پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

امام جمعه کرمان: اسلام ناب ترین فرهنگ است

 
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، اسلام را کامل ترین و مستندترین دین دانست و افزود: اسلام ناب ترین و نجات بخش ترین فرهنگ برای انسان ها است.

حجت الاسلام سید "یحیی جعفری" روز پنجشنبه به مناسبت روز فرهنگ عمومی در گفت و گو با ایرنا افزود: جامعه ای سالم است که همه اعمال و رفتار افراد آن جامعه بر اساس فرهنگ قرآنی صورت بگیرد.
وی اظهار داشت: اصلی ترین هدف شورای فرهنگ عمومی جایگزین کردن فرهنگ دینی و اسلامی به جای هر فرهنگ، آداب و رسوم غلط و ناصحیح در جامعه است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه دین اسلام برای همه مسایل و موارد دستور العمل دارد گفت: جامعه ای که اعمال و رفتار افراد آن در همه موارد براساس دستورات اسلام و قران باشد دارای فرهنگی غنی و مثبت است.
وی ضمن اینکه حجاب و عفاف را بخشی از فرهنگ عمومی جامعه اسلامی و مسلمانان دانست گفت: حفظ پاکدامنی و رعایت حجاب و عفاف از مباحث مهم مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان است.
حجت السلام جعفری افزود: راستگویی، خلق و خوی خوب، صداقت، حفظ جان و مال از حرام، تلاش و کار، حفظ وحدت، استکبار ستیزی نداشتن نظر سوء به جان، مال و ناموس دیگران از اصول اساسی و مهم در فرهنگ عمومی جامعه اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه جوامع اسلامی باید به صورت الگویی اخلاقی و رفتاری برای دیگر جوامع باشند گفت: نیازهای بشر دردین مبین اسلام بر اساس رساندن او به سعادت دنیا و آخرت مورد توجه قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.