پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

۷۵۰ هزار نفر روز فعالیت در اردوهای جهادی 88 انجام می‌شود

معاون سازندگی و کارآمدسازی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به انجام 700 هزار نفر روز فعالیت در اردوهای جهادی دانشجویان در سال 87 گفت: پیش بینی می شود در سال 88 بیش از 750 هزار نفر روز در این اردوها فعالیت انجام شود.

ابولقاسم خشنود در گفت‌وگو با خبرنگار «شبکه خبر دانشجو» در کرمان، شناسایی محرومیت های مناطق محروم و همیاری با بدنه اجرایی کشور در رفع این محرومیت ها را از مهمترین اهداف اردوهای جهادی دانشجویان دانشگاه های کشور عنوان کرد.

وی افزود: در این اردوها مناطق محرومی که به نوعی از دید مسئولان نظام عقب مانده اند، شناسایی می شوند.

معاون سازندگی و کارآمد سازی سازمان بسیج دانشجویی کشور شناسایی قابلیت های تخصصی دانشجویان را از اقدامات صورت گرفته در این اردوها عنوان و تصریح کرد: دانشجویان در این اردوها نیازهای مناطق محروم را شناسایی می کنند تا مسئولان در این مناطق به ارائه خدمات بپردازند.

خشنود طرح تحول و تعالی بسیج دانشجویی را یک حرکت ارزنده خواند و افزود: این طرح در عرصه سازندگی در بسیج دانشجویی باعث افزایش شتاب در شناسایی مناطق محروم شد.

وی اظهار داشت: این تحول باعث توجه به دو راهبرد خدمت رسانی و کارآمدی در عرصه بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور، ظرفیت سازی و عملیاتی کردن طرح ها توسط نیروی انسانی و بسترسازی برای حضور بیشتر دانشجویان در این اردوها شد.

معاون سازندگی و کارآمد سازی سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه در اردوهای جهادی سال 87 با تعداد 820 گروه در کشور 700 هزار نفر روز فعالیت انجام شده و پیش بینی می شود در سال 88 بالغ بر 750 هزار نفر روز ساماندهی و تثبیت این اردوها صورت بگیرد.

خشنود انجام بخشی و تبدیل نگاه تمرکزی به دانشگاه محوری و بومی سازی را مهمترین تحول در اردوهای جهادی خواند و اظهار داشت: در سال جاری این اردوها از انحصار یک فصل خارج و در سه نوبت تابستان، طول سال و اسفند ماه 88 و نوروز سال آینده انجام می شوند.

وی با بیان اینکه استان کرمان یکی از پهناورترین استان های کشور و دارای مناطق محروم زیاد است، افزود: این کارگاه باید با تلاش مسئولان و کمک دانشجویان به یک کارگاه رفع محرومیت تبدیل شود.

معاون سازندگی و کارآمدسازی سازمان بسیج دانشجویی کشور خودسازی و خودباوی در بین نسل جوان دانشجو را از مهمترین دستاوردهای اردوهای جهادی دانشجویان شرکت کننده عنوان و خاطرنشان کرد: این دانشجویان در آینده افرادی کارآمد و باتجربه برای نظام و کشور خواهند بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.