پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

معلمان مازاد ابتدایی مدرس تربیت بدنی می شوند

 

معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت : بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش از معلمان مازاد مقطع ابتدایی برای درس تربیت بدنی مدارس استفاده می شود.

علی اصغر یزدانی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت : دوره های آموزش ضمن خدمت این معلمان برای تدریس درس تربیت بدنی آغاز شده است و برای سال تحصیلی آینده فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بخش پرورشی و تربیت بدنی مدارس گفت : این مسئله موجب شده در سال تحصیلی آینده همه مدارس مربی و یا معاون پرورشی نداشته باشند و معاونان آموزشی این مدارس باید نقش معاونان آموزشی را نیز ایفا کنند .

وی افزود : به تعداد نیروی هایی که در اختیار داریم در سال تحصیلی 89 -88 در مدارس کمتر از 150 دانش آموز یک مربی پرورشی و مدارس بالای 150 دانش اموز یک معاون پرورشی فعالیت خواهد کرد.

یزدانی خاطر نشان کرد : با یک برنامه ریزی منسجم در صدد آن هستیم که مربیان تربیتی، رسالت و مسئولیت مشاوره تربیتی و تحصیلی را بطور همزمان برای دانش آموزان داشته باشند.

وی وظیفه معاونان پرورشی مدرسه را مدیریت، ساماندهی و هماهنگ کردن ظرفیتها، مربیان بهداشتی، امورکتابداری، ورزشی، شوراها و کانونهای دانش آموزی و جذب معلمانی که تمایل به کمک به امور تربیتی دارند عنوان کرد .

معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از چاپ کتاب 400 بازی بومی ایران برای سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود : این کتابها که ویژه معلمان پرورشی است با اهداف تربیتی همچون سرعت انتقال، چابکی و رعایت قانونمندی برای دانش آموزان سه مقطع تحصیلی پیش بینی شده است.

یزدانی تاکید کرد : فعالیت پایگاههای تابستانی مدارس به علت تعطیلی یک هفته ای آلودگی هوا، تا پایان مرداد ادامه دارد و فعالیتهای قرانی این پایگاهها در ایام ماه مبارک رمضان هم ادامه خواهد داشت .

وی یاداور شد : سهمیه عمره دانش آموزی برای سال تحصیلی جدید 11 هزار دانش آموز خواهد بود و ما به دنبال افزایش این سهمیه تا ده درصد دانش اموزان سال سوم متوسطه هستیم .

یزدانی درباره استفاده از تلفن همراه در مدارس برای سال تحصیلی آینده نیز گفت : کارگروهی در آموزش و پرورش در حال بررسی نحوه استفاده از این وسیله ارتباطی در مدارس و دانش اموزان است که نتایج تحقیقات این کارگروه به زودی مشخص خواهد شد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.