پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

تجلیل از خبرنگاران برتر عرصه اطلاع‌رسانی نماز جمعه کرمان

ستاد نماز جمعه کرمان امروز در مراسم نماز جمعه از هفت رسانه فعال و خبرنگاران آنها در عرصه اطلاع‌رسانی این فریضه عبادی، سیاسی تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امام جمعه موقت کرمان ظهر دیروز مابین دو نماز جمعه و نماز عصر از این هفت رسانه با اهدای لوح تجلیل کرد.
ستاد نماز جمعه کرمان در این بخش از مراسم نماز جمعه امروز از دو خبرگزاری، چهار نشریه و خبرنگاران صدا و سیما تجلیل کرد.
در مراسم یاد شده از خبرگزاری‌های فارس و ایرنا و نشریات ثارالله، حدیث کرمان، واقعه و جمهوری اسلامی به دلیل انعکاس منظم اخبار و رویدادهای مربوط به نماز جمعه تقدیر شد.

عقب ماندگی کرمان به دلیل اختلافات سیاسی در گذشته است

همه گروه های سیاسی باید با تقویت نقطه نظرات مشترک و همگرایی در جهت تعالی و پیشرفت استان ورفع محرومیت ها اقدام نمایند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کویر:محمد هادی شجاعی سردبیر روزنامه حدیث کرمان در نشست صمیمی با جمعی از دانشجویان دانشگاه ها،با ارائه تحلیلی از شرایط سیاسی استان افزود:عقب ماندگی کرمان به عنوان بزرگترین استان کشورنتیجه اختلافات شدید سیاسی موجود در گذشته میان سران و لیدرهای سیاسی استان بوده است .

عضو خانه مطبوعات استان گفت:کرمان،فدای بازی های سیاسی عده ای شد که فقط به منافع حزبی و جناحی فکرمی کردند و در برخی از عرصه ها ،منافع مردم را بر منافع جناح خویش ترجیح دادند.

وی گفت:کرمان ،در حال حاضر برای پیشرفت و زدودن محرومیت ها با توجه به عنایت ویژه دولت نهم به این استان نیازمند آرامش سیاسی است.

مسئول سابق دفتر نمایندگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)در جنوب استان گفت:کارنامه مدیریتی همه جناح ها و طیف های سیاسی در سه دهه گذشته نزد مردم آشکار و عیان است و مردم که این قضایا را از نزدیک شاهد بوده و نتایج آنرا لمس کرده اند در نمره دهی به این جناح ها اشتباه نخواهند کرد.

شجاعی گفت:تعداد اندکی از مدیران استان دچار راحت طلبی شده و در انجام مسئولیت های محوله ریسک پذیر نیستند و باید با توجه به آغاز به کار استاندار جدید مدیران ضعیف و ناکارآمد و توصیه ای عزل و مدیران کارآمدو دارای استراتژی کاری و ریسک پذیر جایگزین شوند .

وی افزود:دولت نهم فرصت خوبی را برای خدمت رسانی بی منت برای مردم ایجاد کرده است که امیدواریم در یک سال باقی مانده مجموعه مدیریت استان، بتواند از آن به خوبی استفاده کند.

شجاعی در پاسخ به سوالی، مصادره پیروزی دکتر احمدی نژاد در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به نفع جناح راست سنتی استان را یک خطای استراتژیک توصیف کردو گفت:بسیاری از این افراد،کسانی بودند که عمدتا در ستاد دیگر کاندیداها حضور داشتند.

وی افزود :بسیاری از آن ها حتی در زمان حضور دکتر احمدی نژاد به منظور تبلیغات انتخاباتی پیش از زمان انتخابات در کرمان، حاضر به دیدار با وی نبودند و در مراسم سخنرانی های وی نیز حاضر نشدند و جهت بدرقه ایشان در فرودگاه حضور نیافتند.

وی گفت :در تعجبم که این افراد با چه منطقی این پیروزی را به نفع خود مصادره کردند .

سردبیر حدیث با بیان اینکه جریان اصولگرایی در کرمان فدای برخی منیت ها ،فردمحوری ها و غرورهای کاذب شد،گفت:امیدوارم که سران اصولگرایان استان ضمن بازنگری در دیدگاه ها وتفکرات حزبی خود،هرچه سریعتر به بحث افتراق اصولگرایان پایان دهند.

وی گفت:عدم توجه به نظرات اعضای ستاد انتخاباتی دکتر احمدی نژاد پس از پیروزی در انتخابات در عزل و نصب ها و سایر امور یکی از دلایل اصلی ایجاد افتراق بین اصولگرایان بود.

وی افزود:متاسفانه برخی مسئولیتها در بعضی جاها به افرادی سپرده شد که فقط به دنبال جبران سرخوردگی های سیاسی ناشی از دوران اصلاحات بودند.

سردبیر حدیث گفت:این افراد به جای ساماندهی و ارتقاء مجموعه مدیریتی تحت امرخودو خدمت به مردم و کسب رضایت حضرت حق به فعالیت های زائد سیاسی پرداختندو بخش دیگری از پروسه افتراق را رقم زدند .

شجاعی اظهارداشت:برخوردهای سلبی و انقباضی با جوانان طیف های نوپای اصولگرا در استان و کنارگذاشتن آنها از مجموعه های مشاوره ای ومدیریتی نیز، مهلک ترین ضربه را به بدنه اصولگرایی استان وارد کرد.

وی افزود:اگرچه می شد با مدیریت مطلوب تر از این پتانسیل جهت کادر سازی نیروهای جوان اصولگرا برای آینده نظام وانقلاب اسلامی استفاده کرد اما متاسفانه این امر به طور مطلوب محقق نشد .

سردبیر حدیث گفت:برخی از سران اصولگرای حاکم بر استان در این خصوص دچار دوگانگی فکری شده بودند .

وی نتایج انتخابات مجلس هشتم در استان کرمان را نتیجه عملکرد نامطلوب سران جریان اصولگرایی دانست و گفت:این انتخاب و حرکت مردم پیامدهای زیادی داشت.

شجاعی افزود:تداوم افتراق بین اصولگرایان استان خدای نکرده نتیجه ای جز سقوط پلکانی این طیف را در بر نخواهدداشت.

سردبیر حدیث وحدت را رمز تداوم جریان اصولگرایی خواند و گفت:باید همه طیف ها در جهت حفظ و ادامه این مسیر مقدس تلاش کرده و از هیچ خدمتی در این خصوص فرو گذار ننمایند .

وی گفت:نباید اختلافات درون طیفی را عمومی کردو با این کار در جامعه التهاب ایجاد کرد.

سردبیر حدیث افزود:جریان اصولگرایی استان باید با عمل به فرمایشات مقام عظمای ولایت در جهت خدمت به مردم و خنثی کردن توطئه های دشمنان انقلاب تلاش کند. 

شجاعی : ‌اص‍ول‍گ‍ر‌ای‍‍ان‌ ‌از وح‍دت‌ ‌غ‍ف‍ل‍ت‌ ن‍ک‍ن‍ن‍د

س‍ردب‍ی‍ر روزن‍‍ام‍ه‌ ح‍دی‍ث‌ ک‍رم‍‍ان‌ گ‍ف‍ت‌ : ‌اص‍ول‍گ‍ر‌ای‍‍ان‌ ‌اس‍ت‍‍ان‌ ‌از وح‍دت‌ ‌غ‍ف‍ل‍ت‌ ن‍ک‍ن‍ن‍د.

به گزارش ایرنا "م‍ح‍م‍د‌ه‍‍اد‌ی‌ ش‍ج‍‍ا‌ع‍‍ی‌ " در ج‍م‍‍ع‌ د‌ان‍ش‍ج‍وی‍‍ان‌ د‌ان‍ش‍گ‍‍ا‌ه‍‍ه‍‍ا ب‍‍ا ‌ار‌ائ‍ه‌ ت‍ح‍ل‍ی‍ل‍‍ی‌ ‌از ش‍ر‌ای‍ط س‍ی‍‍اس‍‍ی‌ ‌اس‍ت‍‍ان‌ گ‍ف‍ت‌ : ‌ه‍م‍ه‌ گ‍روه‌ ‌ه‍‍ا‌ی‌ س‍ی‍‍اس‍‍ی‌ ب‍‍ای‍د ب‍‍ا ت‍ق‍وی‍ت‌ ن‍ق‍طه‌ ن‍ظر‌ات‌ م‍ش‍ت‍رک‌ و ‌ه‍م‍گ‍ر‌ای‍‍ی‌ در ج‍‍ه‍ت‌ ت‍‍ع‍‍ال‍‍ی‌ و پ‍ی‍ش‍رف‍ت‌ ‌اس‍ت‍‍ان‌ و رف‍‍ع‌ م‍ح‍روم‍ی‍ت‌ ‌ه‍‍ا ت‍لاش‌ ک‍ن‍ن‍د.

و‌ی‌ ‌ع‍ق‍ب‌ م‍‍ان‍دگ‍‍ی‌ ک‍رم‍‍ان‌ ر‌ا ب‍ه‌ ‌ع‍ن‍و‌ان‌ ب‍زرگ‍ت‍ری‍ن‌ ‌اس‍ت‍‍ان‌ ک‍ش‍ور، ن‍ت‍ی‍ج‍ه‌ ‌اخ‍ت‍لاف‍‍ات‌ ش‍دی‍د س‍ی‍‍اس‍‍ی‌ س‍ر‌ان‌ و ل‍ی‍در‌ه‍‍ا‌ی‌ س‍ی‍‍اس‍‍ی‌ ‌اس‍ت‍‍ان‌ در گ‍ذش‍ت‍ه‌ د‌ان‍س‍ت‌ .

ش‍ج‍‍ا‌ع‍‍ی‌ گ‍ف‍ت‌ : ک‍رم‍‍ان‌ ف‍د‌ا‌ی‌ ب‍‍از‌ی‌ ‌ه‍‍ا‌ی‌ س‍ی‍‍اس‍‍ی‌ ‌ع‍ده‌ ‌ا‌ی‌ ش‍ده‌ ک‍ه‌ ت‍ن‍‍ه‍‍ا ب‍ه‌ م‍ن‍‍اف‍‍ع‌ ح‍زب‍‍ی‌ و ج‍ن‍‍اح‍‍ی‌ ف‍ک‍ر م‍‍ی‌ ک‍ردن‍د و در ب‍رخ‍‍ی‌ ‌از ‌ع‍رص‍ه‌ ‌ه‍‍ا م‍ن‍‍اف‍‍ع‌ م‍ردم‌ ر‌ا ب‍ر م‍ن‍‍اف‍‍ع‌ خ‍وی‍ش‌ ت‍رج‍ی‍ح‌ د‌ادن‍د.

‌او ‌اد‌ام‍ه‌ د‌اد: ک‍رم‍‍ان‌ در ح‍‍ال‌ ح‍‍اض‍ر ب‍ر‌ا‌ی‌ پ‍ی‍ش‍رف‍ت‌ و زدودن‌ م‍ح‍روم‍ی‍ت‍‍ه‍‍ا و ب‍‍ا ت‍وج‍ه‌ ب‍ه‌ ‌ع‍ن‍‍ای‍ت‌ وی‍ژه‌ دول‍ت‌ ن‍‍ه‍م‌ ب‍ه‌ ‌ای‍ن‌ ‌اس‍ت‍‍ان‌ ن‍ی‍‍ازم‍ن‍د ‌آر‌ام‍ش‌ س‍ی‍‍اس‍‍ی‌ ‌اس‍ت‌ .

س‍ردب‍ی‍ر روزن‍‍ام‍ه‌ ح‍دی‍ث‌ ک‍رم‍‍ان‌ ‌اض‍‍اف‍ه‌ ک‍رد: ک‍‍ارن‍‍ام‍ه‌ م‍دی‍ری‍ت‍‍ی‌ ‌ه‍م‍ه‌ ج‍ن‍‍اح‌ ‌ه‍‍ا و طی‍ف‌ ‌ه‍‍ا‌ی‌ س‍ی‍‍اس‍‍ی‌ در س‍ه‌ د‌ه‍ه‌ گ‍ذش‍ت‍ه‌ ن‍زد م‍ردم‌ ‌آش‍ک‍‍ار و ‌ع‍ی‍‍ان‌ ‌اس‍ت‌ و م‍ردم‌ ک‍ه‌ ‌ای‍ن‌ ق‍ض‍‍ای‍‍ا ر‌ا ‌از ن‍زدی‍ک‌ ش‍‍ا‌ه‍د ب‍وده‌ و ن‍ت‍‍ای‍ج‌ ‌آن‌ ر‌ا ل‍م‍س‌ ک‍رده‌ ‌ان‍د در ن‍م‍ره‌ د‌ادن‌ ب‍ه‌ ‌ای‍ن‌ ج‍ن‍‍اح‌ ‌ه‍‍ا ‌اش‍ت‍ب‍‍اه‌ ن‍خ‍و‌ا‌ه‍ن‍د ک‍رد.

ش‍ج‍‍ا‌ع‍‍ی‌ ‌اف‍زود: ت‍‍ع‍د‌اد ‌ان‍دک‍‍ی‌ ‌از م‍دی‍ر‌ان‌ ‌اس‍ت‍‍ان‌ دچ‍‍ار ر‌اح‍ت‌ طل‍ب‍‍ی‌ ش‍ده‌ و در ‌ان‍ج‍‍ام‌ م‍س‍وول‍ی‍ت‌ ‌ه‍‍ا‌ی‌ م‍ح‍ول‍ه‌ ری‍س‍ک‌ پ‍ذی‍ر ن‍ی‍س‍ت‍ن‍د و ب‍‍ای‍د ب‍‍ا ت‍وج‍ه‌ ب‍ه‌ ح‍ض‍ور ‌اس‍ت‍‍ان‍د‌ار ج‍دی‍د، م‍دی‍ر‌ان‌ ض‍‍ع‍ی‍ف‌ و ن‍‍اک‍‍ار‌آم‍د و ت‍وص‍ی‍ه‌ ‌ا‌ی‌ ‌ع‍زل‌ و م‍دی‍ر‌ان‌ ک‍‍ار‌آم‍دت‍ر و د‌ار‌ا‌ی‌ ‌اس‍ت‍ر‌ات‍ژ‌ی‌ ک‍‍ار‌ی‌ و ری‍س‍ک‌ پ‍ذی‍ر ج‍‍ای‍گ‍زی‍ن‌ ‌آن‍‍ه‍‍ا ش‍ون‍د.

و‌ی‌ ب‍ی‍‍ان‌ ک‍رد: دول‍ت‌ ن‍‍ه‍م‌ ف‍رص‍ت‌ خ‍وب‍‍ی‌ ر‌ا ب‍ر‌ا‌ی‌ خ‍دم‍ت‌ رس‍‍ان‍‍ی‌ ب‍‍ی‌ م‍ن‍ت‌ ب‍ر‌ا‌ی‌ م‍ردم‌ ‌ای‍ج‍‍اد ک‍رده‌ ‌اس‍ت‌ ک‍ه‌ ‌ام‍ی‍دو‌ارم‌ در ی‍ک‌ س‍‍ال‌ ب‍‍اق‍‍ی‌ م‍‍ان‍ده‌ م‍ج‍م‍و‌ع‍ه‌ م‍دی‍ری‍ت‌ ‌اس‍ت‍‍ان‌ ، ب‍ت‍و‌ان‍د ‌از ‌آن‌ ب‍ه‌ خ‍وب‍‍ی‌ ‌اس‍ت‍ف‍‍اده‌ ک‍ن‍د.

ش‍ج‍‍ا‌ع‍‍ی‌ وح‍دت‌ ر‌ا رم‍ز ت‍د‌اوم‌ ج‍ری‍‍ان‌ ‌اص‍ول‍گ‍ر‌ای‍‍ی‌ خ‍و‌ان‍د و گ‍ف‍ت‌ : ب‍‍ای‍د ‌ه‍م‍ه‌ طی‍ف‌ ‌ه‍‍ا در ج‍‍ه‍ت‌ ح‍ف‍ظ و ‌اد‌ام‍ه‌ ‌ای‍ن‌ م‍س‍ی‍ر م‍ق‍دس‌ ت‍لاش‌ ک‍رده‌ و ‌از ‌ه‍ی‍چ‌ خ‍دم‍ت‍‍ی‌ ف‍رو گ‍ز‌ار ن‍ب‍‍اش‍ن‍د.

و‌ی‌ ‌اظ‍ه‍‍ار د‌اش‍ت‌ : ن‍ب‍‍ای‍د ‌اخ‍ت‍لاف‍‍ات‌ درون‌ طی‍ف‍‍ی‌ ر‌ا ‌ع‍م‍وم‍‍ی‌ ن‍م‍وده‌ و ب‍‍ا ‌ای‍ن‌ ک‍‍ار در ج‍‍ام‍‍ع‍ه‌ ‌ال‍ت‍‍ه‍‍اب‌ ‌ای‍ج‍‍اد ک‍رد.

‌او ‌اف‍زود: ج‍ری‍‍ان‌ ‌اص‍ول‍گ‍ر‌ای‍‍ی‌ ‌اس‍ت‍‍ان‌ ب‍‍ای‍د ب‍‍ا ‌ع‍م‍ل‌ ب‍ه‌ ف‍رم‍‍ای‍ش‍‍ات‌ م‍ق‍‍ام‌ ‌ع‍ظم‍‍ا‌ی‌ ولای‍ت‌ در ج‍‍ه‍ت‌ خ‍دم‍ت‌ ب‍ه‌ م‍ردم‌ و خ‍ن‍ث‍‍ی‌ ک‍ردن‌ ت‍وطئ‍ه‌ ‌ه‍‍ا‌ی‌ دش‍م‍ن‍‍ان‌ ‌ان‍ق‍لاب‌ ت‍لاش‌ ک‍ن‍د.

شجاعی: مطبوعات نباید اختلافات درونی را به مجامع عمومی بکشانند

شجاعی در زمینه برخورد یکی از خبرنگاران در جشن روز خبرنگار گفت:خبرنگاران قشر فرهنگی جامعه هستند اگر انتقاد و اعتراضی پیرامون موضوعی است باید با ظرافت های خاصی بیان و مشکلات حل گردد .

محمد هاد شجاعی سردبیر روزنامه حدیث کرمان به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کویردر ادامه مطلب فوق گفت:به نظر من این گونه مطرح کردن مسئله اصلا صحیح نبود و نظر اکثر خبرنگاران و روزنامه نگاران استان هم این نبود ولی متاسفانه این امر رخ دادو باید اعتراضات از مجرای خود پیگیری گردد.

وی افزود:عدم حضور رییس خانه مطبوعات (لطیف کار)اصلا صحیح نبود و این امر در حالی صورت گرفت که سایر اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات در این مراسم حضور داشتند .

شجاعی با بیان این مطلب که نباید اختلافات درونی را به مجامع عمومی کشاند یادآور شد:اگر اهالی رسانه نتوانند مشکلات داخلی خودرا حل کنند ،چگونه می توانند داعیه دار حل مشکلات مردم باشند .

سردبیر روزنامه حدیث کرمان معتقد است:خانه مطبوعات می توانست مانند مجمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی دفاع مقدس یا انجمن خبرنگاران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در یک مراسم ویژه از اعضای خود تقدیر کند ولی متاسفانه این کار انجام نشد.

وی اظهارداشت:به نظر من چون این مسئله بازتاب های بسیار ناشایستی در سطح سایر استانهای کشور از چهره جامعه مطبوعاتی کرمان داشته است،اصلا به صلاح نبود و می توانست با تدابیری این مشکلات حل و فصل شود .

سردبیر روزنامه حدیث کرمان در پایان گفت:امیدواریم با ایجاد وفاق،اتحاد و همدلی مشکلات صنفی اهالی مطبوعات، با قول استاندار کرمان، حل و فصل شود.

متن کامل قانون مطبوعات

با توجه به اینکه در آستانه۱۷ مرداد ماه - روز خبرنگار قرار داریم . متن کامل قانون مطبوعات را جهت استفاده دوستان در زیر منتشر می کنیم:

ادامه مطلب ...

نامه سرگشاده اصحاب مطبوعات کرمان به استاندار

جمعی از سردبیران ومدیران مسئول نشریات محلی با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به استاندار کرمان مشکلات و تنگناهای خود را با وی در میان گذاشتند.هم چنین نسخه ای از این نامه به مجمع نمایندگان استان ارسال شده است. 
به گزارش کرمان ما متن کامل این نامه به شرح ذیل است:


جناب آقای دکتر حبیب الله دهمرده
نماینده عالی دولت جمهوری اسلامی و استاندار محترم کرمان


با درود فراوان
همانگونه که استحضار دارید مطبوعات محلی به عنوان رسانه هایی که در حوزه خاص جغرافیایی فعالیت می کنند، همواره در تعامل با مجموعه دولت و نظام نقش بسزایی در ایجاد یک پل ارتباطی بین حاکمیت و مردم ایفا کرده اند که از این جهت یک موقعیت ارزشمند را هم برای مسئولان و هم برای مردم فراهم کرده اند.

اما آنچه باعث شد تا مصدع اوقات جنابعالی شویم، بخشنامه دبیر وقت دولت جمهوری اسلامی ایران در زمستان سال 1384 است که در آن خواسته شده است تا نهادهای دولتی « آگهی های تبلیغاتی» خود را از طریق وزارت ارشاد در اختیار مطبوعات قرار دهند . اما به نظر می رسد که این طرح هم از نظر ماهوی و هم از نظر اجرا دارای اشکالاتی خواهد بود و از سوی دیگر نتایج درازمدت آن نه به نفع مجموعه دولت خواهد بود نه به نفع اصحاب رسانه .

1- همواره مرسوم بوده است که نهادهای دولتی به عنوان متقاضی آگهی خود از قبیل مزایده ، مناقصه ، استخدام و گزارش عملکرد را در قبال پرداخت وجه به نشریات منتشر می کردند. در این فرآیند نیز برخی ادارات آگهی خود را از طریق ارشاد به مطبوعات ارسال می کردند که با تعرفه اندک در مطبوعات منتشر می شد و در مقابل وزارت ارشاد مبلغی را چه به صورت کاغذ و چه به صورت نقدی به عنوان یارانه به مطبوعات پرداخت می کرد .

اما مدتی است که اداره کل ارشاد استان کرمان با تفسیر غیر موسع از « آگهی تبلیغاتی» اقدام به مکاتبه با ادارات استان نموده است که بر مبنای آن کلیه آگهی ها به صورت کانالیزه و از طریق ارشاد با نرخی کاملاً غیر واقعی در اختیار مطبوعات قرار بگیرد .

این در حالی است که نه صادرکننده بخشنامه و نه مجریان آن در استان به این پرسش پاسخ نگفته اند که به عنوان مثال نهاد هایی مانند مخابرات ، شرکت آب، شرکت برق، مسکن و شهرسازی و... چه امکاناتی را کمتر از بهای واقعی در اختیار مطبوعات قرار می دهند که مطبوعات با یک بخشنامه یک طرفه ملزم به انتشار آگهی های این ادارات با بهای اندک و غیر واقعی هستند؟

آیا تبعات این اقدام در دولت و یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد ارزیابی قرار گرفته است ؟ آیا به این مسئله توجه شده که با این روش، مطبوعاتی که با اشتغال زایی و کمک به عرصه فرهنگ ، اجتماع و سیاست میهن اسلامی گامهای بلندی را برداشته اند، به ورطه سقوط خواهند رفت ؟

2- بر اساس برنامه های مختلف از جمله چشم انداز بیست ساله و برنامه های 5 ساله توسعه یکی از مهمترین ابزار رسیدن به پیشرفت کاهش تصدی گری دولت است . اما به نظر می رسد که بخشنامه دبیر وقت هیئت دولت به همراه نحوه اجرای آن باعث افزایش تصدی گری دولت خواهد شد . بهر حال نظام و سامانه تقسیم آگهی ها که تا کنون در یک روند طبیعی برعهده روابط عمومی ها بوده است اکنون در اختیار یک نهاد قرار گرفته است که تاکنون وظیفه ای به این شکل نداشته است. بهر تقدیر شایسته است که صادر کنندگان این بخشنامه ومجریان آن منافات اینگونه دستورالعمل ها با سیاست های کلان نظام که مورد تائید مقام معظم رهبری می باشد را در نظر بگیرند .

3- یکی از شعارهای دولت محترم و شخص آقای رئیس جمهور گسترش عدالت، ریشه کنی فساد و تمرکز زدائی است. اما به نظر می رسد تقسیم آگهی های دولتی در یک نهاد، مباین سیاست های رئیس جمهور محترم می باشد. چرا که توزیع آگهی ها در اداره کل ارشاد به دلیل اینکه بسیاری از مناسبات شفاف نیست می تواند زمینه ساز فساد وشکل گیری روابط مشکوک گردد. از سوی دیگر راهکار لازم برای توزیع عادلانه آگهی های دولتی در بین نشریات محلی طراحی نشده است وهمچنین به دلیل تعرفه های غیر واقعی، زمینه ساز ایجاد مشکلات در مطبوعات محلی خواهد شد و آنها را به مرز ورشکستگی خواهد کشاند.

4- یکی از انتقادات دولت محترم از رسانه ها عدم پوشش موفقیت های دولت است . این موضوع با استناد به شواهد موجود ، در استان کرمان قابل پذیرش نیست. زیرا مطبوعات محلی در انتشار فعالیت های دولت محترم کوتاهی نکردند. اگر نقصی وجود دارد در نوع تعامل ادارات و ارگان ها با مطبوعات است . از سوی دیگر چنانچه دولت قصد دارد روابط خود با رسانه ها را بهبود ببخشد لازم است با تقویت روابط عمومی ها زمینه انتشار عملکرد خود را در رسانه ها فراهم کند . معمولاً ادارات دولتی در قبال انتشار اخبار خود، با آگهی دادن به مطبوعات تعامل خود را گسترش می دهند . حال با این بخشنامه دولت که عملاً باعث سلب اختیار از روابط عمومی ها و ادارات شده، دولت محترم چگونه متوقع است که عملکرد آن بصورت مطلوب در رسانه ها منتشر شود؟

5- این بخشنامه در نیمه دوم سال 1384 صادر شده است اما تا ابتدای تیرماه سال جاری به اجرا در نیامده است .حال این سوال وجود دارد که اگر این بخشنامه قابلیت اجرا داشته چرا با تاخیر اجرا شده و اگر غیر قابل اجرا بوده چرا اکنون تصمیم به اجرای آن گرفته شده است؟
برخی معتقدند این بخشنامه ونوع و زمان اجرای آن اهداف سیاسی خاصی را دنبال می کند و روابط ارشاد را بر مبنای دوری یا نزدیکی نشریات به دولت تعیین می نماید.در حالی که ما چنین گمانی نداریم .

جناب آقای دکتر دهمرده

اکنون از حضرتعالی می پرسیم در شرایطی که بهای اقلام مصرفی برای انتشار یک نشریه رو به افزایش است و در حالی که مطبوعات توانسته اند به یک اشتغال زایی محدود دست بزنند آیا صحیح است که با اعمال برخی بخشنامه ها عرصه را بر فعالان مطبوعاتی تنگ کرد؟ به نظر می رسد در حالیکه دشمن با انواع و اقسام ترفندها قصد ایجاد فاصله میان دولت و مردم را دارد بایستی با افزایش تعامل میان دولت و رسانه ها از وقوع برخی مشکلات جلوگیری کرد.

بهرتقدیر ضمن عرض تبریک به مناسبت انتصاب حضرتعالی به عنوان استاندار کرمان از شما درخواست می کنیم بهر نحو که مصلحت می دانید این موضوع را از مبادی ذیربط پیگیری فرمائید و از بروز پاره ای مشکلات در مطبوعات محلی جلوگیری نمایید.

18 نشریه نامه به استاندار کرمان را امضا کردند

نامه سرگشاده مدیران مطبوعاتی به استاندار کرمان با استقبال قابل توجه نشریات محلی موثر و با سابقه مواجه شد.

بر پایه این  گزارش تا کنون 18 نشریه محلی نامه به استاندار کرمان را امضا کرده اند که از جمله آنها می توان به روزنامه حدیث کرمان و کرمان امروز و هفته نامه های بیداری،همراه،پایان هفته ،مهر کرمان،امید کرمان،آسمان کرمان،صبح کرمان،رودبارزمین،سبزه واران،ندای وحدت،گلبانگ آزادی،فردوس کویر،استقامت،نگارستان،بانگ جرس،فراز کویر اشاره کرد.