پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

هلال احمر کرمان برای مقابله با هر نوع حادثه ای آمادگی کامل دارد

 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: این جمعیت برای مقابله با هر نوع حادثه پیش بینی نشده ایی آمادگی کامل دارد.

کاووس محمودی" روز شنبه به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به حادثه خیز بودن استان کرمان، حوزه امداد و نجات از جمله ماموریت های اصلی ما به شمار می رود.
وی ادامه داد: آمادگی ما در سه بخش نیروی انسانی ، تجهیزات و برنامه ریزی محقق شده است.
وی در زمینه نیروی انسانی این جمعیت خاطر نشان کرد: با برنامه های مدون به اجرا در آمده، جمعیت هلال احمر کرمان در حال حاضر بیش از دو هزار امدادگر متخصص دارد.
محمودی اضافه کرد: سال گذشته 270 هزار نفر در دوره های آموزش همگانی و حدود 800 نفر نیز در دوره های آموزش تخصصی از جمله امداد در آوار، کوه و جاده شرکت کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: باشگاه امدادگران استان برای مشارکت امدادگران و تخصصی کردن کارها برای نخستین بار در کشور راه اندازی شد و بانک اطلاعاتی آن نیز برای دسترسی سریع به آنها فعال شده است.
محمودی در زمینه تجهیزات این جمعیت اظهار داشت: با توجه به اینکه کرمان به عنوان استان پشتیبان جنوب شرق کشور به هنگام وقوع حوادث محسوب می شود در حال حاضر 35 هزار متر مربع فضای امدادی با تجهیزات پیشرفته در این استان آماده شده است .
وی افزود: این استان با داشتن تجهیزات پیشرفته امدادی از جمله پایگاه هوایی ،یک فروند بالگرد و تیم پروازی، تجهیزات زنده یاب پیشرفته ، تیم های واکنش سریع و ناوگان موتوری جدید رتبه برتر کشور را دارا می باشد.
وی تاکید کرد: در بخش برنامه ریزی نیز هلال احمر استان کرمان با تدوین چارت ستاد بحران، طراحی برنامه آمادگی در امداد و نجات ، منطقه بندی استان به ترتیب شهرستان و بخش و تهیه اطلاعاتی از شریان های حیاتی، بافت جمعیتی ، استحکام ساختمان ها و نیروهای پشتیبان کننده به هنگام وقوع حادثه در آمادگی کامل به سر می برد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: به دنبال شایعات وقوع زلزله که طی روزهای گذشته در استان کرمان انتشار یافته بود روزانه بین 200 تا 300 نفر از امدادگران هلال احمر در این جمعیت حضور یافته و علاوه بر اعلام آمادگی، در دوره های باز آموزی نیز شرکت کردند.
وی شمار داوطلبان عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان را 110 هزار نفر عنوان کرد و گفت: این داوطلبان بین 14 تا 29 سال سن دارند.
وی در پایان اظهار داشت: در حوزه درمان و توانبخشی نیز مرکز اورتوپدی فنی جمعیت هلال احمر کرمان آمادگی ساخت تجهیزات مورد نیاز معلولین را دارا می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.