پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

خرمشهر مظهر عزت و سربلندی ملت ایران است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این که خرمشهر مظهر عزت و سربلندی ملت ایران است، گفت: خرمشهر، ارزش دینی و حماسی ملت ایران است.

به گزارش ایرنا، سردار 'روح اله نوری' شامگاه چهارشنبه گذشته در آیین یادواره شهدای تبلیغات لشکر 41 ثارالله استان کرمان در محل حسینیه ثارالله کرمان، افزود: اگر فتح خرمشهر، عملیات بیت المقدس و دوران هشت ساله دفاع مقدس درست ریشه یابی نشود، برای جوانان ملموس نخواهد بود.

وی با بیان چگونگی شکل گیری جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث، گفت: حزب بعث بعد از قطعنامه قرارداد 1975 که احساس کرده بود در برابر شاه ایران امتیازی را از دست داده است، اقدامات ریشه ای را برای جبران ضعف خود به عمل آورد.

وی، افزود: ارتباط تنگاتنگ با حاکمان سر سپرده خاورمیانه و عرب، ارتباط با اروپا و غرب و اقدام به اخراج امام خمینی(ره) از عراق از جمله اقدامات حزب بعث در خارج از مرزهای ایران و در کشور عراق در راستای جبران ضعف خود بود.

سردار نوری، بیان کرد: تجدید قوا و بازسازی پاسگاه های مرزی برای سهولت در رسیدن به هدف از مواردی بود که حزب بعث در مرزهای ایران انجام داد.

وی به چگونگی روند پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: 578 روز خرمشهر در اشغال متجاوزان بود و در زمان فرماندهی بنی صدر، چندین عملیات برای بیرون راندن رژیم بعث در مرزها صورت گرفت اما با شکست روبرو شدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، ادامه داد: بعد از فرار بنی صدر از ایران، استراتژی دفاعی رزمندگان تغییر کرد و نیروهای مدافع انقلاب اسلامی در طراحی، تاکتیک و مدیریت در چند عملیات موفق شدند.

وی گفت: کمر رژیم بعث با انجام عملیات های طریق القدس، حصر آبادان، فتح المبین و بیت المقدس شکسته شد.

وی نماد و نمود عملیات بیت المقدس را فتح خرمشهر عنوان کرد و گفت: صدام در خرمشهر 36 هزار نیروی مسلح کار آزموده را برای دفاع از خرمشهر آماده کرده بود که با انجام عملیات بیت المقدس، بیش از 19 هزار نفر اسیر شدند.

سردار نوری همچنین اظهار داشت:‌ برای برگزاری هرچه باشکوه این کنگره از چندین ماه قبل اعضای ستاد با برگزاری نشست ها و جلسات متعدد برنامه ریزی کردند.

وی، چاپ و انتشار چندین کتاب از آثار و خاطرات شهدا و همچنین چاپ کتاب شعر با موضوع شهدا، برپایی نمایشگا عکس و کتاب را از برنامه های فرهنگی جانبی برگزاری این یادواره در استان برشمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.