پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

یادواره‌های دوران جنگ حافظ دفاع مقدس است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفت: باید با یادواره‌ها، پاسداشت‌ها و بیان صداقت‌ها و واقعیت‌های جنگ حافظ دفاع مقدس باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی عربپور پیش از ظهر امروز در سخنان قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اشاره به فرمایش‌ امام علی(ع) در مورد جهاد اظهار داشت: ایشان در خطبه‌ 27 نهج‌البلاغه می‌فرمایند؛ جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند این را به روی بندگان خاص خود باز می‌کند.
وی افزود: قبل از جنگ هشت ساله ایران و عراق 17 جنگ به ایران تحمیل شده بود که در همه آنها سعی می‌شد به نوعی سران ایران را برسر میز مذاکره آورند تا قسمتی از ایران را تجزیه و وادار به عقب‌نشینی کنند.
عربپور تصریح کرد: در هیچ کدام از 17 جنگ ایران پیروز نبرد نبود، اما لطف الهی شامل حال ایران و نظام اسلامی شد و نخستین بار در طول تاریخ ایران و دنیا چنین جنگ نابرابر و توسعه‌یافته‌ای با پیروزی ایران به پایان رسید.
وی خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند که شهدای دفاع مقدس مانند شهدای کربلا هستند و امروز شهدا بر کوی و برزن ایران اسلامی حضور و بر ارزش‌های جامعه حاکمیت دارند.
عربپور اظهار داشت: اگر این رشادت‌ها و سلحشوری‌ در دفاع مقس نبود، امروز نیز نام و خبری از انقلاب و نظام اسلامی نیز نبود.
وی افزود: نباید اجازه داد، قصه دوران دفاع مقدس غبار روزگار بر آن بنشیند و با یادواره‌ها و پاسداشت‌ها آن هم با صداقت حافظ دفاع مقدس باشیم.
عربپور تصریح کرد: جوان امروز کمتر از جوان دیروز نیست و ما وظیفه داریم تا حقایق جنگ و دفاع مقدس را آنگونه که هست به نسل جوان و آینده منتقل کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.