایلی‌معروف است، عمده مراکز استقرار لابراتورهای تولید مخدرهای با منشا گیاهی و یا شیمیایی معروفی شدند.

"محمد انام هوشمن" ‪ Mohammad anam Houshman‬افسرارشد پلیس افغانستان در مبارزه با مواد مخدر ، ‪ ۲۳‬سال جنگ داخلی در این کشور ، لانه گزینی گروه‌های تروریستی و حضور نیروی بیگانه در افغانستان را از جمله دلایلی می‌داند که باعث شده تا این کشور به عمده‌ترین کانون تولید مواد مخدر در جهان تبدیل شود.

"هوشمن" می‌گوید که کاشت وبرداشت خشخاش درافغانستان واداره لابراتورهایی که در آن مواد مخدر فرآوری می‌شود ، سازمانی بسیار پیچیده دارد که پلیس افغانستان با امکانات و توانایی‌های پایین پرسنلی، آموزشی ، فنی و لجستیک خود، قادر به مبارزه تمام عیار با آن نیست.

وی می‌گوید که اداره سازمان‌های قاچاق در افغانستان به عهده گروه‌های تروریستی مانند القاعده و طالبان و باندهای فوق‌العاده پیچیده مافیایی است که‌امکانات در اختیارشان حتی از ارتش کنونی افغانستان بیشتر و مدرن‌تر است.

به گفته هوشمن ، پلیس افغانستان مصمم به مبارزه قاطع با کاشت و تولید و قاچاق مواد مخدر در کشور خود است، اما شرایط ویژه امنیتی که افغانستان در آن بسر می‌برد ، به علاوه سایه سنگین حضور نیروهای خارجی در آن ، باعث شده مافیای بزرگ مواد مخدر همیشه چندین قدم جلوتر از آن باشد.

وی می‌گوید که سطح کاشت و میزان برداشت مخدرها در افغانستان درپی حضور نیروهای بیگانه به‌رهبری آمریکا درآن، افزایش چشمگیری داشته است و آمارهای سازمان ملل نیز آن‌را تایید می‌کند، اما حاضر نیست رابطه این دو امر را با هم و چگونگی‌اشان توضیح دهد.

تغییر الگوی استعمال مواد مخدر در سطح جهانی و پیدا شدن مسیرهای تازه برای انتقال این مواد به بازارهای مصرف و رشد مصرف در کشورهایی در منطقه که تا چندی پیش می‌شد با کمی ارفاق، آن‌ها را کشورهای عاری ازمخدرها دانست از دیگر زمینه‌های نگرانی افسران مبارزه با مواد مخدر و برنامه ملل متحد در نشست مشترک تهران است.

افسر ارشد مبارزه با مواد مخدر یکی ازکشورهای جنوبی خلیج فارس می‌گوید که افزایش مصرف حشیش در کشورهای منطقه، موجب پیدا شدن مسیرهای تازه برای قاچاق آن و سازماندهی باندهایی شده‌است که به همه نوع تجهیزات برای مقابله با پلیس مجهز هستند.

آسیای مرکزی وروسیه ازمسیرهای تازه برای انتقال موادمخدر از افغانستان به اروپا و چین هستند.

افسرانی که‌از این دو منطقه در نشست تهران شرکت دارند، می‌گویند که وضعیت جدید بویژه در پی استقرار لابراتوارهای تولید مواد مخدر در شمال افغانستان در دوران سلطه طالبان، آن‌ها را با دشواری‌هایی در امر مبارزه با مواد مخدر روبرو کرده‌است، وضعیتی که در آن باید از رشد اعتیاد بخصوص در میان جوان‌ها بیش از هر زمانی نگران بود.

شرکت‌کنندگان در نشست تهران به اتفاق برنامه مبارزه با مواد مخدر ایران راموفق ارزیابی می‌کنند و بر این اعتقاد هستند که کشورهایی بخصوص اروپایی وآمریکا که‌بازارهای آن‌ها عمده هدف باندهای قاچاق است، و برنامه ملل متحد، باید هرچه بیشتر ایران را در این زمینه یاری کنند.

سردار" اسماعیل احمدی مقدم" فرمانده‌پلیس ایران می‌گوید: تولید و قاچاق موادمخدر از افغانستان ، امروزه به یک مساله و عامل نگرانی همه‌ی کشورهای جهان تبدیل شده‌است. کشت روزافزون خشخاش درافغانستان جهان را واقعا بحرانی کرده‌است. پلیس ایران با بکارگیری همه‌ی امکانات و منابع انسانی و مالی خود و با کمترین کمک بین‌المللی، به مقابله با این معضل جهانی پرداخته‌است. / ایرنا

به یاد آیت‌الله "سیدمصطفی خمینی"

آیت‌الله "سیدمصطفی خمینی" فرزند امام خمینی قدس سره درنیمه شب یکشنبه اول آبان ‪ ۱۳۵۶‬به‌شکل مرموزانه‌ای به شهادت رسید. در پی شهادت وی امام (ره) در بخشی از یادداشتی چنین مرقوم کردند: مصطفی خمینی نور بصرم و مهجه‌ی قلبم دارفانی را وداع کرد.

در یادداشت امام (ره) آمده است:
بسمه تعالی
انالله و اناالیه راجعون
در روز یکشنبه نهم شهر ذی‌القعده الحرام ‪ ،۱۳۹۷‬مصطفی خمینی نور بصرم و مهجه‌ی قلبم دارفانی را وداع کرد و به جوار رحمت حق تعالی رهسپار شد.

اللهم ارحمه و اغفرله و اسکنه الجنه بحق اولیائک الطاهرین علیهم الصلوه و السلام."
با انتشار خبر حوزه نجف در هاله‌ای از غم و اندوه فرو رفت. درس‌ها تعطیل شد و روحانیت به سوگ نشست. جنازه آن شهید توسط یاران و شاگردان او به کربلا برده شد. در این مراسم جمعیت انبوهی شرکت کردند و جنازه را با آب فرات غسل داده و در محل خیمه‌گاه امام حسین علیه‌السلام کفن کردند و پس از طواف در حرم مطهر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و حضرت عباس علیه‌السلام به نجف بازگرداندند و روز بعد جنازه آن شهید از مسجد بهبهانی به طرف صحن مطهر علوی تشییع شد.

امام قدس سره در مسجد بهبهانی حضوریافت و پس از توقفی کوتاه و خواندن فاتحه، با قامتی استوار به خانه بازگشت و در مراسم تشییع و خاکسپاری شرکت نکرد. آیت‌الله خویی قدس‌سره در صحن مطهر امام علی علیه‌السلام، بر جنازه وی نماز خواند و در کنار مقبره علامه حلی قدس سره به خاک سپرده شد.

آیت الله سیدمصطفی خمینی در آذرماه سال ‪ ۱۳۰۹‬هجری شمسی در قم متولد شد و تحصیلات ابتدایی را در مدرسه‌های باقریه و سنایی به پایان رساند سپس به تحصیل علوم اسلامی پرداخت و در سال ‪ ۱۳۳۰‬سطح را به پایان رسانید و در درس خارج امام قدس سره و آیت‌الله بروجردی قدس‌سره حضور یافت و دیری نپایید که به درجه اجتهاد رسید و از تقلید بی‌نیاز شد.

وی در سال ‪ ۱۳۴۱‬هجری شمسی همراه با امام قدس سره به مبارزه با رژیم برخاست و در پیشبرد نهضت اسلامی نقش به سزایی ایفا کرد.

ایشان ‪ ۱۴‬دی ماه سال ‪ ۱۳۴۳‬دستگیر و به ترکیه تبعید شد. در ‪ ۱۳‬مهر ‪ ۱۳۴۴‬وی به همراه پدر بزرگوارشان از ترکیه به عراق برده شدند و ‪ ۲۳‬مهر ‪ ۱۳۴۴‬در نجف سکونت گزیده و بی‌درنگ درس و بحث را آغاز کردند. حاج آقا مصطفی نیز افزون بر حضور در درس امام قدس‌سره، به تدریس پرداخته و شاگردان فاضلی پرورش دادند.

آیت الله سیدمصطفی در کنار برنامه‌های درسی و علمی با راه‌ها و شیوه‌های نوینی مبارزه با شاه را دنبال کرد و مشاوری برجسته و متعهد برای امام قدس سره بود. در ‪ ۲۱‬خرداد ‪ ۱۳۴۸‬به دنبال یک سلسله فعالیت‌ها و کوشش‌هایی در راه برانگیختن آیت‌الله حکیم قدس سره علیه رژیم ضداسلامی عراق، بعثی‌ها او را دستگیر و به بغداد بردند.

وی در نیمه شب یکشنبه اول آبان ‪ ۱۳۵۶‬به شکل مرموزانه‌ای به شهادت رسید.

این شهادت نهضت اسلامی ‪ ۱۵‬ساله ایران را جان تازه‌ای بخشید، به گونه‌ای که یکباره فراگیر و به شکل انقلابی طوفان‌زا و کاخ برانداز درآمد.

آیت‌الله سید مصطفی خمینی تالیفات زیادی از جمله القواعد الحکمیه (حاشیه بر اسفار که مخطوط می‌باشد)، کتاب البیع (دوره کامل مباحث استدلالی بیع در سه جلد)، تحریرات فی‌الاصول (از اول اصول تا استصحاب تعلیقی)، شرح زندگانی ائمه معصومین علیهماالسلام تا زندگانی امام حسین علیه‌السلام، مستند تحریر الوسیله، تعلیقه‌ای بر عروه‌الوثقی، تفسیر قرآن الکریم در سه جلد، مبحث اجاره، کتاب الاصول، القواعد الرجالیه و کتابی در مبحث نکاح به یادگار مانده است.