یادواره شهدای تبلیغات لشکر 41 ثارالله برگزار شد

پانزدهمین اجلاسیه کنگره شهدای استان کرمان با عنوان 'یادواره شهدای تبلیغات لشکر 41 ثارالله استان کرمان' شامگاه چهارشنبه گذشته در محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد


در این یادواره که در شامگاه سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر برگزار شد، خیل عظیم مردم همیشه در صحنه و شهید پرور کرمان حضور داشتند.

بر پایه این گزارش مسوولان و مقامات استانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان و فرماندهان نظامی و انتظامی حضور داشتند.

در این آیین پس از اجرای ویزه برنامه روایتگری پرده خوانی نور، سردار سرلشکر 'قاسم سلیمانی' به عنوان میهمان ویژه این کنگره و یادواره، سخنرانی کرد.

به گزارش ایرنا، استان کرمان و لشکر همیشه پیروز ثارالله در دوران دفاع مقدس 128 شهید را در عرصه تبلیغات تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.


*سخنان سرلشکر سلیمانی


فرمانده سپاه قدس، گفت: تبلور حقیقی اسلام ناب در همه صحنه های دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به چشم می خورد.

سردار سرلشکر 'قاسم سلیمانی'  افزود: جنگ تحمیلی ما معرف تشیع و بهترین معرفی در ابعاد گوناگون بود.

وی با بیان این که در تاریخ جنگ ها، کمتر جنگی را سراغ داریم که معرف یک مذهب و دین باشد، اظهار داشت: جنگ هشت ساله به خوبی و به جامعیت معرف مذهب ما بوده است.

یادگار دوران دفاع مقدس، گفت: در یک دوره طولانی کمتر از دو سال شهر خرمشهر به عنوان نماد موفقیت دشمن و مظلومیت ملت ایران در دست دشمن بود و در سوم خرداد ماه به دست رزمندگان آزاد شد.

وی بیان کرد: عملیات بیت المقدس از مجموعه اعجاب های عملیات های تاریخ جنگ و در نوع خودش یکی از استثنایی ترین عملیات های نظامی دنیا محسوب می شود.

سردار سلیمانی، ادامه داد: عملیات بیت المقدس جامعیتی به قدر یک جنگ دارد که بخش های مختلف جنگ در این عملیات خلاصه شده است.

وی با تشریح چگونگی انجام عملیات بیت المقدس، گفت: این عملیات به تنهایی به اندازه یک چهارم کل سرزمین اشغالی ما توسط دشمن وسعت داشت.

وی اضافه کرد: در این جنگ که هشت سال طول کشید، عملیات بیت المقدس در رفع اشغال کشور نقش برجسته داشت.

سردار سلیمانی، به تفاوت توان نظامی دشمن و رزمندگان اسلام در سرزمین عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: دشمن نزدیک به یک سال در این سرزمین همه موانع بویژه موانع طبیعی را در کنترل خود گرفته و از 13 لشکر سازمانی شده ارتش عراق، شش لشکر عمده و اساسی آن در این سرزمین بود.

وی یکی از محورهای مهم در صحنه جنگ ها را استفاده از اصل غافلگیری که دارای جنبه های گوناگون است، عنوان کرد و گفت: در عملیات بیت المقدس از موضوعاتی که برای از بین بردن برتری دشمن به آن نیاز داشتیم، غافلگیری بود.

سردار سلیمانی، طراحی عملیات بیت المقدس برای آزادسازی خرمشهر را جامع و بی نظیر توصیف و بیان کرد: این عملیات بیش از 20 روز طول کشید و صحنه ها و چهره های این عملیات دیدنی است.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس بویژه شهدای لشکر ثارالله، گفت: لشکر ثارالله امروز به نام سپاه ثارالله نامگذاری شده است.

فرمانده سپاه قدس، از دیگر عوامل پیروزی در دوران دفاع مقدس و عملیات بیت المقدس، را نقش رهبری عنوان کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحول در جامعه بر اثر نفس امام (ره) بوجود آمد.

وی با بیان این پرسش که تبلیغات در دوره دفاع مقدس چه نقشی داشت؟، افزود: برخی افراد تصور می کردند تبلیغات فقط در پشت صحنه فعالیت داشته در حالی که نقش تبلیغات صحنه جنگ احساسات از دل مردم را به صحنه جنگ می آورد و به احساسات عمیق دینی تبدیل می شد.

سرلشکر سلیمانی، تصریح کرد: ما در معرفی شیعه آنقدر معارف با عظمت از شیعه داریم که هیچ نیازی به برای شناساندن حق خودمان به تخطئه طرف دیگر نداریم.

وی با بیان این که تبلیغات فرهنگ تشیع را به مصطلحات اساسی جنگ تبدیل کرد، افزود: به عنوان مثال زمانی که نگاه می کردیم، زمین، تابلو، پیشانی بندها و حتی نقاطی که دشمن آتش می ریخت و سنگرها همه آیات و تذکرات دینی و همه جا به نام ائمه اطهار (ع) نامگذاری شده بود.

فرمانده سپاه قدس، گفت: در هیچ کجا احترام به روحانیت و رفاقت با روحانیت به اندازه جنگ ملموس و زیبا نبود.

وی از شهدای عرصه تبلیغات چون طایی، فولادی، بزرگوار، شیرازی و نقیب پور نام برد و گفت: تبلیغات در جنگ اساسی بود.

سردار سلیمانی، تاکید کرد: تبلیغات فصل مهمی است که نیاز به بررسی و تحقیق دارد و برای این که بتوان نقش تبلیغات حقیقی برای عمق بخشی دینی را مورد توجه قرار داد، باید بررسی شود.