به گزارش کرمان نیوز در حالی که حق پخش تمام بازیهای جامجهانی از سوی صداوسیما خریداری شده است، اما پخش پیامهای بازرگانی، فرصت شنیدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را از میلیونها بیننده نخستین بازی کشورمان در جام جهانی آلمان 2006 گرفت. به گزارش ایسنا، «استفادهی حداکثر پیامهای بازرگانی از آنتن سیما» پیش از شروع هر مسابقه جام جهانی، دلیلی است که برای محروم شدن بینندگان از دیدن تصاویر ورود بازیکنان تیم ملی کشورمان از سوی برخی از مسؤولان صدا و سیما اعلام میشود. همچنین به گفتهی این مسوولان، «غیر قابل پخش بودن برخی از تصاویر پیش از بازیها» ـ که از سوی پخش کنندهی اصلی ارسال میشود ـ منجر شده که پخش آگهی بازرگانی تا زمان سوت داور ادامه یابد! بر اساس گزارش خبرنگار ایسنا، در حالی که تماشاگران مکزیکی در ورزشگاه نورنبرگ به احترام سرود ملی کشورشان بر پا ایستاده و با دستهای بر سینه با غرور این سرود را زمزمه میکردند، بینندگان ایرانی از دیدن مراسم پخش سرود ملی کشورشان محروم شدند. هزینهی قابل توجهی که برای خرید حق پخش تلویزیونی رقابتهای جامجهانی پرداخت شده است، این امکان را برای رسانهی ملی و این حق را برای مخاطبان علاقمند به وجود میآورد که بیننده و شنوندهی طنین پر افتخار سرود جمهوری اسلامی ایران در ورزشگاه نورنبرگ آلمان باشند.