پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

تسهیلات مسکن مهر ؛ آماده پرداخت

 

عضو هیات مدیره بانک مسکن ، اولویت نخست را در سال جاری پرداخت تسهیلات به طرح مسکن مهر و سپس تولید مسکن عنوان کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد علی سهمانی اصل افزود: هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات مسکن مهر در استان ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: منابع تسهیلات طرح مسکن مهر تامین شده است و شعب بانک مسکن در سراسر کشور آماده پرداخت تسهیلات به متقاضیان این طرح هستند.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن گفت : در مدت محدود یک و نیم ماهی که از تصویب اختصاص خط اعتباری 3500 میلیارد تومانی برای مسکن مهر گذشته ، بانک مسکن اعتبار یک میلیون تومانی برای آماده سازی بیش از 20 هزار واحد مسکونی در طرح مسکن مهر را به متقاضیان پرداخت کرده است.

سهمانی اصل با تاکید بر اینکه نظام بانکی در سال های گذشته تا 30 درصد از منابع بخش مسکن را تامین و تجهیز کرده است و گفت : بانک مسکن پارسال بیش از 50 درصد سهم نظام بانکی در بخش مسکن را به خود اختصاص داد.

این مقام بانک مسکن همچنین افزود : این در حالی است که بازار سرمایه در سال های اخیر نقش مهمی برای تجهیز بخش مسکن نداشته است.

سهمانی اصل گفت : بازپرداخت تسهیلات اعطایی به بخش مسکن ؛ بلندمدت است و همین عامل موجب می شود تا بانک زمان زیادی را صرف کند تا به بازیافت منابع خود برسد.

عضو هیات مدیره بانک مسکن بالاترین سرمایه گذاری خانوارها در طول دوران زندگی را برای تامین مسکن دانست و گفت : سهم بالای هزینه مسکن برای خانوارها

؛ چالش جدی است و فقدان ابزارهای متنوع مالی به عنوان یک نقطه ضعف در بخش مسکن را شاهد هستیم.

سهمانی اصل ، سرمایه گذاری و سپرده گذاری متقاضیان تامین مسکن را از راهکارهای مناسب ذکر کرد و تصریح کرد: پس انداز از برنامه های موفق برای خرید واحدهای مسکونی محسوب می شود و بانک ها از ان استقبال می کنند.

بانک مسکن در 3 ماه اول امسال حدود 400 میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن پرداخت کرده که از مدت مشابه پارسال 150 درصد بیشتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.