پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

بحران کمبود آب در استان کرمان ادامه دارد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان گفت: با وجود بارندگی های اخیر، بحران آب در این استان همچنان ادامه دارد.

سید"مهدی موسوی" در گفت و گو با ایرنا ضمن اشاره به بارندگی های خوب این استان در ابتدای سال جاری ، تصریح کرد: با توجه به خشکسالی یک دهه گذشته، همچنان در حالت بحران آب قرار داریم و شهروندان باید در مصرف صحیح آب دقت کافی را داشته باشند.
وی، میانگین بارندگی استان کرمان در یک ماه گذشته را با 146درصد افزایش نسبت به سال گذشته، 106 میلی متر عنوان کرد و ادامه داد: این میزان در فروردین ماه سال گذشته 47 میلی متر بوده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان، میزان ورودی آب به سد جیرفت طی بارندگی های اخیر را حدود 44 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: میزان آب ورودی به این سد در مدت مشابه سال گذشته 28 میلیون متر مکعب گزارش شده بود.
به گفته وی، هم اکنون حجم آب موجود در سد جیرفت 55 میلیون متر مکعب است که این میزان برخلاف ورودی کم در سال گذشته ، 59 میلیون متر مکعب بوده است.
وی تاکید کرد:کاهش بارندگی سال گذشته مهمترین عامل ذخیره نشدن آب در پشت سد جیرفت و کاهش حجم آب موجود امسال در مقایسه با سال گذشته می باشد.
موسوی ورودی آب به سد تنگوئیه سیرجان در سال جاری را نیز 9/2 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: ورودی آب این سد طی سال گذشته 7/2 میلیون متر مکعب بوده است.
وی افزود: حجم ذخیره آب این سد 8 میلیون متر مکعب است در حالی که این میزان در سال گذشته 3/11 میلیون متر مکعب بود.
وی افت آب های زیرزمینی دشت های استان کرمان را 10 تا 11 متر دانست و اظهار داشت: با بارندگی های اخیر شاهد افزایش 20 سانتی متر ی این آب ها بوده ایم.
مدیر عامل آب منطقه ای استان کرمان در ادامه به عملیات بارور سازی ابرها در بهمن ماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون این عملیات 9 مرتبه در استان انجام شده و تا 15 اردیبهشت ماه جاری نیز ادامه می یابد.
وی در پایان عنوان کرد: از میزان 60 میلی متر بارندگی امسال، 10 تا 15 درصد آن بر اثر بارور شدن ابرها بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.