کتاب "کرخه کور" در منزل شهید اصغر افاضاتی رونمایی شد

آئین رونمایی از کتاب "کرخه کور" شرح چگونگی حضور رزمندگان کرمان در عملیات کرخه کور؛ در منزل یکی از شهدای این عملیات برگزار شد.


هجرت نیوز: صبح امروز شنبه مراسم رونمایی از کتاب "کرخه کور" در منزل شهید اصغر افاضاتی از شهدای عملیات کرخه کور با حضور عباس میرزایی نویسنده ی کتاب، معاون استاندار، فرماندار، مدیران کل بنیاد شهید و حفظ آثار دفاع مقدس برگزار گردید.
در این آئین، مادر بزرگوار شهید افاضاتی با بیان خاطراتی از شهید، گفت: هنگامی که اصغر برای اعزام به جبهه با من خداحافظی کرد، به او گفتم: چون در راه خدا می روی، رضایت دارم و او در جوابم گفت: درود بر تو مادرم.
سرهنگ مهدی ابوالحسنی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ضمن معرفی کتاب فوق، اظهار داشت: استان کرمان از استان هایی است که در دفاع مقدس نقش ارزنده و فعالی ایفا نموده است.
وی اولین حضور کرمانی ها در جبهه را در قالب یک گروهان در عملیات کرخه کور عنوان کرد و افزود: سال 60 بچه های کرمان در منطقه ی حمیدیه، جبهه ی طراح موفق شدند عراقی ها را به عقب برانند و این کتاب شرح حضور بیش از 70 رزمنده ی کرمانی در این عملیات است.
ابوالحسنی، اضافه کرد: این کتاب در 300 صفحه به همت آقای عباس میرزایی از نویسندگان دفاع مقدس استان کرمان در راستای انتشار تاریخ نامه ی دفاع مقدس، به رشته ی تحریر در آمده و پیش بینی می شود در این رابطه 150 عنوان کتاب تولید و منتشر شود.
وی خاطر نشان کرد: کتاب های "نبردهای پیروز" و " فتح المبین" نیز در دست تدوین است و امیدواریم با حمایت مسئولین بتوانیم نقش رزمندگان کرمان در دفاع مقدس طی عملیات های مختلف را به تصویر بکشیم.
در ادامه محمد رضا حسنی سعدی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان به بیان خاطراتی از شهدای عملیات کرخه کور در سال 60 پرداخت و گفت: 12 تن از رزمندگان کرمان در این عملیات به شهادت رسیدند.
کریم مهرشاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان نیز طی سخنانی پاسداری از خون شهدا را وظیفه ای خطیر برشمرد و گفت: باید آثار و اسناد و خاطرات دوران دفاع مقدس را برای ارائه به نسل های آینده جمع آوری و حفظ کنیم.
وی شهدا را پرچمداران قیام امام زمان(عج) دانست و افزود: آثار دفاع مقدس نور است و باید به عنوان چراغ راه آیندگان حفظ و نگهداری شود.

در این آئین، کتاب کرخه کور توسط پدر و مادر بزرگوار شهید اصغر افاضاتی رونمایی شد.