پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

تعاونی ها ، پوششی برای زمین خوارها

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروزه بسیاری از زمین خواری ها تحت پوشش تعاونی انجام می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سید ابراهیم رئیسی در دومین همایش هم اندیشی مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوه قضائیه گفت: امروز بسیاری از پرونده های مطرح در دادگستری ها نشان می دهد در کار تعاونی ها مشکلی وجود دارد و بسیاری از زمین خواری ها با عنوان تعاونی صورت می گیرد.

وی افزود: در واقع تعاونی ها به آن معنی و هدفی که با اصل تعاونی در قانون اساسی آمده تحقق پیدا نکرده است و زمین خواران با برقراری ارتباط ناسالم با تعاونی ها اقدام به زمین خواری کرده اند.

رئیسی در ادامه به سند چشم انداز بیست ساله اشاره کرد و گفت: در این سند مفاهیم کیفی از قبیل امنیت، رفاه و دانش ذکر شده است که تحقق آن به کمی شدن این مفاهیم سند چشم انداز نیاز دارد.

وی افزود: حتی اگر مفاهیم کیفی سند چشم انداز کمی نشود در نظارت نیز دچار مشکل می شویم.

رئیسی گفت: اعتبار حرکت های بخشی و سازمانی عملکرد چشم انداز مثبت بوده اما در نگاه کلان در اندازه گیری کمی باید بررسی شود که چگونه کار شده است.

وی افزود: قوه قضائیه در خصوص اصل 44 قانون اساسی چیزی کم نگذاشته است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: معتقدم کشور ما کشوری است مبتنی بر قانون اساسی که در آن انتخابات برای بخش های مختلف و برای مشروعیت و مقبولیت برگزار می شود.

وی افزود: ممکن است در هر دوره ای مسئولانی با نگاه های مختلف اجتماعی و سیاسی رای بیاورند اما تا قبل از مجمع تشخیص مصلحت در سیاست ها خیلی اختلاف داشتیم اما پس از به روی کار آمدن مجمع قرار شد با انتخابات ها سیاست ها جابجا نشود که نظارت بر این امر مهم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.