پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

رشد آلونک نشینی در حاشیه کرمان

فرماندار کرمان با اشاره به رشد آلونک نشینی در حاشیه شهر کرمان گفت: حاشیه نشینی در کرمان از قالب یک مسئله شهری خارج و به عنوان معضل مطرح شده است.

علی انجم شعاع در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: یکی از مشکلات شهر کرمان افزایش حاشیه نشینی در اطرف شهر است که هم اکنون نیز با افزایش حاشیه نشینان و افزایش آلونک ها مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: برای برخورد با این پدیده شورای حفظ حقوق بیت المال و کمیسیون ماده 99 تشکیل شده است و زمین خواران کرمان که دلیل اصلی بروز حاشیه نشینی هستند، شناسایی شده اند.

فرماندار کرمان خاطرنشان کرد: بحث حاشیه نشینی در کرمان از یک مسئله شهری خارج شده و به عنوان یک معضل مطرح شده است.

انجم شعاع خشکسالی و مسائل و مشکلات روستاها و شهرهای کوچک را از جمله عوامل مهاجرت و روی آوردن مردم به حاشیه شهرها دانست و اضافه کرد: در ماههای اخیر اقدامات اساسی برای مبارزه با این معضل اجتماعی انجام شده است که به دلیل تبعات زیاد این معضل باید همه دستگاه های دولتی برای حل مشکل همکاری کنند که تبعات منفی در این زمینه کاهش یابد.

فرماندار کرمان از تخصیص اعتبار کافی در سال 89 برای پرداختن و مطالعه به زوایای تاریک حاشیه نشینی خبر داد و افزود: در این مطالعات به آمارگیری های متفاوت حاشیه نشینان در زمینه های مختلف می پردازیم و نتیجه این مطالعات و مسائل عمده گریبانگیر این معضل را تا پایان سال اعلام می کنیم.

وی اظهار داشت: تاکنون زمین خواران مشهور کرمان که اقدام به فروش زمینهای دولتی حاشیه شهر می کنند شناسایی و تعدادی از آنها دستگیر شده اند که در مرحله تکمیل پرونده هستند.

رئیس شورای تامین شهرستان کرمان از تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال در کرمان با محوریت دادگستری خبر داد و گفت: برای مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز حاشیه شهر کرمان، کمیسیون ماده 99 با دادن اختیارات از سوی استاندار به دفتر فنی تشکیل شده که این عمل نشان دهنده عزم جدی مسئولان کرمان برای مقابله با حاشیه نشینی در کرمان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.