پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

آغاز هفته دفاع مقدس

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم، به مثابه یکی از حساس‌ترین و بارزترین برهه‌های حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان، بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می‌درخشد. دفاع امت اسلامی ایران در برابر تجاوز همه جانبه دشمنان اسلام، در تاریخ افتخار آفرینی مبارزات حق‌طلبانه یک ملت سترگ، فروزان خواهد بود. پایداری ایران اسلامی که برخاسته از روح وحدت و ایمان بود، در سایه هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی،  حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و باعث احیای یک مکتب سازنده و نهضت‌های آرمانگرا و ایدئولوژی جهانگیر شد. دفاع مقدس ما در زمینه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی، فرهنگی و... توانست معادلات جهانی معمـول را بر هم زند و تحلیل‌های مادی دنیاپرستان را نقش برآب سازد. این حادثه عظیم، بی‌شک در یاد ملت بزرگ ایران خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه‌آفرینی را در نسل‌های بعد بر جای خواهد گذاشت. جنگ تحمیلی عراق علیه ایران2887 روز به طول انجامید که طی آن هزار روز نبرد فعال صورت گرفت که793 روز حمله از سوی رزمندگان اسلام بود و207 روز از سوی ارتش متجاوز بعثی. در طول جنگ شمار381 هزار و 680نفر از نیروهای دشمن کشته و یا زخمی شدند و72 هزارنفر به اسارت نیروهای اسلام درآمدند. در این هشت سـال371 فروند هواپیما و82 فروند بالگرد دشمن منهدم شد.1700 دستگاه تانک و نفربر، 480 قبضه توپ و سه هزار و 363 دستگاه خودرو نظامی به غنیمت ایران درآمد و پنج هزار و758 دستگاه تانک و نفربر،532 قبضه توپ و پنج هزار و152 دستگاه خودرو نظامی دشمن منهدم گردید. مقاومت رزمندگان اسلام سبب شد تا ذخایر ارزی عراق که در ابتدای جنگ، حدود سی میلیارد دلار بود، پس از شکست در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر به صفر برسد و پس از پایان جنگ، این کشور بیش از هفتاد میلیارد دلار بدهی داشته باشد.

بیانیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس

« بسم‌رب الشهداء و الصدیقین »
 سالها از حماسه جاودانه اصحاب عاشورایی امام عشق در عصر آخر، سپری می‌شود؛ اما هنوز پژواک رسای آن دل‌سپردگی‌ها و جان‌فشانی‌ها طنین‌انداز است و زمزمه عاشقانه نای نینوایی‌آنان، جان اهل دل را طراوت و صفا می‌بخشد. آن قربانیان مقرّب، به تأسی از سالار شهیدان، حماسه و عشق را درهم آمیختند و والاترین جلوه مجاهدت و ایثار و اخلاص و ایمان را برای آیندگان به یادگار نهادند. آن پیروان راستین حضرت‌سید‌الشهداء(ع) با جهاد عاشورایی خود و خلق معجزه مقدس کربلای ایران، آزادیخواهان جهان را در روزگار ظهور نور به تلاش و تکاپو واداشتند که تا رؤیت موفورالسرور رایت شهریار منصور(عج) سنگر مقاومت و مبارزه را رها نسازند و بستر حکومت‌داد‌گستر آن موعود منتظَر را فراهم آورند.
امروز در فلسطین، عراق، افغانستان و سراسر دنیای اسلام، بویژه در میان شیعیان سرافراز لبنان، انگیزه روزافزون فتح و ظفر در تقابل بی‌پایان حق و باطل چشم‌ها را می‌نوازد و این، تنها رشحه ناچیزی است از برکات و دستاوردهای نبرد پیروزمندانه هشت ساله ما «جنگ» حقیقتاً «گنج» بود ـ که گذر زمان قدر و ارزش این گوهرناب و نایاب را بیش از پیش روشن و آشکار می‌سازد ـ  و آفرینندگان آن بخصوص شهیدان خطة خونرنگ ایران زمین، طلایه‌دار نهضت جهانی اسلام و غلبه‌نهایی « حزب‌الله » بشمار می‌روند.
اینک در بیست و ششمین سالروز دفاع مقدس و در سال پیامبر اعظم(ص) اگرچه آیات بینات جهاد مقدس و قرآنی، مورد هجمه زمامداران کلیسای قرون وسطایی قرار گرفته است؛ لاکن نور الهی و راه مجاهدان و شهیدان و ره‌یافتگان به حریم کبریایی دوست، خاموش شدنی نیست، پس فرصت را مغتنم شمرده بهترین تحیات و صلوات را به محضر ارواح تابناک خمینی عزیز و فرزندان معنوی او نثار نموده ، برای نگهداری میراث پاک آن دلدادگان حضرت حق از محضرشان یاری می‌طلبیم و بر پیمان استوار خویش با ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) میثاقی دوباره می‌بندیم.
والسلام

هفته دفاع مقدس / شهداء

قربون لطف و صفاتون شهدا
دل ما تنگ براتون شهدا
چقدر شلمچه تون صفا داره
عطر و بوی خاک کربلا داره
عاشقای با وفا جاتون خالی
شهدا آی شهدا جاتون خالی

هفته دفاع مقدس / آشنایی با زندگینامه شهید یونس زنگى‌آبادى

یونس در سال 1340 در خانواده‌اى در روستاى زنگى‌آباد کرمان متولد شد. ملا حسین پدر یونس مومن و عاشق اهل‌بیت بود.12 سال پس از تولد او بار سفر را بست. تامین معاش خانواده وظیفه‌اى فردى سخت بود که بر دوش مادر سنگینى مى‌کرد. یونس نیز از همان زمان در کنار تحصیل به کار پرداخت و مردانه جهت امرار معاش خانواده همت کرد و با شروع مبارزات انقلابى او نیز به جمع تظاهرکنندگان پیوست و پس از پیروزى این معجزه قرن براى مقابله با ضد انقلاب راهى کردستان شد واز سال 1360 لباس سبز پاسدارى برتن کرد. رشادتهاى او در عملیاتهاى مختلف موجب شد تا به تیپ امام حسین (ع) لشکر 41 ثارالله برسد. خاک شلمچه و عملیات کربلاى پنج باشکوهترین فرماندهى فراز از زندگى او بود. و نام او را براى همیشه در کنار نام بزرگترین مردان این سرزمین جاودانه کرد. شهادت شهد شیرینى بود که او در این عملیات نوشید.

هفته دفاع مقدس / غربت

اهل کوچه همه رفتند ولی ما ماندیم
حقمان است اگر بی کس و تنها ماندیم

هیچ تقصیر کسی نیست اگر گم شده‌ایم
حقمان است که تحریم تبسم شده‌ایم

آن یکی کاشت ولی روز درو از ما شد
دیگری بافت ولی کهنه و نو از ما شد

در به روی همه وا بود و نمی‌دانستیم
شهر لبریز خدا بود و نمی‌دانستیم

حقمان است اگر دور دورنگی شده است
بی‌ستون گونه‌، همه دلها سنگی شده است

حقمان است اگر بی طپش و سرد شویم
یا که از دهکده سبز خدا طرد شویم

همه رفتند دل آینه هم غمگین است
این طبیعی است اگر با ما سر سنگین است

لب فروبند که یاران غزلخوان رفتند
مرگمان باد خدایا که شهیدان رفتند

هیچ تقصیر کسی نیست اگر رنجوریم
روشنی هست خدا هست ولی ما کوریم

حمید هنرجو

هفته دفاع مقدس / بهار است و هنگام گل چیدن من

به خون گر کشی خاک من، دشمن من
بجوشد گل اندر گل از گلشن من
تنم گر بسوزی، به تیرم بدوزی
جدا سازی ای خصم، سر از تن من
کجا می‌توانی، ز قلبم ربایی
تو عشق میان من و میهن من
مسلمانم و آرمانم شهادت
تجلی هستی است، جان کندن من
مپندار این شعله افسرده گردد
که بعد از من افروزد از مدفن من
نه تسلیم و سازش، نه تکریم و خواهش
بتازد به نیرنگ تو، توسن من
کنون رود خلق است، دریای جوشان
همه خوشة خشم شد خرمن من
من آزاده، از خاک آزادگانم
گل صبر می‌پرورد دامن من
جز از جام توحید، هرگز ننوشم
زنی گر به تیغ ستم گردن من

زنده یاد سپیده کاشانی

رژه نیروهای مسلح مستقر در کرمان برگزار شد

به گزارش کرمان نیوز یگان‌های مختلف نیروهای مسلح مستقر در استان کرمان  همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس صبح جمعه در بلوار ۲۲ بهمن شهر کرمان رژه رفتند.

بهره‌برداری از قطعات سوم و چهارم محور سیرجان به بندرعباس

قطعات سه، چهار و باند دوم محور سیرجان به بندرعباس در جاده نجف شهر به سیرجان دیروز  طی مراسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کرمان نیوز وزیر راه و ترابری در این مراسم گفت: به منظور تسهیل ترافیک این محور اجرای عملیات یک باند از آزادراه محدوده بندرعباس و سپس اجرای یک باند از قطعات سه و چهار به طول ‪ ۳۵‬کیلومتر از سال ‪ ۱۳۸۰‬شروع شد.   

 

حضور وزرای بازرگانی و مسکن و شهرسازی در بم

مسایل و مشکلات کسبه شهرستان بم دیروز  در جلسه‌ای با حضور وزرای بازرگانی و مسکن و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش کرمان نیوز محمد سعیدی‌کیا وزیر مسکن و شهرسازی در این جلسه بر تشکیل ستادی به منظور حل مشکلات کسبه شهرستان بم تاکید کرد.

میرکاظمی وزیر بازرگانی نیز ساماندهی ساخت واحدهای صنفی در این شهرستان را ضروری ارزیابی کرد.

 

برگزاری جشن شکوفه‌ها برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی در کرمان

به گزارش کرمان نیوز دو روز پیش از آغاز سال تحصیلی جدید جشن شکوفه‌ها برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی روز پنجشنبه در مدارس استان کرمان برگزار شد.

رییس گروه آموزش ابتدایی سازمان آموزش و پرورش کرمان در این زمینه  گفت: ‪ ۳۴۰۰‬مدرسه در این استان پذیرای دانش آموزان پایه اول هستند.

تاکید رهبر معظم انقلاب بر حفظ اقتدار نظامی کشور

به گزارش کرمان نیوز  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در مراسم مشترک دانش آموختگان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران به اهداف والای ملت ایران برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف اشاره کردند و خاطر نشان ساختند: تجربه نشان داده است ملتی صلح‌جو که در راه خودسازی، سعادت، عزت و آرمان‌های انسانی گام برمی‌دارد، باید نیروی دفاع از خود در برابر متجاوزان و زورگویان بین‌المللی را داشته باشد، بنابراین بر اساس این منطق، اقتدار نظامی برای ملت و کشور ایران، یکی از اهداف بزرگ است.

بازتاب سخنان رئیس جمهوری در رسانه‌های جهان

سخنان محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، بازتاب گسترده ای در رسانه‌های معتبر جهانی داشت.

به گزارش کرمان نیوز ای بی اس با اشاره به سخنان احمدی نژاد نوشت: رئیس جمهور ایران آمریکا را متهم به سوء استفاده از قدرت خود در شورای امنیت سازمان ملل کرد. به گفته این شبکه خبری، احمدی نژاد افزود: آمریکا با سیاست فزون طلبی خود از قدرتش در سازمان ملل به نفع خود و هم پیمانانش استفاده می کند.
در ادامه این گزارش آمده است: احمدی نژاد تصریح کرد که فعالیت‌های هسته ای ایران شفاف و صلح آمیز و زیر نظر بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای می باشد و دولتش به تعهد خود به پیمان منع تکثیر سلاح هسته ای پایبند است.

سی بی اس نیز در گزارش خود با پوشش بخشی از سخنان رئیس جمهور نوشت: احمدی نژاد از حضور نیروهای آمریکایی در عراق انتقاد کرد و گفت که چندین سال است که اشغال در کشورها از جمله عراق اتفاق افتاده است و سه سال است که ادامه ‌دارد. این شبکه خبری در ادامه نوشت: احمدی نژاد تاکید کرد که فعالیت‌های هسته ای کشورش بسیار شفاف و صلح آمیز و زیر نظر آژانس بین المللی هسته ای است.

شبکه سی ان ان نیز با اشاره به انتقاد محمود احمدی نژاد از بروز جنگ در لبنان نوشت: در نتیجه جنگ ۳۳‬روزه رژیم صهیونییستی علیه مردم لبنان حدود یک میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار نفر آواره شدند. احمدی نژاد در این نشست با اشاره به پیشینه تاریخی وضعیت پر آشوب فلسطین گفت: به بهانه حمایت از بخشی از بازماندگان جنگ، سرزمین فلسطین را با جنگ و تجاوز و آواره کردن میلیونها نفر از ساکنان بومی اشغال کردند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: برخی از اعضای شورای امنیت عملا در مسیری حرکت می‌کنند که فرصت لازم را برای متجاوز فراهم آورند.

انترنشنال هرالد تریبیون نیز نوشت: محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران استفاده ابزاری از شورای امنیت را تهدید بسیار نگران‌کننده ای دانست و گفت که بعضی از اعضای دائم شورای امنیت در منازعات بین‌المللی به راحتی دیگران را تهدید می‌کنند. این نشریه در گزارش خود از نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل افزود: احمدی نژاد تصریح کرد که فعالیت هسته‌ای ایران صلح آمیز و شفاف است.

شبکه خبری بی بی سی نیز نوشت: رئیس جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده و بریتانیا را سرزنش کرد.در ادامه این گزارش آمده است: محمود احمدی نژاد با انتقاد از حضور نیروهای آمریکا و انگلیس در عراق٬ استفاده ابزاری از حق وتو در شورای امنیت را نگران کننده توصیف کرد.

نشریه تلگراف نیز گزارش داد: رئیس جمهوری اسلامی ایران از سیاست‌های خصمانه و منفعت طلبانه بریتانیا و آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت که این دو کشور از حق وتو خود سوء استفاده می کنند.

شبکه الجزیره نیز نوشت: محمود احمدی نژاد در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت که فعالیت‌های هسته‌ای ایران شفاف و با اهداف صلح طلبانه انجام می شود. این شبکه خبری در ادامه گزارش خود افزود: رئیس جمهوری ایران گفت که آمریکا و متحدانش با استفاده ابزاری از جایگاه خود در شورای امنیت سازمان ملل کشورهای دیگر را وادار به تحریم ایران به ادامه فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای خود می کنند.

آسوشیتد پرس نیز از نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گزارش داد: محمود احمدی نژاد از شفاف و صلح آمیز بودن فعالیت ها هسته ای کشوش دفاع کرد. رئیس جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن هرگونه سیاست خصمانه افزود: بسیاری از مناسبات جهانی تحت فشار برخی از قدرتمندان، غیرعادلانه و تبعیض آمیز است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: رئیس جمهوری اسلامی ایران از حق برخورداری کشورش از انرژی صلح آمیز هسته ای دفاع کرد و آمریکا و انگلیس را به سوء استفاده از نفوذ خود در سازمان ملل محکوم کرد.

بنابراین گزارش محمود احمدی نژاد حضور انگلیس و آمریکا در عراق را عامل اصلی بی ثباتی و وجود ناامنی در این کشور دانست و اظهار داشت: این فاجعه عظیمی است که در تاریخ کمتر اتفاق افتاده ‌است.

رویترز نیز در یک پوشش خبری مشابه نوشت: محمود احمدی نژاد با حضور در جایگاه مخصوص دولت واشنگتن را به ممانعت از حمایت جهانی از فعالیت‌های هسته ای ایران محکوم کرد و تصریح کرد که فعالیت هسته ای کشورش شفاف و صلح آمیز و زیر نظر بازرسان آژانس اتمی است.

همایش اعضای کانون دانش آموختگان طرح ولایت استان برگزارشد

همایش اعضای کانون دانش آموختگان طرح ولایت دانشگاه های استان کرمان روز پنج شنبه و جمعه این هفته در محل اردو گاه شهید باهنر کرمان با حضور معاونت طرح ولایت سازمان بسیج دانشجویی کشور در حال برگزار ی است  .

 به گزارش کرمان نیوز رسول فتحی ، مسئول کانون دانش آموختگان طرح ولایت دانشگاههای استان کرمان با اعلام مطلب فوق و با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و لزوم ساماندهی و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های کانون پیرامون این موضوع در دانشگاه ها گفت : این همایش با هدف همفکری و هماهنگی و سیاستگزاری در این خصوص و نیز برگزاری انتخابات شورای مرکزی جدید این کانون انجام می شود .وی گفت : تا کنون ۷۰۰  نفر از داشجویان بسیجی دانشگاه های استان کرمان در دوره های مقدماتی و تکمیلی طرح ولایت که توسط سازمان بسیج داشجویی کشور برگزار می شود شرکت کرده ا

ناشران شهرستانی نیازمند استفاده از مشاوره هستند

ناشران شهرستانی به دلیل کم تجربگی و دسترسی محدود به امکانات ، بیش از دیگر ناشران کشور به ایجاد اتاق های فکر و استفاده از راهنمایی مشاوران برای تولید کتاب نیازمندند.

به گزارش کرمان نیوز   حسن حسنی سعدی در گفتگو با خبرنگار کتاب مهر با بیان این مطلب افزود : در شهرستان های کشور نیاز به ایجاد اتاق های مشاوره بیش از دیگر ناشران است و اگر امکانات آنها اجازه دهد و شرایط مهیا باشد با این اتاق های مشاوره می توان تولید کتاب را دگرگون کند.

مدیر نشر فانوس کرمان با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی ناشران و ناتوانی آنها در ایجاد اتاق های مشاوره گفت : دولت می تواند به جای دادن یارانه به کاغذ ناشران را به استفاده از نتایج پژوهش های علمی مراکز دانشگاهی تشویق کند و یارانه هایی را که نشر می دهد به این سمت سوق دهد.وی در ادامه تصریح کرد : ما مدام از مشکل توزیع کتاب سخن می گوئیم در حالی که تاکنون کسی به این موضوع فکر نکرده است که چگونه می توان این مشکلات را بر طرف کرد . اگر تحقیق و پژوهشی همه جانبه و فراگیر در زمینه مشکلات توزیع و پخش کتاب صورت بگیرد به راحتی می توان این مشکلات را بر طرف کرد.

حسن حسنی سعدی - مدیر نشر فانوس کرمان ، خاطرنشان کرد : در شهرستان هایی مانند کرمان که ناشران یکی بعد از دیگری بدلیل بی تجربگی این کار را رها می کنند لزوم برگزاری کلاس هاس آموزشی از اولویت های نشر کتاب محسوب می شود و دولت باید فکری جدی برای این موضوع بکند ؛ چرا که اگر نشر کتاب بدون پشتوانه علمی و تحقیقاتی باشد بدون شک با شکست مواجه می شود.

ششمین همایش آموزش سیاسی تشکل های دانشجویی کشور پایان یافت

ششمین همایش آموزشی سیاسی تشکل های دانشجویی سراسر کشور در مشهد به کار خود پایان داد.

به گزارش کرمان نیوز   به نقل از رسانه ها دکتر محمد مهدی  زاهدی در مراسم اختتامیه همایش آموزش سیاسی تشکل های دانشجویی سراسر کشور گفت : باید در خط مقدم مطالبات دانشجویی  بر اساس اصولگرایی و آرمان خواهی باشد و اصولگرایی و نقادی ها زمانی می توانند بروز کنند که عالمانه باشد .

کرمان، چهارمین استان از لحاظ جذب دانش آموز به مدارس غیرانتفاعی

مدیر مشارکت های مردمی سازمان آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تعداد 540 مدرسه غیرانتفاعی از نظر فیزیکی در استان وجود دارد که از نظر تعداد دوره های تحصیلی 890 دوره تحصیلی در استان ایجاد شده است. به گزارش کرمان نیوز    وی افزود: از نظر جذب آمار دانش آموز در مدارس غیرانتفاعی در سطح کشور مقام چارم متعلق به استان کرمان می باشد که از میانگین کشوری استان کرمان، 23/2 درصد جلوتر می باشد. حسینی صادق اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح نظارت جامع ایجاد انگیزه جهت مشارکت مردم از تدوین برنامه های موثر و سودمند قبولی کنکور دانشگاهها از مدارس غیرانتفاعی افزایش پیدا نماید.

همایش بزرگ پیاده روی بانوان کرمانی برگزار می شود

همایش بزرگ پیاده روی بانوان در کرمان برگزار می شود. به گزارش کرمان نیوز ، سرهنگ رشیدی مدیر تربیت بدنی فرماندهی انتظامی استان کرمان در تشریح این خبر گفت: به لحاظ ارتباط مناسبی که پلیس می تواند در زمینه ورزش با مردم داشته باشد همایش بزرگ پیاده روی عمومی ویژه بانوان در کرمان برگزار می شود. وی زمان و تاریخ برگزرای همایش را ساعت 4 روز جمعه 31 شهریور ماه اعلام کرد. مدیر تربیت بدنی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: پنج محل ثبت نام میدان آزادی، میدان ولی عصر، میدان شهدا، باشگاه پاس و کلیه شعب موسسه مالی و اعتباری قوامین در نظر گرفته شده است و علاقمندان می توانند تا یک ساعت قبل از همایش جهت ثبت نام به محل های ذکرشده مراجعه نمایند و فرم شرکت در مسابقه را دریافت نمایند. سرهنگ رشیدی مسیر برپایی همایش پیاده روی را از میدان آزادی تا باشگاه فرهنگی ورزشی پاس اعلام نمود. گفتنی است در این همایش 110 جایزه ارزنده از قبیل یخچال، تلویزیون، چرخ خیاطی، سکه بهار آزادی و ... به قید قرعه به شرکت کنندگان اهداء خواهد شد.

اندیشمندان جهان اسلام ومسیحیت باید بر هم اندیشی ادیان تاکید کنند

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان  با صدور بیانیه ای در محکومیت سخنان پاپ بندیکت شانزدهم علیه اسلام با تاکید بر اینکه مبنای این گونه بیانات ایجاد تفرقه بین ادیان الهی است، اعلام کرد: اندیشمندان جهان اسلام و مسیحیت باید بر هم اندیشی ادیان تاکید کنند؛ تا فرصت طلبان سودجو قادر به طرح این مسائل نباشند.

 به گزارش کرمان نیوز     ، در بخشی از این بیانیه آمده است: در حالی که جهان اسلام مسرور از پیروزی حزب الله لبنان علیه رژیم نامشروع و اشغالگر قدس شریف بود بار دیگر جنگ روانی صهیونیسم برای انحراف افکار عمومی جهان به ویژه مسلمانان از شکست ناباورانه خود در مقابل جوانان رشید لبنان و تلاش برای کم کردن فشارهای داخلی و بین المللی، یک شخصیت مذهبی را از جامعه مسیحیت قربانی توطئه‌های شوم خود کرد.
این بیانیه با اشاره به اینکه شکست سیاست‌های آمریکا و همدست آن، انگلیس در مواجه با ایران اسلامی که منجر به از دست دادن پایگاه اجتماعی در جهان به ویژه دنیای اسلام شد مزید علتی بود تا عقده گشایی کنند، می‌افزاید: موضع گیری غیر منطقی و نامعقول در مقابل اسلام فقط از این حیث قابل توجه است که چرا جامعه مسیحیت باید هزینه زیادخواهی گروهی افراطی از صهیونیسم را پرداخت کند؟!
این بیانیه با بیان اینکه با سخنان اخیر پاپ علیه اسلام شان و منزلت دینی و علمی وی زیر سئوال رفته، تصریح کرده است: وی نسبت به اسلام آگاهی کامل داشته؛ ولی بر اساس درخواست آمریکا و اسرائیل عمل کرده است؛ چرا یک رهبر دینی حاضر می‌شود دروغ بگوید و پیروان ادیان الهی را به جان هم بیاندازد و منافع هم کیشان خود را نیز به نفع دیگران ترجیح دهد.
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان  در این بیانیه ضمن محکوم کردن حرف‌های بی اساس پاپ آورده است: این گونه بیانات کاملاً ماهیت شیطانی دارد و مبنای آن نیز فقط ایجاد تفرقه بین ادیان الهی است.
این بیانیه در ادامه تاکید کرده است: از مسیحیانی که در حکومت اسلامی زندگی می‌کنند و به ویژه از هموطنان ایرانی انتظار داریم که پاسخی محکم و قاطع به این گونه یاوه گویی‌ها بدهند؛ تا بار دیگر توطئه‌های ایادی استکبار جهانی را خنثی کنند.
این بیانیه با اشاره به اینکه وجود اصل مترقی جهاد روح استکبار ستیزی را همواره در مسلمانان زنده نگه داشته، آورده است: اگر این اصل اساسی در اسلام نبود امروز سربازان اسرائیلی در لبنان به کوچک و بزرگ رحم نمی‌کردند؛ بنابراین ذلت و خواری که نصیب اسرائیل شده نتیجه این فضیلت بزرگ است.
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان  در پایان بیانیه خود خواستار عذرخواهی رسمی پاپ از جهان اسلام شده و خاطرنشان کرده است: آنچه که قابل توجه است توطئه پشت توطئه علیه اسلام است؛ بنابراین مسلمانان باید اختلافات خود را کنار گذاشته و با اتحاد و یکپارچگی احکام نورانی اسلام را پیاده کنند.

بیش از یک تن مواد مخدر در راور کشف شد

دادستان عمومی و انقلاب راور در استان کرمان از کشف بیش از یک تن مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کرمان نیوز    سید مجتبی موسوی  در گفتگویی گفت: از این مقدار ‪۱۰۹۰‬ کیلوگرم تریاک و صد کیلوگرم مرفین می‌باشد. وی افزود: این مواد با تلاش و پیگیری سربازان گمنام امام زمان(عج) دوشنبه شب از شخصی به نام م ک و دو متهم دیگر کشف شد. موسوی گفت: مواد مکشوفه به همراه متهمین تحویل مقامات ذیربط شدند.

شش تن آرد فاسد در جیرفت معدوم شد

به گزارش کرمان نیوز  علیرضا مسلمی ر ییس مرکز بهداشت و درمان جیرفت گفت: شش تن آرد غیرقابل مصرف از دو واحد نانوایی در این شهر کشف و معدوم شد.  وی یکی از دلایل فاسد شدن این آردها را نبود انبارهای استاندارد و وسایل سرمایشی عنوان کرد و افزود: در گرمای بالای ‪ ۵۰‬درجه جیرفت طی فصل تابستان باید این انبارها به وسایل خنک‌کننده مجهز باشند.

اخلاق سیاسی در انتخابات گذشته مطابق آموزه های دینی نبوده است

به گزارش کرمان نیوز    علی زادسر، در گفت‌وگو با خبرنگار «شبکه خبر دانشجو»، اظهار داشت: از سال 63 که من در انتخابات به عنوان فعال انتخاباتی یا نامزد انتخاباتی شرکت داشته ام، عدم رعایت آموزه‌های دینی و اخلاق اسلامی و سیاسی مایه رنج بوده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما در مسأله انتخابات، موازین اسلامی را کمتر مراعات کرده و بیشتر شیوه‌های غربی را به کار برده ایم تا شیوه‌های دینی که بدترین آنها را می توان در انتخابات نهم ریاست جمهوری به وضوح دید. زادسر با اشاره به اینکه اکثر روش‌های تبلیغاتی مطابق با ارزش‌های اسلامی نیست، گفت: صدا و سیما و مطبوعات می توانند با برنامه ریزی‌های دقیق روش‌های تبلیغاتی صحیح را به جامعه آموزش دهند تا نامزدها نتوانند از طریق جریانات و احزاب مختلف و با شیوه‌های غیر اسلامی نظر مردم را جلب کنند. وی تصریح کرد: رسانه‌ها می توانند با تبیین یک سری آموزش‌های عملی جایگاه و اختیارات نامزدهای انتخاباتی را مشخص کنند تا کسانی که در انتخابات شوراها، مجلس و ریاست جمهوری شرکت می کنند، نتوانند با دروغ پردازی نظر مردم را منحرف کنند.

نماینده مردم جیرفت با اشاره به اینکه در بعضی از شهرها حدود دو سال است که کار برای انتخابات هشتم مجلس و شوراها شروع شده اظهار داشت: یکسری افراد با دروغ پردازی و شایعه پراکنی مشغول به کار هستند و معمولاً تبلیغاتشان عاری از حقیقت است و اکثر مردم هم چون گرفتار مشکلات روزمره زندگی خود هستند، نمی توانند به منابع و ماخذ صحیح دست پیدا کنند و لاجرم هر کس بتواند تبلیغات بیشتری انجام دهد، روزنامه بیشتری منتشر کند و جلسات گسترده ای به راه بیندازد مورد توجه مردم قرار می گیرد و این در حالی است که ممکن است صلاحیت‌های لازم را برای انتخابات شوراها و مجلس نیز نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: مردم نسبت به سبک و سیاق تبلیغات انتخاباتی درست و برمبنای معیارهای دینی، اطلاعات لازم را ندارند، به همین جهت بعضی‌ها می توانند با تحریک کردن قومیت‌ها و پروراندن تعصبات قبایل و موارد ناسیونالیستی ضد دینی تحرکاتی را بوجود بیاورند که در این جا مطبوعات و صدا و سیما می توانند خنثی کننده همه این نوع تبلیغات غیر ارزشی و روش‌های غیر دینی باشند.

نرخ نامعلوم ژتون غذای دانشجویی

افزایش نرخ غذای دانشجویی از اموری است که هر ساله اتفاق می افتد. در آستانه سال تحصیلی جدید نیز در نشست سراسری معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ها افزایش قیمت غذای دانشجویی توسط معاون دانشجویی وزیر علوم اعلام شد اما مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم ابراز می کند قیمت غذا در سال تحصیلی جدید هنوز نهایی نشده است.

 معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ها در عین اینکه در انتظار ابلاغیه کتبی وزارت علوم در خصوص نرخ غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید هستند، گوشه چشمی نیز به قیمت 140 تومان عنوان شده در آخرین گردهمایی سراسری معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ها دارند و برخی نیز عنوان می کنند که تا زمان دریافت ابلاغیه کتبی از سوی وزارت علوم مانند رویه سال گذشته اقدام خواهند کرد.

افزایش قیمت غذای دانشجویی امری است که هر چند هر ساله اتفاق می افتد اما باید بر اساس دیدگاه های کارشناسانه صورت گیرد. از آنجایی که وزارت علوم به عنوان یک وزارتخانه دانش گرا باید کلیه تصمیمات خود را کارشناسانه اعلام کند لذا باید اظهارات معاون دانشجویی وزارت علوم مبنی بر افزایش قیمت غذا را در سی و نهمین گردهمایی سراسری معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ها اظهاری کارشناسانه دانست.

با وجود تناقضات مسئولان در این زمینه می توان احتمال داد که وزارت علوم به تازگی به فکر کار کارشناسی در زمینه بهای ژتون غذای دانشجویان افتاده است.

معاونان دانشجویی برخی دانشگاه ها در اظهارات مختلفی اعلام کرده اند قیمت غذا را با نظر وزارت خانه تغییر می دهند و برخی دیگر نیز اعلام کرده اند، قیمت اعلام شده در نشست معاونان دانشجویی بهای نهایی ژتون غذای دانشجویان است و غذا را کمتر از 140 تومان توزیع نمی کنند.

این هم از قصه ادامه دار ژتونهای دانشجویی...

۱۲‬نفرکشته در یک سانحه رانندگی در جاده راور - مشهد

بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون و یک دستگاه مینی‌بوس در جاده راور مشهد ‪ ۱۲‬نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش کرمان نیوز    مسوول گشت پلیس راه مستقر در حوزه استحفاظی راور روز چهارشنبه با تایید این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه ساعت چهار بامداد امروز در ‪۴۰‬ کیلومتری محور راور به دیهوک در مسیر ترانزیتی راور مشهد روی داد. علیرضا قلی زاده افزود: ‪ ۱۹‬نفر نیز در این حادثه مجروح شدند که پس از انتقال به شهر راور و اقدامات اولیه و سرپایی تعدادی از آنها به کرمان اعزام شدند. وی اضافه کرد: براساس بررسی‌های اولیه راننده مینی‌بوس در این حادثه مقصر بوده است اما تحقیقات و بررسی‌های بیشتر هنوز ادامه دارد.

دو تن از کشته‌شدگان سرنشینان کامیون و ‪ ۱۰‬نفر بقیه از سرنشینان مینی‌بوس بوده‌اند. گزارش خبرنگار ایرنا از راور حاکیست از بین ‪ ۱۹‬مجروح حادثه وضعیت ‪۱۰‬ نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

صدور مجوزهفته نامه پیام رابر

به گزارش کرمان نیوز    به نقل از پایگاه خبری کرمان گزارش هفته نامه پیام رابر  به مدیر مسوولی سعید تاج الدینی از معلمان این منطقه مجوز انتشار گرفت .

سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی به کرمان

محمد علی‌آبادی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی  که به کرمان سفر کرده است در جمع روسای ادارات تربیت بدنی، هیاتهای ورزشی و ورزشکاران استان کرمان سرانه فضای ورزشی در کشورهای توسعه یافته را ‪ ۲/۵‬مترمربع اعلام کرد.

به گزارش کرمان نیوز رییس سازمان تربیت بدنی با اشاره به فعالیت ‪ ۵۰‬فدراسیون، ‪ ۱۵۰۰‬هیئت ورزشی استانی و هشت هزار هیئت شهرستانی، افزود: به طور میانگین یکصد میلیون ریال به هر هیئت شهرستانی تعلق می‌گیرد. وی گفت: برای اینکه به هر هیئت ورزشی ‪ ۵۰۰‬تا ‪ ۷۰۰‬میلیون ریال داده شود ‪ ۳۵۰۰‬میلیارد ریال اعتبار نیاز است. علی‌آبادی ابراز امیدواری کرد: اعتبار ورزشی کشور سال آینده به ‪ ۱۵۰۰‬تا دو هزار میلیارد ریال برسد.

رییس سازمان تربیت بدنی از تدوین طرح ساخت هشت دهکده المپیکی در هشت استان کشور خبر داد و گفت: این دهکده‌ها به صورت مرکز منطقه‌ای فعالیت خواهند کرد. وی افزود: کرمان یکی از این استانهاست که منطقه جنوبشرق را پوشش می‌دهد. معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی شب گذشته برای سفری دو روزه وارد کرمان شد.