پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

کتاب فرهنگنامه موسیقی نواحی کرمان تدوین شد

پژوهشگر موسیقی نواحی کرمان از تدوین کتاب فرهنگنامه موسیقی این منطقه خبر داد.

MehrNews.com - Iran, Iranian, Nuclear, political, world, sport, Cultural, economic, SocialAndOccations news and headlines

پژوهشگر موسیقی نواحی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: کتاب فرهنگنامه موسیقی نواحی با هدف شناسایی و تعریف انواع موسیقی در استان کرمان تدوین و آماده چاپ شده است.

سید فواد توحیدی تصریح کرد: کتاب فرهنگنامه موسیقی نواحی کرمان در هزار و 500 صفحه در سال جاری چاپ و به مخاطبان عرضه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در کتاب فرهنگنامه موسیقی نواحی کرمان به آداب و رسوم و مناطق موسیقیایی، ‌سازها و ملودی های رایج این خطه پرداخته شده است.

این هنرمند کرمانی یادآور شد: موسیقی نواحی کرمان شامل سوگ آواها،‌ شادیانه ها، ‌لالایی ها،‌ ترانه های کار و مناظره ای و ... است.

توحیدی از ثبت نام سه هزار هنرمند حرفه ای و آماتور و شناسایی بیش از 30 نمونه انواع سازهای رایج موسیقی نواحی در استان کرمان خبر داد و افزود: نوازنده های مشهور و سازهای موسیقی نواحی استان در کتاب مذکور معرفی شده اند.

وی ادامه داد: حدود 500 عکس از سازها، نوازنده ها و آداب و رسوم موسیقیایی استان کرمان در کتاب فرهنگنامه موسیقی نواحی کرمان ارائه شده است.

توحیدی اضافه کرد: امسال آلبومهای کویرانه چهار و پنج با بهره گیری از موسیقی نواحی بافت با همکاری حوزه هنری کرمان وارد بازار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.