پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

جلال مآب مدیر عامل جدید مجتمع سنگ آهن گل گهرسیرجان شد

طی مراسمی ضمن قدردانی از زحمات "محمد اکبری" مدیر عامل سابق مجتمع گل گهر سیرجان "محمد جلال مآب" به عنوان مدیر عامل جدید این مجتمع معرفی شد.

"اردشیر سعد محمدی" عصر شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل جدید مجتمع سنگ آهن گل گهرسیرجان افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تاکنون از معدن شماره دو 23 میلیون تن باطله برداری شده و بخش آهن معدن در حال طراحی است.
وی با بیان اینکه این مجتمع باید نیاز 50 میلیون تنی سنگ آهن را به کمک سایرمعادن کشور برای تامین 35 میلیون تن فولاد مورد نیاز کشور تامین کند افزود: معدن شماره 4 این مجتمع آغاز به کار کرده و معدن شماره 3 نیز بزودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
سعد محمدی میزان تولید سنگ آهن در ابتدای سال گذشته در کشور را 13 میلیون تن اعلام کرد و گفت: در پایان سال گذشته این تولید به 25 میلیون و 500 هزار تن یعنی دو برابر افزایش یافت.
مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از فعالیت و افتتاح رسمی کارخانه گندله سازی در مجتمع گل گهرسیرجان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: بزودی شاهد افتتاح این کارخانه با حضور رییس جمهوری خواهیم بود.
استاندار کرمان نیز در این آیین ذخیره معادن سنگ آهن گل گهر را یک میلیارد و 350 میلیون تن ذکر کرد و اظهار داشت: 25 درصد معادن کشور در کرمان و 50 درصد ظرفیت سنگ آهن کشور در گل گهر سیرجان می باشد.
حبیب الله دهمرده بر ایفای نقش بخش خصوصی در فعالیت های معدنی استان تاکید کرد و افزود: شکوفایی استعدادها مستلزم فعالیت بخش خصوصی خواهد بود و ما امیدواریم شهرستان سیرجان به عنوان قطب اقتصادی استان کرمان شکوفاتر از گذشته شود.
در ادامه این آیین نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: با فعالیت کارخانه گندله سازی خام فروشی سنگ آهن باید متوقف شود و با آغاز عملیات احداث دو کارخانه فولاد طراحی شده در منطقه، امید به صادرات فولاد به جهان داریم.
"شهباز حسن پور" بر پذیرش نیروهای بومی با هدف اشتغال جوانان تاکید کرد و گفت: ظرفیت تولید گندله در گل گهر بایستی به 10 میلیون تن برسد و در تلاش هستیم تا 4 هزار نفر جوان سیرجانی در طرح های توسعه گل گهر مشغول به کار شوند.
در این آیین ضمن قدردانی از زحمات "محمد اکبری" مدیر عامل سابق مجتمع گل گهر سیرجان "محمد جلال مآب" به عنوان مدیر عامل جدید این مجتمع معرفی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.