پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

طراحی جدید صندلیهای هواپیما برای پروازهای آینده


یک شرکت طراحی صنعتی انگلیسی طرح جدیدی را ارائه کرده است که برپایه آن مسافران آینده هواپیماها می توانند همانند مترو روبروی هم بنشینند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این طرح جدید را شرکت "دیزاین کیو" (Design Q) ارائه کرده است. در این طرح جدید که برای پروازهای "ویرجین آتلانتیک" ارائه شده است صندلیها به جای اینکه پشت سر هم ردیف شوند همانند صندلیهای مترو روبروی هم قرار می گیرند.

هدف اصلی شرکتهای هواپیمایی کاهش چشمگیر قیمتها، افزایش تعداد مسافران و راحتتر کردن پرواز است. به نظر می رسد که این راه حل جدید برای پروازهای ارزان قیمت و مسافران دانشجو و یا مسافرانی که پروازهای آسان و سریع را ترجیح می دهند بسیار مفید باشد.

هوارد گای یکی از بنیانگذاران شرکت "دیزاین کیو" در این خصوص اظهار داشت: "نشستن یک مسافر روبروی دیگری یک موقعیت ایده آل نیست اما می تواند موجب افزایش تعداد مسافران و کاهش حداکثر 30 درصدی قیمت بلیت  شود. ما در پشت این مفهوم به دنبال یک دیدگاه اقتصادی می گشتیم. با این طراحی جدید نه تنها فضا، شیک بودن و حجم صندلیها کاهش می یابد بلکه قیمت بلیت نیز به شدت کاهش می یابد."

براساس گزارش روزنامه تلگراف، هدف این طراحی جدید که در آن ردیف صندلیها حذف شده است افزایش تعداد 50 درصدی مسافران است. این شیوه جدید چیدمان صندلیهای هواپیماها می تواند برای پروازهای نزدیک که مدت زمان آنها بین 30 تا 38 دقیقه به طول می انجامد بسیار مفید باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.