پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

هرکه دارد هوس کرببلا بسم الله

 
سفر معنوی به عتبات عالیات در این شبها با حضور در غرفه ستاد بازسازی عتبات عالیات برای همه هموطنان میسر شده است و با پخش زنده تصاویری از حرمین به زیارت عتبات عالیات بروند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ستاد بازسازی عتبات عالیات در بخش نهادها و موسسات هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با معرفی فعالیت های خود و فضاسازی زیبا و وجود پرچم های متبرک گنبد حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) دلهای عاشقان کربلا و کاظمین و سامرا به زیارت می برد.
خاطره رضایی مسئول این غرفه و مسئول خواهران ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با اشاره به دومین سال حضور در این نمایشگاه گفت: طبق اساسنامه ستاد یکی از اهداف ما ترویج فرهنگ خدمت به اهل بیت و ترویج عقاید دینی است و در این نمایشگاه با هدف آشنایی نسل جوان با احیای ابنیه و آثار اسلامی به عنوان سند هویت جامعه اسلامی فعالیت می کنیم.
وی با اشاره به حضور سه معاونت فنی، I T و فرهنگی اجتماعی در این نمایشگاه، گفت: بخش خواهران در معاونت فرهنگی و اجتماعی وظیفه جمع آوری نذورات و پاسخگویی به بازدیدکنندگان را برعهده دارند، کمیته فنی حاضر در نمایشگاه نیز به ارائه توضیحات تخصصی درخصوص پروژه های تایید شده و یا در حال اجرا می پردازد و با مهندسان متخصصان تعامل سازنده برقرار می کند.
رضایی افزود: بخش I T وظیفه ارتباطات تصویری در غرفه را برعهده دارد و با ابتکاری، بخش زیارت مجازی را راه اندازی کرده اند تا بازدیدکنندگان دلهای خود را روانه حرمین امامان کنند.
وی بازدید از غرفه این ستاد را به برکت نام اباعبدالله و عاشقان امامان معصوم همواره پر بازدیدکننده خواند و گفت: انتظار مردم از ما بیشتر از اینهاست ولی با توجه به امکاناتی که داریم برآورده کردن این انتظارات از حد توانمان خارج است این در حالی است که امسال کمی فضای غرفه کمتر است.
رضایی ،اولین و بیشترین خواسته بازدیدکنندگان را فراهم شدن امکانی برای ثبت نام و اعزام به کربلا عنوان کرد و گفت: متاسفانه ما این امکان را نداریم و سال گذشته در یک مقطعی از افراد برای نیروهای خدماتی ثبت نام می کردیم ولی باتوجه با بالابودن سطح پذیرش امسال دیگر این برنامه اجرا نمی شود.
وی افزود: امسال فقط متخصصانی که آمادگی برای همکاری داشته باشند و به این غرفه مراجعه کنند به مسئولان مربوطه معرفی می شوند تا برابر با نیاز پروژه از آنها دعوت به همکاری شود.
مسئول خواهران ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: این ستاد هیچ گونه اعزام زائر ندارد ولی بنابر پروژه ها تعداد افراد مورد نیاز تعریف می شود و از آنها برای اعزام دعوت می شود.
وی ثبت نام برای رزرو نیروی خدماتی برای پروژه ها را از طریق پایگاه اطلاع رسانی ستاد به آدرس www.atabat.org و یا شماره تلفن 02166752025 عنوان کرد و اظهار داشت: این ستاد در همه استانها فعال است و همه فعالان که فقط در بخش خواهران در تهران هزار و صد نفر، به صورت داوطلب با این ستاد همکاری می کنند.
رضایی با اشاره به اینکه پروژه ها به دو صورت استانی و یا کشور مدیریت می شود، گفت: در پروژه هایی مانند کاظمین که به استان خراسان واگذار شده است، حساب متمرکز و کلیات در این استان انجام می شود ولی سایر استانها هم در آن مشارکت دارند.
وی افزود: استان فارس در حال اجرای پروژه سامراست که صندوقچه های روی قبور در اطراف شیراز در حال ساخت است و با آخرین ابتکارات و ابداعات این صندوقچه ها با بکارگیری هنرهای منبت، خاتم و مشبک در حال ساخت است.
این کارشناس با اشاره به اینکه پروژه نجف به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های ستاد با 135 هزار متر مربع در دانشگاه شهید بهشتی در حال اجرا است، گفت: در طرح جامع کربلا و یا سامرا و دیگر عتبات با تلفیق معماری سنتی صفوی و معماری جدید در طراحی و ساخت است.
مسئول خواهران ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: حساب 340036 بانک سپه به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات آماده دریافت نذورات است و اگر نذر حرم خاصی باشد مردم می توانند روی همان فیش ها آن را مشخص کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.