پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اظهارات مهم رییس انجمن مدیران مطبوعات و نشریات ایران

 

رییس انجمن مدیران مطبوعات و نشریات ایران با اشاره به 30 سال فعالیت خبرنگاری، حرفه‌ خبرنگاری را در عین اضطراب و حساس‌ بودن آن، جذاب و خاطره‌انگیز خواند.

کرمان نیوز : مهدی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بهتر است خبرنگاران هنگام ورود به این حرفه‌ی خطیر درک عمیقی از جایگاه این حرفه نیز داشته باشند و با رسالتی که یک خبرنگار واقعی باید داشته باشد، عاشقانه وارد این کار شود.

رییس انجمن مدیران مطبوعات و نشریات ایران افزود: به دلیل بالا‌ بودن شأنیت خبرنگار هر کسی را نمی‌توان خبرنگار نامید، بلکه خبرنگار واقعی کسی است که معرفت، شجاعت، صداقت و امانت بصیرت را در حد قابل قبولی همراه با وارستگی داشته باشد.

شجاعی با اشاره و توجه به کرامت خبرنگاران در سال‌های اخیر بیان کرد: متاسفانه واقعیت تلخی میان خبرنگاران ما وجود دارد که هنوز جایگاه خبرنگار در کشور ما تثبیت نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه این مورد بیش‌تر در میان خبرنگاران استانی که در شرایط سختی کار می‌کنند به چشم می‌خورد و مسوولان محلی اعم از بخش‌دار تا استاندار خبرنگار را چه بسا در حد کارمندان سازمان‌های تابعه خود می‌دانند.

رییس انجمن مدیران مطبوعات و نشریات ایران در ادامه گفت: تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه‌ی حرفه‌ای کار خبرنگاری با همت معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و خبرنگاران و موسسات خبری انجام شد و از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت تصویب به هیات دولت تسلیم شد و در حال حاضر منتظر تصویب نهایی و ابلاغ آن از سوی رییس جمهوری هستیم.

صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه حدیث کرمان  تصریح کرد: کارگروه تطبیق خبرنگاران با آیین‌نامه‌ی حرفه‌یی کار خبرنگاری در حال حاضر در اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌ها تشکیل شده و کار بررسی پرونده‌ی خبرنگاران آغاز شده است و با ابلاغ این آیین‌نامه تکلیف خبرنگاران شاغل و آزاد در حیطه‌ی کاری‌شان روشن‌تر می‌شود.

رییس انجمن مدیران مطبوعات و نشریات ایران اظهار کرد: از سوی معاونت مطبوعاتی نیز برای معرفی خبرنگاران، بیمه‌نامه‌ای صادر شده که صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و خبرنگاران در تدارک لیست بیمه‌‌‌ی تکمیلی این خبرنگاران هستند.

این مقام مسوول در ادامه تاکید کرد: تا آنجا که اطلاع دارم معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد کلیه خبرنگاران متقاضی بیمه را طی دو سال اخیر به صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و خبرنگاران معرفی کرده و صندوق مذکور نیز کلیه‌ی خبرنگاران نام برده را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده است.

وی در پایان بیان کرد: طی دو سال گذشته مجموع متقاضیان بیمه از سوی معاونت ارشاد به صندوق معرفی شدند و نسبت به بیمه آن‌ها اقدام شده است و در این رابطه معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون حب‌ و بغضی نسبت به خبرنگاران ایفای نقش کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.