پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

رکود بازار مسکن در کرمان نگران کننده است

محمود رشیدی زاده، مسئول اتحادیه مشاورین املاک کرمان ضمن اشاره به تنزل 40 درصدی قیمت ساختمان در کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا )منطقه کویر، گفت: یکی از علل کاهش قیمت ساختمان عدم موفقیت سرمایه دار در پرداخت قسط وام است، بنابر این مجبور به فروش ملک خود با هر قیمتی می باشند.

رشیدی زاده تصریح کرد: دولت در کاهش قیمت مسکن نقش آفرین است وباید به گونه عمل کند که با حفظ روند فعلی از افزایش قیمت جلوگیری کند تا موقعیت خوبی برای برخی اقشار جامعه نظیر جوانان فراهم شود اما اگر دوباره قیمتها صعود یابد مجدداً مشکل زا می شود.

وی با بیان این مطلب که بازار راکد مسکن در کرمان نگران کننده است، گفت: دولت باید تدابیری اتخاذ نماید تا ضمن حفظ روند فعلی قیمتها، بازار نیز از رکود خارج شود.

مسئول اتحادیه مشاورین املاک کرمان با اشاره به کاهش قیمت مصالح گفت: کاهش قیمت مصالح ساختمانی نه تنها در روند تولید، خرید و فروش مسکن تاثیر گذار است بلکه بر خرید سایر کالاها نیز اثر به سزایی دارد.

وی گفت: انبوه سازان مسکن و سرمایه داران، بخش اعظم هزینه ساخت برج و آپارتمان ها را وام می گیرند بنابراین دولت باید با اعطای وام آنها را یاری نماید تا روند تولید مسکن پیشرفت داشته باشد و همچنین قیمت آهن آلات و سایر مصالح ساختمانی هم باید کنترل شود.

رشیدی زاده گفت: دولت همچنین می تواند با در اختیار گذاشتن خانه ها و زمین های مخروبه با شیوه ای صحیح به انبوه سازان مسکن، مشکل بسیاری از افراد دراین راستا را حل نماید.

وی در ادامه به مشکلات بنگاه داران معاملات ملکی درکرمان اشاره و تصریح کرد: راکد بودن بازار علاوه بر این که مشکلاتی را برای متقاضیان ایجاد کرده است صدماتی نیز به فعالان این صنف وارد کرده است.

رشیدی زاده اظهار داشت: سال 85 تعداد بنگاه داران فعال در کرمان 700 باب بود اما متاسفانه به دلیل نامناسب بودن بازار به 400 بنگاه کاهش یافته اند.

وی با بیان این مطلب که سرمایه گذاران در بازار مسکن امنیت ندارند، گفت: متاسفانه با توجه به متغیر بودن قیمت مصالح، زمین و ساختمان افراد ترجیح می دهند که سرمایه خود را در جاهای دیگر در داخل و خارج از کشور سرمایه گذاری نمایند.

رشیدی زاده در پایان خاطرنشان کرد: نقش دولت در متعادل نگه داشتن قیمتها دراین زمینه و همچنین سایر حمایتها نظیر اعطای وام با سود کم می تواند نقش بسیار بسزایی در جذب سرمایه گذاران در بخش مسکن داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.