پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

نرم افزار کمک رسانی به انتخاب رشته کنکوری ها توزیع شده است

سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس نیازسنجی ها و مشکلات بررسی شده در زمینه انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری نرم افزار شماره 2 انتخاب رشته را طراحی کرده و از امروز در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

 به گزارش کرمان نیوز   به نقل از مهر، دکتر "کورش پرند" در جمع خبرنگاران در خصوص نرم افزار سامان رشته (راهنمایی انتخاب رشته) افزود: عدم آگاهی داوطلبان از رشته های دانشگاهی، عدم اطلاع از آینده شغلی رشته های دانشگاهی، عدم اطلاع کافی از ویژگی ها و امکانات دانشگاهی، کمبود مراکز مشاوره ای معتبر برای راهنمایی صحیح، عدم آشنایی کافی از روش های گزینش و سهمیه بندی مختلف منطقه 1، 2 و 3 و شکست ظرفیت های دانشگاهی، عدم اطلاع از نمرات قبولی داوطلبان در سال های گذشته و کوتاه بودن زمان برای انتخاب رشته از جمله مشکلاتی است که داوطلبان عنوان می کنند.

رئیس مرکز مطالعات تحقیقات و ارزشیابی آموزشی سازمان سنجش گفت: بر این اساس نرم افزار شماره 1 سامان رشته در سال 82 به داوطلبان ارائه شد و در سال جاری این نرم افزار به دو قسمت نرم افزار شماره 1 در زمینه مشکلات انتخاب رشته و نرم افزار شماره 2 جهت کمک رساندن به داوطلب در زمینه انتخاب رشته با توجه به اطلاعات سال های گذشته تقسیم شده است. وی اضافه کرد: این CD دارای 6 گام است. در گام اول داوطلب مشخصات خود، گام دوم اطلاعات کارنامه، گام سوم انتخاب رشته های مورد علاقه، گام چهارم دانشگاه های مورد علاقه را وارد می کند. گام پنجم نیز مربوط به نتایج جستجوی رشته و ارائه دفترچه انتخاب رشته می شود. در گام ششم داوطلب می تواند فرم انتخاب رشته خود را ببیند و از آن پرینت تهیه کند.

پرند با بیان این که سیاست سازمان سنجش شفاف سازی است گفت: میانگین نمرات کل گروه های مختلف بر اساس مناطق 1، 2 و 3 در سال های 83 و 84 در این نرم افزار مشخص شده است و همچنین داوطلب می تواند از چگونگی محاسبه نمرات تراز و واقعی آگاه شود. وی با تأکید بر این که بهترین راهنمایان انتخاب رشته معلمین و مشاورین مدارس هستند، افزود: اطلاعات دفترچه انتخاب رشته کامل است و داوطلبان می توانند با استفاده از نرم افزار نیز انتخاب رشته کنند. رئیس مرکز مطالعات تحقیقات و ارزشیابی آموزشی سازمان سنجش گفت: این سامان رشته به منظور کمک به داوطلبان در فرایند انتخاب رشته طراحی و پیاده سازی شده است. اطلاعات ارائه شده در نرم افزار صرفا جهت اطلاع رسانی بوده و تعهدی برای سازمان سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص قبولی داوطلبان در آزمون سال 85 ایجاد نمی کند. ضمن اینکه در صورت هر گونه مغایرت بین اطلاعات نرم افزار و دفترچه انتخاب رشته ملاک دفترچه انتخاب رشته است.  نرم افزار شماره 2 سامان رشته از امروز با مبلغ 15000 ریال در تمامی باجه های روزنامه فروشی سراسر کشور توزیع می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.